WIADOMOŚCI

Brawn: aktywne zawieszenie pomogłoby w wyprzedzaniu
Brawn: aktywne zawieszenie pomogłoby w wyprzedzaniu
Ross Brawn uważa, że jednym ze sposobów na poprawę wyprzedzania w Formule 1 może być przywrócenie aktywnego zawieszenia.
baner_rbr_v3.jpg
Nowy dyrektor zarządzający Formuły 1 w erze dowodzenia nią przez koncern Liberty Media uważa, że wyprzedzanie w F1 cały czas powinno być pod baczną uwagą osób odpowiedzialnych za tworzenie przepisów technicznych.

Nowa era znacznie bardziej muskularnych bolidów F1 w Australii potwierdziła przedsezonowe obawy, że wyprzedzanie na torach będzie w tym roku znacznie trudniejsze niż w minionych trzech latach.

W drugim wyścigu sezonu pod Szanghajem mieliśmy nieco więcej manewrów wyprzedzania, które w dodatku były prawdziwymi manewrami, a nie sztucznie wywołanymi wyprzedzeniami na prostych z użyciem systemu DRS.

"Celem musi być to, aby wyprzedzanie było możliwe, ale jednocześnie trudne do wykonania" mówił Ross Brawn w wywiadzie dla Auto Motor und Sport.

Brytyjczyk obawia się, że w tym sezonie będziemy mieli do czynienia z większą liczbą wyścigów, w których wyprzedzanie będzie utrudnione przez znacznie większe zaburzenia strugi powietrza generowane przez jadący z przodu bolid.

"W długim terminie musimy zapewnić, aby skrzydła nie wytwarzały zbyt dużych turbulencji. W krótkim terminie potrzebujemy jednak innych rozwiązań."

W tym temacie pojawia się zakazane w F1 na początku lat '90 aktywne zawieszenie: "Problemem w podążaniu za innym bolidem jest to, że zmienia się balans auta. Takiemu zachowaniu zapobiegałoby aktywne zawieszenie."

Debata nad przywróceniem aktywnego zawieszenia trwa w Formule1 od kilku tygodni, ale póki co zespoły nie zbyt optymistycznie zapatrują się na taką możliwość.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
czuczo

13.04.2017 13:48

0

A może by tak przywrócić też tankowanie, wtedy doszedł by element taktyki. Tylko żeby znów nie było tak że kierowcy będą musieli jechać z ilością paliwa jaka im zostanie po Q3. Trochę luzu dla zespołów by się przydało w kwestii taktyki.


avatar
wheelman

13.04.2017 18:58

0

Tankowanie jest niefajne, wprowadza zbyt dużo zamieszania, trudniej jest ocenić kto ma jakie tempo. Na pewno pomogłoby to w wygenerowaniu większej ilości wyprzedzeń, ale w sposób bardziej sztuczny niż obecny DRS.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu