WIADOMOŚCI

FIA od Monako chce mieć wgląd do parametrów ciśnienia opon
FIA od Monako chce mieć wgląd do parametrów ciśnienia opon
Międzynarodowa Federacja Samochodowa od Grand Prix Monako chce uważniej przyjrzeć się kwestii ciśnienia w oponach bolidów F1.
baner_rbr_v3.jpg
Po ostatnich wyścigach pojawiły się podejrzenia, że niektóre zespoły sprytnie omijają nałożone przez Pirelli w ubiegłym roku minimalne wartości ciśnienia w oponach.

Obecnie przepisy nakazują utrzymanie minimalnego ciśnienia w oponach podczas procedury pomiarowej przed startem wyścigu.

Po starcie ciśnienie nie jest już kontrolowane przez FIA, a niektórzy podejrzewają, że w stawce pojawiły się systemy umożliwiające znaczące obniżenie go po pomiarze kontrolnym.

Wśród metod jakie mogą stosować zespoły, aby osiągnąć taki efekt wymieniane jest specjalne podgrzewanie kół, a nawet stosowanie specjalnych dwukomorowych obręczy, jednak ten drugi przypadek FIA określiła już jako niezgodny z przepisami.

Firma Pirelli już w Soczi domagała się od FIA wdrożenia systemu stale monitorującego ciśnienie w oponach bolidów, tak aby można było w przepisach zapisać minimalną wartość ciśnienia na całym dystansie wyścigu, a nie tylko w chwili pomiaru przed startem.

FIA przed przystąpieniem do realizacji tego zadania chce jednak przekonać się czy problem faktycznie istnieje i zapowiedziała, ż od GP Monako będzie chciała uzyskać dostęp do danych odnośnie ciśnienia w oponach bolidów jakie posiada każdy zespół.

Dane o ciśnieniu w oponach bolidów F1 od GP Monako mają być przesyłane do Standardowego Systemu Nagrywania Danach [ang. Standard Data Recorder) poprzez system sieci kablowej CAN (ang. Control Area Network).

W dokumencie przesłanym do zespołów FIA prosi, aby parametry ciśnienia były przekazywane w standardowej jednostce PSI w niezmodyfikowanej formie w stosunku do tych danych, które wyświetlają się w telemetrii.

Ewentualne znaczące odchyłki w ciśnieniach odnotowanych w poszczególnych bolidach nie będą powodem do ukarania jakiegokolwiek zespołu a jedynie mają pomóc FIA zrozumieć jak w tym zakresie działają zespoły i ewentualnie pomóc podjąć decyzję o zainwestowaniu w system kontroli tych parametrów na żywo.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
walerian

15.05.2016 13:25

0

To pewnie redbull... :)


avatar
Iceman007

15.05.2016 14:23

0

ahahaahahhhahahaah rozwaliły się te kaleki z mercedesa ahahahahh


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu