WYNIKI Yas Marina [ 28 listopada 2023 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | E.Ocon | Alpine | 1:24.393 | 110 |
2 | P.O'Ward | McLaren | 1:24.662 | 103 |
3 | F.Vesti | Mercedes | 1:24.679 | 106 |
4 | S.Perez | Red Bull | 1:24.715 | 117 |
5 | C.Sainz | Ferrari | 1:24.799 | 69 |
6 | F.Alonso | Aston Martin | 1:24.827 | 37 |
7 | J.Doohan | Alpine | 1:25.038 | 108 |
8 | R.Szwarcman | Ferrari | 1:25.050 | 123 |
9 | L.Sargeant | Williams | 1:25.263 | 56 |
10 | C.Leclerc | Ferrari | 1:25.371 | 66 |
11 | T.Poucharie | Alfa Romeo | 1:25.424 | 96 |
12 | F.Drugovich | Aston Martin | 1:25.554 | 123 |
13 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:25.570 | 59 |
14 | J.Dennis | Red Bull | 1:25.666 | 124 |
15 | A.Iwasa | AlphaTauri | 1:25.753 | 96 |
16 | O.Bearman | Haas | 1:25.779 | 110 |
17 | Z.O'Sullivan | Williams | 1:25.842 | 50 |
18 | O.Piastri | McLaren | 1:25.930 | 123 |
19 | P.Fittipaldi | Haas | 1:25.940 | 130 |
20 | G.Russell | Mercedes | 1:26.283 | 58 |
21 | L.Stroll | Aston Martin | 1:26.681 | 50 |
22 | F.Colapinto | Williams | 1:26.832 | 65 |
23 | D.Ricciardo | AlphaTauri | 1:26.965 | 55 |
24 | Z.Guanyu | Alfa Romeo | 1:27.387 | 106 |
25 | A.Albon | Williams | 1:27.824 | 51 |
Testy w Abu Zabi: Ocon najszybszy, świetny wynik O'Warda i kraksa Russella
Esteban Ocon ustanowił najlepszy czas w posezonowych testach w Abu Zabi. Z dobrej strony zaprezentowało się też kilku juniorów, na czele z Pato O'Wardem i Frederikiem Vestim. Cała sesja stała pod znakiem nietypowych problemów, włączając w to wypadek George'a Russella spowodowany usterką samochodu.Tegoroczne posezonowe jazdy w Abu Zabi - jak już wczoraj informowaliśmy - nie miały takiego dużego znaczenia jak w poprzednich latach. Wszystko z powodu braku zmiany specyfikacji ogumienia na przyszłoroczną kampanię. W związku z tym niemała grupa etatowych kierowców odpuściła wtorkowe próby, a wśród nich znaleźli się m.in. Max Verstappen czy Lewis Hamilton.
Mimo to dość sporo działo się na Yas Marina Circuit. Dotyczyło to szczególnie kwestii samego przebiegu testów, które rozpoczęły się z 26-minutowym opóźnieniem podyktowanym oczekiwaniem na przylot helikoptera medycznego. Gdy w końcu one wystartowały, zawodnicy nie zwlekali z wyjazdami na tor i każdy z nich szybko zaliczył tzw. okrążenie instalacyjne.
Nieco po ponad dwóch kwadransach stawka musiała jednak przerwać swoje prace, co było spowodowane wywieszeniem pierwszej czerwonej flagi. Był to efektu wycieku wody i substancji oleistej, która pojawiła się pod mostem emirackiego hotelu. Załodze toru posprzątanie tych płynów zajęło 24 minuty.
There’s currently a red flag in #F1Testing due to a water leak under the W Hotel bridge. The circuit team are working to dry out to surface to allow us to run again. #HaasF1 pic.twitter.com/KRzgI0CuPX
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 28, 2023
W międzyczasie w padoku panowała pewna konsternacja dotycząca momentu zakończenia całego sprawdzianu. Początkowo bowiem wydawało się, że zostanie on przedłuży o czas porannego oczekiwania, ale ostatecznie okazało się, że - zgodnie z regulaminami FIA - musi zakończyć się o godzinie 18.00 czasu lokalnego (15.00 w Polsce).
Aby jednak nieco zrekompensować stracone okrążenia, postanowiono formalnie zrezygnować z tzw. godzinnej przerwy obiadowej. Większość kierowców tak czy owak zrobiła sobie taki odpoczynek, a niektóre z nich były nawet do tego zmuszone z powodu zmiany składów. Takowe dotknęły dwóch bolidów Williamsa oraz Ferrari, Astona Martina i AlphaTauri.
Jak na ironię, akurat w trakcie pierwotnie awizowanej przerwy doszło do zatrzymania się George'a Russella w zakręcie nr 6. Wstrzymało to sesję na 25 minut, a gdy bolid Mercedesa powrócił do alei serwisowej, okazało się, że doszło do kraksy z jego udziałem.
Zojuist een rode vlag tijdens de F1-bandentest hier in Abu Dhabi. "Car 63 (RUS) stopped at turn 6" viel op de schermen te lezen, maar blijkt bij een wandeling door pitstraat iets meer dan dat... Crash en dus nog wat werk voor de Mercedes-monteurs #F1 #F1Testing pic.twitter.com/Q5St0oa9VF
— Ronald Vording (@RonaldVording) November 28, 2023
Srebrne Strzały dopiero po dwóch godzinach ustosunkowały się do tego wydarzenia, potwierdzając, że wypadek ich podopiecznego był skutkiem awarii jednego z podzespołów. Oznaczało to również koniec jazd dla Brytyjczyka, którego licznik kółek zatrzymał się na 58.
Po południu kierowcy zdecydowanie więcej uwagi poświęcili szybkim okrążeniom, przez co zwycięzca porannych zajęć - Carlos Sainz - spadł finalnie na 5. miejsce. Ciekawostką związaną z wtorkowymi próbami Hiszpana było to, iż jeździł samochodem swojego partnera. Jednakże Ferrari zaznaczyło, że taki zabieg był już planowany przed dotarciem do Abu Zabi, a nie dopiero po jego nieudanym ostatnim weekendzie.
Jako pierwszy lepszy czas od madrytczyka ustanowił Esteban Ocon, który okazał się "triumfatorem" posezonowych testów w Abu Zabi z czasem 1:24.393. Takiej sztuki dokonali również najwięksi bohaterowie tych zajęć spośród grona młodych kierowców, czyli Pato O'Ward oraz Frederik Vesti. Dwójka ta pokonała bowiem Sergio Pereza, prowadzącego mistrzowską konstrukcję RB19.
W przeciwieństwie do poprzednich lat - tegoroczny sprawdzian był pierwszą okazją do poprowadzenia bolidu F1 tylko dla dwóch zawodników. Mowa o Ayumu Iwasie i Franco Colapinto, którzy uplasowali się odpowiednio na 15. i 22. pozycji. Japończyk był autorem ostatniej czerwonej flagi z powodu postoju wymuszonego wydobywającym się dymem z auta AlphaTauri.
A broken down AlphaTauri of Ayumu Iwasa. Plenty of smoke belching from the back… #F1 pic.twitter.com/A9pAkWuLRI
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) November 28, 2023
Zdjęcia:
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz