Sporo nowości aerodynamicznych pojawiło się na Monzy. Jest to oczywiście spowodowane jej wyjątkową charakterystyką, jednakże nie zabrakło też poprawek stricte rozwojowych, które dostarczyło m.in. Ferrari.
Włoskie połączenie długich prostych z wolnymi zakrętami od zawsze wymusza na zespołach korzystanie z pakietów o najmniejszym możliwym oporze aerodynamicznym. Nic zatem dziwnego, że lista poprawek zgłoszonych do FIA w głównej mierze opiera się na aktualizacjach pod tym kątem.
Godny odnotowania jest fakt, iż każdy team dostarczył jakąś nowość. Największe poprawki przygotowali gospodarze tutejszego obiektu, czyli Ferrari i Visa RB. W przypadku obu Scuderii można znaleźć ulepszenia nie tylko związane z charakterystyką obiektu, lecz także poprawą wydajności bolidu. To samo dotyczy m.in. Saubera.
Red Bull
Mistrzowie świata przycięli płaty zarówno przedniego, jak i tylnego skrzydła, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny. Należy także podkreślić, że podczas włoskiego weekendu dalej będą kontynuować swoje eksperymenty - zapoczątkowane w Zandvoort - z różnymi wersjami podłogi.
Mercedes
Niemiecki team zgłosił dwie poprawki dotyczące tylnego skrzydła, którego zmienił się kąt nachylenia i zmniejszono cięciwę jego klapy. Ma to naturalnie zaowocować mniejszym oporem aero.
Ferrari
W przypadku Scuderii potwierdziły się przedweekendowe doniesienia Formu1a.uno o drugim dużym, tegorocznym pakiecie poprawek. Pod kątem czystej wydajności SF-24 zmieniła pozycję kamery umieszczonej na nosie, zastosowała mniejsze wsporniki lusterek i przywiozła nową podłogę, do której właściwie dopasowano dyfuzor oraz osłonę silnika.
Jeśli chodzi o zmiany typowo pod charakterystykę Monzy, tutaj pojawiły się identyczne modyfikacje jak w przypadku Red Bulla. Ferrari przygotowało przednie oraz tylne skrzydło o mniejszym oporze aerodynamicznym.
Ecco il nuovo fondo della Ferrari a Monza, rivisto in tante aree.
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) August 29, 2024
Specifica completamente nuova, non come in Ungheria. Le novità sono tante, di più nell’articolo#F1 #Formu1a https://t.co/I7hVUrTXOv pic.twitter.com/vTZivxaIg2
McLaren
Ekipa z Woking dopasowała pod wymagania włoskiego toru kanały hamulcowe oraz przednie skrzydło. Aby natomiast poprawić efektywność aerodynamiczną samochodu, zmieniła nieco kształt sidepodów.
Massive cut on McLaren front wing for #ItalianGP 🧐#F1 #F1Tech pic.twitter.com/2a9VbMeDB9
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) August 29, 2024
Aston Martin
Zieloni wprowadzili trzy zmiany mające zapewnić mniejszy docisk. Zaszły one w przednim i tylnym skrzydle, a także beam wingu.
Alpine
Francuzi zgłosili tylko jedną korektę. Mowa o przeprofilowanym o płacie przedniego skrzydła.
Williams
Ekipa Jamesa Vowlesa wprowadziła podobne poprawki do Astona Martina z tą różnicą, iż w przednim skrzydle doszło do modyfikacji bocznych końcówek, a nie samego płata.
Visa RB
Drugi włoski przedstawiciel zgłosił również wiele ulepszeń i większość z nich odpowiada za mniejszy opór aero. Chodzi tutaj o zmiany w lusterkach, przednim i tylnym skrzydle, beam wingu i podłodze. Korekta dotycząca poprawy przepływu powietrza zaszła zaś w owiewkach znajdujących się przy systemie HALO.
Stake Sauber
Szwajcarska ekipa zgłosiła dwie nowości związane z charakterystyką Monzy (przednie i tylne skrzydło) i dwie z poprawą wydajności samochodu C44. Pod tym kątem przeprojektowała przednią część podłogi oraz zmodyfikowała projekt ścianki bocznej dyfuzora.
Haas
Zespół Ayao Komatsu przygotował na włoskie zawody przednie skrzydło z mniejszym dociskiem i przeprojektowane zawieszenie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się