Międzynarodowa Federacja Samochodowa ma nadzieję, że nowe rowki, wygrawerowane na nawierzchni toru Interlagos pomogą w odprowadzaniu wody z jego nawierzchni.
Tor Interlagos na przestrzeni lat podczas weekendów wyścigowych wielokrotnie był zalewany strugami deszczu przyczyniając się do nieprzewidywalności tego wyścigu. W tym roku prognozy pogody sugerują, że piątek i sobota pod Sao Paulo również mogą być deszczowe.Słabe odprowadzenie wody z niektórych części toru przyczyniało się również do długich przerw w rozgrywaniu poszczególnych sesji, a przed tegorocznym wyścigiem FIA poinformowała, że na sześciu zakrętach prowadzono prace, aby poprawić ten aspekt.
"Szczyty zakrętów 2 i 12 zostały wyasfaltowane na nowo" pisał w notatce do zespołów Charlie Whiting z FIA. "Dodatkowo pojawiły się rowki w miejscach, w których w zeszłym roku wyjątkowo mocno gromadziła się na torze woda, głównie w zakrętach 2, 3, 12, 13, 14 i 15."
"Aby zapewnić bardziej równomierny rozkład przyczepności tych części toru wyczyszczono je dwukrotnie wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem."
FIA poinformowała również o instalacji kilku nowych krawężników typu "kiełbaski" za istniejącymi tarkami w zakrętach 2, 4, 8 i 10.
09.11.2017 13:54
0
A ta kielbaska to toruńska czy wiejska, hue hue :)
10.11.2017 08:52
0
Te nacinanie toru to żenada,niedługo założą tory i będą wyścigi pendolino.Zamiast utrudniać kierowcą pokonywanie zakrętów,a co za tym idzie podnoszenie jakości widowiska ,to zaniżają jak przy drs'ie.
10.11.2017 11:02
0
Kierowcom rzecz jasna.
10.11.2017 18:01
0
Jeżeli faktycznie będzie mokry weekend, to będzie okazja przekonać się, czy to odwodnienie będzie odpowiednio odprowadzać nadmiar wody. W zeszłym roku był z tym problem, na torze było za dużo wody i nie można było rozegrać normalnie wyścigu - bez czerwonych flag. Poczekajmy na rezultaty. Jeżeli będzie można rozegrać wyścig w normalny sposób (zakładam, że będzie mokro), to można uznać ten system za sukces.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się