WIADOMOŚCI

Alonso: jutro będę w trybie maksymalnego ataku
Alonso: jutro będę w trybie maksymalnego ataku
Kierowcy McLarena są zaskoczeni formą swojego bolidu na szybkim torze w Montrealu. Fernando Alonso już po raz trzeci z rzędu zdołał w czasówce awansować do Q3. Jenson Button ubolewa natomiast, że na długiej prostej nie zdołał wykorzystać cienia aerodynamicznego żadnego z rywali.
baner_rbr_v3.jpg
Fernando Alonso, P10
„To miła niespodzianka- przyjmujemy ją. Byłem naprawdę zadowolony podczas tej sesji- w tak zmiennych warunkach tor ten może być zdradliwy i jutro będzie dla nas trudniejszy, ale może być mokro, a odrobina deszczu może nam pomóc.”

„Jestem bardzo zadowolony. W ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonaliśmy niesamowitej roboty przy tym bolidzie, a teraz znajdujemy się w sytuacji lepszej niż się spodziewaliśmy. Muszę więc podziękować wszystkim w zespole: w Q2 traciliśmy do Ferrari 0,4 sekundy a to powinno wzmocnić naszą wiarę i motywację w fabrykach zarówno McLarena, jak i Hondy.”

„Jesteśmy gotowi do ataku: nie walczymy o mistrzostwo, więc nie mamy nic do stracenia. Z całą pewnością jutro będę w trybie maksymalnego ataku.”

Jenson Button, P12
„Znajdowanie się na pograniczu czołowej dziesiątki reprezentuje naszą obecną formę- jest tak od kilku wyścigów. Mimo to na tym torze nie spodziewaliśmy się być tak konkurencyjni jak w Monako, więc po dzisiejszym dniu możemy wyciągać pozytywne wnioski.”

„Na moim finałowym przejeździe w Q2, nie udało mi się złapać odpowiedniego ciągu na tylnej prostej, podczas gdy Fernando udało się - podczepił się pode mnie! Do ostatniego sektora wydawało się, że uda się przejść do Q3, ale nie udało mi się podczepić pod kogoś i przegrałem.”

„Jeżeli jutro będzie sucho, będę startował na świeżych oponach i będę starał się wykorzystać to jak najlepiej, aby zdobyć punkty. Jeżeli będzie mokro, będziemy musieli zobaczyć jak rozwinie się sytuacja. Pogoda może tutaj sporo namieszać, a my już udowodniliśmy, że naszą mocną stroną jest praca z oponami i dobór odpowiedniej strategii. Jutro może się wiele wydarzyć.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
Jahar

11.06.2016 22:17

0

Button przegrał Q3 w nawrocie na prostą gdzie wyniosło go do zewnętrznej zakrętu i zabrakło już mocy na wyjściu.


avatar
dexter

12.06.2016 15:17

0

Niekiedy na nawrocie kierowca moze sobie wybrac inna linie jazdy. Tzn. mozna pojechac bardziej szeroko, poniewaz poza idealna linia jazdy bedzie przykladowo lepsza przyczepnosc i mozna lepiej przyspieszyc. Ale to zalezy od sytuacji. Pokonywanie zakretow jest zawsze pewnym kompromisem pomiedzy wejsciem a wyjsciem. Czym wszesniej kierowca bedzie hamowal, tym szybciej moze znowu nacisnac pieta na pedal gazu. Np. taka technike zawsze stosuje sie przed dluga prosta. Wtedy mozna cala predkosc z zakretu przeniesc na prosty odcinek. Spojrzalem krotko na przejazd Jansona i mozna bylo zauwazyc ze juz na dohamowaniu mial troche zblokowane kolo. Nie wiem czy stracil na tym czas... W kazdym razie kazdy kierowca wyscigowy podczas jazdy ma mozliwosc np. troche pozniej nacisnac na pedal hamulca niz zrobi to jego przeciwnik. W takim przypadku musi liczyc sie z tym, ze zakret zostanie pokonany z mniejsza predkoscia (powiedzmy o kilka km/h). Na wyjsciu tzn. dopiero kilka metrow pozniej bedzie mogl dopiero polozyc piete na gaz.


avatar
kriss77

12.06.2016 19:02

0

tryb ataku...no ciekawy jestem (bo przeoczyłem jakoś w kwalifikacjach ten szczegół) jaką prędkość maksymalną będzie miał McLaren na prostej - to będzie wyznacznik mocy ich jednostki napędowej


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu