WYNIKI Jerez [ 05 lutego 2013 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | J.Button | McLaren | 1:18.861 | 37 |
2 | M.Webber | Red Bull | 1:19.709 | 73 |
3 | R.Grosjean | Lotus | 1:19.796 | 54 |
4 | P. di Resta | Force India | 1:20.343 | 89 |
5 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:20.401 | 70 |
6 | F.Massa | Ferrari | 1:20.536 | 64 |
7 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:20.699 | 79 |
8 | N.Rosberg | Mercedes | 1:20.846 | 11 |
9 | P.Maldonado | Williams | 1:20.864 | 84 |
10 | G.van der Garde | Caterham | 1:21.915 | 64 |
11 | M.Chilton | Marussia | 1:24.176 | 29 |
Button najszybszy po pierwszym dniu testów w Jerez
Punktualnie o godzinie 17:00 zespoły Formuły 1 zakończyły pierwszy dzień oficjalnych, przedsezonowych testów w Jerez. W tym roku najszybszy po pierwszym dniu testów okazał się zwycięzca ostatniego wyścigu sezonu 2012, Jenson Button.Najbardziej aktywnym kierowcą w stawce pierwszego dnia testów w Jerez okazał się Paul di Resta, który nowym VJM06 pokonał 89 okrążeń.
Mniej szczęścia miał Jenson Button, w którego bolidzie już po przejechaniu trzech okrążeń doszło do awarii pompy paliwa. Brytyjczyk miał jednak to szczęście, że po naprawach auta zdołał jeszcze powrócić na tor, wykręcając ogółem 37 okrążeń i ustanawiając przy tym najlepszy czas dnia, 1:18,861.
Dużo większego pecha miał Nico Rosberg, który po przejechaniu 11 kółek zatrzymał się na torze z powodu pożaru w tylnej części bolidu. Przyczyną tej awarii była niesprawna instalacja elektryczna W04. Zespół poinformował, że mimo wysiłków mechaników testy wznowi dopiero jutro.
Pod sam koniec pierwszego dnia testów w Jerez z toru wypadł Max Chilton, debiutujący w F1 kierowca zespołu Marussia. Zespół poinformował, że przyczyną wypadku była awaria mechaniczna zawieszenia, pokazanego dzisiaj MR02. Kierowcy nic się nie stało.
Blisko sekundę do lidera stracił Mark Webber, zasiadający po raz pierwszy za sterami nowego bolidu Red Bulla. Czołową trójkę uzupełnił Romain Grosjean, który przez sporą część sesji okupował pierwsze miejsce w tabeli wyników.
Porównując czasy z ubiegłorocznymi testami w Jerez należy wziąć pod uwagę fakt, że według szacunkowych wyliczeń firmy Pirelli nowe opony mają być średnio o pół sekundy szybsze od ubiegłorocznych. Nie bez znaczenia pozostanie także fakt zmiany przepisów dotyczących korzystania z systemu DRS. W sezonie 2013 korzystanie z systemu DRS będzie ograniczone do wyznaczonych stref nie tylko podczas wyścigu, ale także sesji kwalifikacyjnych i treningowych.
Nowe opony Pirelli są cięższe od ubiegłorocznych o około 2 kg (wszystkie cztery). Aby zniwelować wpływ tej zmiany, FIA postanowiła przed sezonem 2013 podnieść minimalną masę bolidu do 642 kg. W Jerez, za sprawą charakterystyki toru, zespoły mają do dyspozycji trzy z czterech mieszanek opon. Włoski producent nie dostarczył na południe Hiszpanii super-miękkiej mieszanki.
komentarze
1. mattimek
Zaczęło się...
2. Michael Schumi
Oby Ferrari pocisło bardziej
3. adam5005
Mclaren the best
4. andi.
mcl. jak narazie -obiecująco. No ale wiadomo ,że alonso to nie massa ,a webber to nie vettel. Pewnie siły będą podobne do ubiegłorocznych:)
5. Angulo
Stawiam, że choćby McLaren miał:
a) bolid szybszy o 10s na kółku
b) 42 pkt przewagi w WCC przed ostatnim wyścigiem
c) 24 pkt przewagi w WDC przed ostatnim wyściguem
d) P1 P2 na starcie
To i tak nie zdobędą tytułu.
6. StigPL
Pięknie Jenson, oby tak dalej :)
7. ForzaFerrari
Ferrari zaczyna podobnie jak rok temu- 2 sekundy za najlepszymi.
Ale nie ma sensu wyciągać z tego jakiś wniosków,to tylko testy,a w dodatku pierwszy dzień.
8. kempa007
7. ForzaFerrari massa mowi, ze nie ma prownania o ubieglorocznego F2012 i ze nie ma mowy o powtorce problemow przy F138.
9. ForzaFerrari
Kempa o powtórce to z zeszłego roku to nawet nie chcę myśleć,to się zdarzyć już nigdy nie może,ale jak Ferrari będzie poł sekundy za najlepszymi to też będę niezadowolony.
Od początku sezonu Alonso i Massa muszą mieć bolid zdolny do zwycięstw i walki o Pole Position.
10. andy_chow
@Angulo Jaki ma sens wklejanie swoich postów z"wyprzedź mnie"?
11. ForzaFerrari
Tak a propos sprawdzilem wyniki pierwszego dnia testów w Jerez rok temu.
I co ciekawe Button miał w nich dwie sekundy straty do Raikkonena,a potem wspólnie z Hamiltonem byli zdecydowanie najszybsi w dwóch pierwszych sesjach kwalifikacyjnych w Australii i Malezji.
12. andi.
8. 9. Massa po tym wypadku ,to może nie wie co mówi :)z ferrari to tylko alonso będzie się liczyć na 99%:)
13. narya
11. i co z tego ?
14. Skoczek130
@Angulo - teraz będzie dobrze - nie ma Hamiltona... ;)
15. Skoczek130
@ForzaFerrari - musi to na Rusi... ;)
16. Senna_olk
14. Skoczek130
A co to ma do rzeczy?
17. andi.
Pierwsze testy za nami. Można wróżyć :)ja wróżę 4 tytul dla ulubieńca polskich kibiców f 1 :Dtylko się modlę żeby na 10 pod rząd się nie skończyło...
18. Skoczek130
@Senna_olk - zauważyłem tendencje, że im dłużej mają kontrakt z danym kierowcą, tym współpraca jest bardziej pechowa. Oczywiście napisane jest to w przymrużeniem oka. Pzdr
19. andi.
w mcl to by się montoya przydał :)
20. FAster92
9. ForzaFerrari Testy to nie kwalifikacje! Najważniejsze aby bolid Ferrari był jak najlepiej przygotowany do sezonu, a zespół był zadowolony z rezultatów.
Pozdrawiam
21. Patryk1231low
Chilton katastrofa oby to niebył ostatni rok Marussi lubie ich
22. andi.
Sposób na mistrza ?hołowczyca zatrudnić :)wszystkich na padoku przegada i sukces murowany :D
23. Skoczek130
@FAster92 - dokładnie. Zresztą Ferrari zawsze słynęło z lepszego tempa wyścigowego. Chłopak najwyraźniej jednak nie trzyma nerwów na wodzy. Pzdr
24. hubert1
Widzę tę minę Lewisa :D
25. hubertus
nie dziwię się że Button wykręcił najlepszy czas - tylko on w tym towarzystwie jest mistrzem świata - reszta mistrzowi do piet nie dorasta stąd dobry wynik McL. Jak będzie więcej mistrzów na torze to się okaże kto jest najszybszy
26. logel999
@huber1 chodzi ci o to ze Lewis zle zrobił ..... HEHEHE on chciał wyzwania i przez McLaren nei zdobył tytułu .. Wgl McLaren to co innego bez Rona ;/
27. Tilion
Tak trochę obok tematu, ale nigdzie nie mogę tego znaleźć: kto jeździ w które dni testów w Jerez?
I już w ubiegłym roku Ferrari "było pewne siły bolidu" po testach. A jaki mieli początek sezonu wszyscy pamiętają.
I Caterham i Marussia - wygląda na małą katastrofę - tradycyjnie odstają i już teraz widać, że znów nic z nich nie da... Porażka
28. ForzaFerrari
Skoczek130 nie rozumiem tego rymu,o co chodzi?
29. arkadio morales
To dopiero pierwszy dzień testów. McL, niestety, nie pojeździł po torze i to nie jest najlepsza wiadomość. Wykręcenie najlepszego czasu nie było /raczej/ priorytetem zespołów. Testy /jak sama nazwa wskazuje/ służą do testowania różnych ustawień, balansu, ilości paliwa , opon itp. O czasach możemy podyskutować po zakończeniu testów. Na pewno każdy zespół ma założone max przejazdy w różnej konfiguracji. Zobaczymy po testach.
30. andi.
28. nie rozumiesz?Nie lubi ferrari -ma prawo :)
31. andi.
A obok tematu. Dlaczego nie ma pana jenksa. Zauważyliście ,że jak nie ma nic o kub to go nie ma ?On go lubi i nic go wielcej nie interesuje tak naprawdę :)
32. ForzaFerrari
andi nadal nie rozumiem,nic mi nie wyjaśniłeś
33. Skoczek130
@ForzaFerrari - to pierwsza część przysłowia... Chodzi mi oto, iż Ferrari nie musi być wcale dobre. I nic na to nie poradzą. Ale miejmy, że jednak będą.
34. andi.
forza ferrari bo w Polsce tak się mówi . Jak coś nie musi ,tzn że musi jak na rusi :)głupie przysłowie ,ale takie jest :D
35. ForzaFerrari
Ja takich przysłów nie znam,tylko Skoczek chyba je zna.
36. andi.
forza italia czy tam ferrari :)nie tylko skoczek ,bo ja też znam :)starszy od węgla jestem ,to pewnie dlatego je znam :)
37. Martitta
@36.andi - hehe skoro już taki temat podjęliście, to w całości szło jakoś tak: Musi to na Rusi , w Polsce jak kto chce. Polska koło Rusi i też musi... ;))
38. MaMuT
Niestety generatorem problemów w Mercedesie jest przeniesienie napędu i wynik mcla to było takie osłodzenie problemów... RBR stabilnie tak jak się spodziewano... Ferrari również Massa się skarżył bo mu trochę plecki poopalało ale to pewnie też wynikało z ustawień.. Zresztą Ferrari widać że przyłożyło się do tempa bo czasy były stabilne Massa mówił że Samochód dobrze reaguje...
39. viggen
Kurcze, niektórzy to są fachowcami no nie ;)
Jeden test i już na pewno wiadomo kto ma najszybszy bolid, że RBR jeszcze nie pokazało wszystkiego, że Mcl znowu jest mega szybki, że Ferrari nie da rady. Sami specjaliści :D
Prawda jest taka, że gów... się dowiemy po tych testach. Jako przykład, w zeszłym roku dwa na 4 testy w Jerez wygrał Mercedes, po jednym padło łupem Alonso i Kimiego. A sezon pokazał, kto tempo dyktował.
Wrzućcie na luz :) Potencjał bolidów dopiero poznamy po pierwszych wyścigach.
40. Martitta
Odnośnie głównego tematu.
Widzę, że Paul di Resta trzaska okrążenia za dwóch ;) Śmiech na sali z tym co Force India robi, ale poczekamy... Pozostaje w końcu ten 1% ryzyka, że to nie będzie Bianchi ;)
Testy to tylko testy. Ciekawią mnie bardziej ostatnie dwa dni oraz to jak Perez przystosuje się do bolidu McLarena ;)
41. andi.
37. Teraz to i italiańce zrozumieją :Dzaraz bana dostanę ,że nie na temat:) pzdr. Wszystkich
42. Polak477
27. Ferrari po pierwszych testach w zeszłym roku mówiło, że "jakoś to będzie" później milczeli, a na samym końcu stwierdzili, że mają tak tragiczny bolid, że na pewno nie są w stanie walczyć o czołowe lokaty. Pewni siły to byli tylko na prezentacji bolidu w Maranello.
43. andi.
@39. Masz rację ,że z testów się niewiele dowiemy. Ale do Australii jeszcze daleko i kibice muszą sobie podywagować przecież :DA luz to pełen normalnie :)
44. Michael Schumi
Z testów nic na razie nie wynika. Z całym szacunkiem, ale niektórzy mają naprawdę dziwne pozycje/ zbyt wysokie, jak np. Ricciardo lub Di Resta.
45. głodny
Prawda jest taka że McLaren był szybki i jest szybki ale awaryjny i bez Luisa
Ferrari ma już 1 rok z pull rodem i jest już jakiś punkt odniesienia może być tylko lepiej , Lotus to ciągła pogoń za sponsorem a jednak Boulier czuwa
RBR no coment
Mercedes czai się na rok 2014
Reszta jak reszta ładne kolory i tło .
Sezon się jeszcze nie zaczął , ale w przepisach nie było rewolucji , w bolidach nie ma rewolucji więc rewolucji nie będzie .
Przede wszystkim zobaczymy jak się Pirelli spisało , dopiero porozmawiamy o siłach Czas Buttona z tamtego roku jest o około 2,7 s jest szybszy niż dziś a i tak nie wiele mi to mówi bo nie wiem ile posunęli się do przodu w czasie sezonu, ile w czasie ewolucji na nowy model a ile to zasługa ogumienie
46. belzebub
Testy, testami, one się rządzą się swoimi prawami, można tak założyć, a jak będzie podczas sezonu? Pomimo nowszych gum, sezon 2013 może być zbliżony do poprzedniego, nieprzewidywalny, z chwilowymi przebłyskami, któregoś z czołowych zespołów, brak jednego dominującego, a tytuł może się dopiero rozstrzygnąć podczas ostatnich dwóch-trzech wyścigów. Myślę, że jeśli w kilku pierwszych wyścigach nie będzie jednego, góra dwóch tych samych zwycięzców, możemy mieć powtórkę z rozrywki. Oczywiście, na razie to tylko hipoteza, ale po zeszłorocznym sezonie, niczego nie można wykluczyć.
47. goku10sdl
Może ktoś wrzucić link do transmisji z testów ??
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz