WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Włoch?
Co nowego zespoły przywiozły do Włoch?
Sporo nowości aerodynamicznych pojawiło się na Monzy. Jest to oczywiście spowodowane jej wyjątkową charakterystyką, jednakże nie zabrakło też poprawek stricte rozwojowych, które dostarczyło m.in. Ferrari.
baner_rbr_v3.jpg

Włoskie połączenie długich prostych z wolnymi zakrętami od zawsze wymusza na zespołach korzystanie z pakietów o najmniejszym możliwym oporze aerodynamicznym. Nic zatem dziwnego, że lista poprawek zgłoszonych do FIA w głównej mierze opiera się na aktualizacjach pod tym kątem.

Godny odnotowania jest fakt, iż każdy team dostarczył jakąś nowość. Największe poprawki przygotowali gospodarze tutejszego obiektu, czyli Ferrari i Visa RB. W przypadku obu Scuderii można znaleźć ulepszenia nie tylko związane z charakterystyką obiektu, lecz także poprawą wydajności bolidu. To samo dotyczy m.in. Saubera.

Red Bull

Mistrzowie świata przycięli płaty zarówno przedniego, jak i tylnego skrzydła, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny. Należy także podkreślić, że podczas włoskiego weekendu dalej będą kontynuować swoje eksperymenty - zapoczątkowane w Zandvoort - z różnymi wersjami podłogi.

Mercedes

Niemiecki team zgłosił dwie poprawki dotyczące tylnego skrzydła, którego zmienił się kąt nachylenia i zmniejszono cięciwę jego klapy. Ma to naturalnie zaowocować mniejszym oporem aero.

Ferrari

W przypadku Scuderii potwierdziły się przedweekendowe doniesienia Formu1a.uno o drugim dużym, tegorocznym pakiecie poprawek. Pod kątem czystej wydajności SF-24 zmieniła pozycję kamery umieszczonej na nosie, zastosowała mniejsze wsporniki lusterek i przywiozła nową podłogę, do której właściwie dopasowano dyfuzor oraz osłonę silnika.

Jeśli chodzi o zmiany typowo pod charakterystykę Monzy, tutaj pojawiły się identyczne modyfikacje jak w przypadku Red Bulla. Ferrari przygotowało przednie oraz tylne skrzydło o mniejszym oporze aerodynamicznym.

McLaren

Ekipa z Woking dopasowała pod wymagania włoskiego toru kanały hamulcowe oraz przednie skrzydło. Aby natomiast poprawić efektywność aerodynamiczną samochodu, zmieniła nieco kształt sidepodów.

Aston Martin

Zieloni wprowadzili trzy zmiany mające zapewnić mniejszy docisk. Zaszły one w przednim i tylnym skrzydle, a także beam wingu.

Alpine

Francuzi zgłosili tylko jedną korektę. Mowa o przeprofilowanym o płacie przedniego skrzydła.

Williams

Ekipa Jamesa Vowlesa wprowadziła podobne poprawki do Astona Martina z tą różnicą, iż w przednim skrzydle doszło do modyfikacji bocznych końcówek, a nie samego płata.

Visa RB

Drugi włoski przedstawiciel zgłosił również wiele ulepszeń i większość z nich odpowiada za mniejszy opór aero. Chodzi tutaj o zmiany w lusterkach, przednim i tylnym skrzydle, beam wingu i podłodze. Korekta dotycząca poprawy przepływu powietrza zaszła zaś w owiewkach znajdujących się przy systemie HALO.

Stake Sauber

Szwajcarska ekipa zgłosiła dwie nowości związane z charakterystyką Monzy (przednie i tylne skrzydło) i dwie z poprawą wydajności samochodu C44. Pod tym kątem przeprojektowała przednią część podłogi oraz zmodyfikowała projekt ścianki bocznej dyfuzora.

Haas

Zespół Ayao Komatsu przygotował na włoskie zawody przednie skrzydło z mniejszym dociskiem i przeprojektowane zawieszenie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu