2008-08-01 GP Węgier - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Ferrari | 1:20.981 | 19 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:21.345 | 21 |
3 | H.Kovalainen | McLaren | 1:21.410 | 17 |
4 | L.Hamilton | McLaren | 1:21.535 | 18 |
5 | F.Alonso | Renault | 1:21.802 | 18 |
6 | T.Glock | Toyota | 1:21.931 | 22 |
7 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:22.267 | 18 |
8 | N.Piquet | Renault | 1:22.326 | 19 |
9 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:22.370 | 22 |
10 | J.Trulli | Toyota | 1:22.457 | 25 |
11 | M.Webber | Red Bull | 1:22.654 | 23 |
12 | D.Coulthard | Red Bull | 1:22.700 | 16 |
13 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:22.900 | 26 |
14 | J.Button | Honda | 1:22.917 | 27 |
15 | R.Barrichello | Honda | 1:23.093 | 26 |
16 | N.Rosberg | Williams | 1:23.147 | 21 |
17 | K. Nakajima | Williams | 1:23.274 | 22 |
18 | A.Sutil | Force India | 1:23.353 | 25 |
19 | G.Fisichella | Force India | 1:23.459 | 28 |
20 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:23.923 | 4 |
Ferrari najszybsze w pierwszym treningu
Kierowcy zespołu Ferrari zdominowali pierwszy trening przed GP Węgier. Najlepszy czas jednego okrążenia uzyskał Felipe Massa, który wyprzedził Kimiego Raikkonena o przeszło 0,3 sekundy. Za zawodnikami stajni z Maranello uplasowali się kierowcy McLarena- Heikki Kovalainen oraz Lewis Hamilton.Bardzo dobry, piąty czas w ostatnich minutach treningu wykręcił również Fernando Alonso, który wyprzedził Timo Glocka i Roberta Kubicę. Zespół Toyoty postanowił, podobnie jak Ferrari, przetestować pokrywę silnika w kształcie płetwy rekina tylko w jednym bolidzie, który był prowadzony przez Timo Glocka. Jarno Trulli uzyskał dopiero 10 czas, tracąc do swojego kolegi przeszło 0,5 sekundy.
Przed Trullim, w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Nelson Piquet oraz Nick Heidfeld. Drugą dziesiątkę zawodników otwierali kierowcy Red Bulla- Mark Webber oraz David Coulthard. Szkot osiągnął czas lepszy od Sebastiana Bourdais oraz obu kierowców Hondy. Wyjątkowo słabo w pierwszym treningu wypadł team Williamsa. Nico Rosberg i Kazuki Nakajima zajęli odpowiednio 16 i 17 miejsce, wyprzedzając jedynie Adriana Sutila, Giancarlo Fisichellę oraz mającego problemy techniczne Sebastiana Vettela, który rano przejechał zaledwie 4 okrążenia.
Rano temperatura powietrza pod Budapesztem dochodziła do 27 stopni Celsjusza, podczas gdy tor nagrzał się do 32 stopni. Druga sesja treningowa rozpocznie się już o godzinie 14. Zapraszamy.
komentarze
1. karolVTEC
Wkońcu wszystko jest OK :)
2. mic1992
ta nowa pokrywa silnika rzeczywiście jest dobra
3. totalfun
Czy dobrze zauważyłem że Massa jeździł z "płetwą rekina" a Raikkonen nie?
4. djmarquss
Hej, co tak mało wiadomości o BMW?
5. wobz
a więc płetwa rekina jest skuteczna jak wudać po czasach ferari i toyoty dlaczego bmw tego nie stosuje ...
6. niza
Raikkonen jeździł z płetwą ale pod sam koniec sesji
7. Miro66
Jasne jak słońce ( w tej chwili zaćmione coprawda), że pokrywa płetwa rekona daje z 0,3-0,4 na kółku. Popołudniu pewnie wszyscy ją założą oprócz BMW. Widać te różnice po Ferrari i Toyocie.Poza tym wiatr był niewielki 1,5 m/sek i nie przeszkadzał płetwie. Theissen ja w prowadzi chyba dopiero w 2009 roku, pewnie jako nowość. Bez płetwy Robert gorzej od Kimiego o 0,2 sek a z płetwą przepaść...
8. jar188
A propos testowania nowych części tak się zastanawiam czy BMW gdyby w pierwszym wyścigu osiągneło swoje cele (pp i wygrana) to reszte sezonu też by odpuścili? Przecież ta płetwa to gotowe rozwiązanie, tylko na torze trzeba jeszcze przetestować. Może ktoś wie czy BMW wypowiadało się oficajlnie w tym temacie?
9. Mickey
@wobz: BMW nie zastosuje płetwy rekina bo ma zdaje sie problemy z balansem i to bardziej z przodu bolidu... Płetwa tylko by zaszkodziła...
10. Miro66
To dopiero treningi, ale widać coraz bardziej, że BMW bardziej się broni przed Toyotą i Renault niż goni Maki i Ferrari. Ciekawe czt McLaren spróbuje płetwy po południu.A swoją drogą śledziłem czsy na Live i Robert jeździł bardzo równo, cały czas w granicach 1,22,3-1,22,8
11. wobz
Mickey dlaczego inne zespoły żadko nażekają nz balans a w bmw to temat na każdy wyscig
jednak to przednie skrzydlo bmw inne niż wszysykie nie działa tak dobrze
12. wobz
coś dużo robrt traci do ferari chociarz nie znamy ilości paliwa
13. dziarmol@biss
gdyby BMW zrealizowalo już w pierwszym wyścigu swoje cele to nie odpuściliby (teraz też nie odpuszczają)tylko z dużo mniejszą determinacją podchodziliby do maksymalnego rozwoju bolidu w bieżącym sezonie jak to ma miejsce teraz (czyli od Kanady)a priorytetem jest dogrzanie opon Heidfeldowi . A co do płetwy to chyba się nie wypowiadano ale tu u nas wyczytalem (i chyba racja) że BMW jest bardzo czułe na boczne podmuchy wiatru a co za tym idzie płetwa powiększa boczną powierzchnię bolidu więc to rozwiązanie niekoniecznie może pomóc.
14. piotrek74
Bmw ma chyba za dużo skrzydełek i dlatego mają cały czas problemy z balansem (jednakowym zachowaniem sie bolidu na wszystkich zakrętach)
15. mixo
Icemanowi to raczej chyba wszystko jedno czy z płetwą cy bez:P na takiego przynajmniej wygladal:)
Będe trzymał za nich kciuki na trybunach :DNo i za Kubika tez:)
16. jar188
ale płetwa właśnie poprawia balans bolidu w zakrętach, inna sprawa że prawdopodobnie (też gdzieś to czytałem) BMW jest zbyt czułe przy silnym wietrze a płetwa mogłabyby to pogorszyć, dlatego jestem ciekawy co BMW mówi w tym temacie.
17. jar188
"Ferrari nie planuje wprowadzenia tego elementu nadwozia (płetwa rekina). - Koncentrujemy się na swoich pomysłach, które według nas są kluczowe." słowa Raikonena z początku lipca :-)
18. Qbus81
Jak na mój gust to BMW i tak wysoko! Oni na testach to rzadko kiedy w pierwszej 10 się plasowali :)
19. Indywiduum
płetwa rekaina bedzie we włoszech, z tego co pamientam BMW zapowiadało nowy pakiet aerodynamiczny na monze.
20. Dagmara_W
matko boska co wy odrazu tak naskakujecie.. ludzie pierwszy raz ogladacie formułe czy jak?? na treningach nigdy BMW nie brylowało, i co z tego że nie testuja tej pokrywy , może tak im lepiej .. jakoś dziwnie w kanadzie tez nic nie zmieniali a reszta robiła pakiety dawala płetwy rekina itp a jakos Kubica wygrał. trzeba miec szczescie, dobre ustawienia i świetnie jezdzacego kierowce w na wyścig dobra strategie... jak macie ochote to sobie pojeczcie po kwalifikacjach bo teraz nie ma z czego.. ja w nich wierze i jak Kubica sam mowil ze balas jest wporzadku tzn ze tak jest a co bedzie dalej to zobaczymy, trochu tez nam powie drugi trening bo moga testowac co innego.. Pozdrawiam
21. matwit
czy mogę kogoś prosić o link gdzie będę mógł oglądać 2 trening? PLEASE...
22. Cezus
No nareszcie Ferrari najlepsze, bo juz mnie denerwował ten mały kurdupel zarozumiały który wszystko wygrywał !!! TAK trzymac SCUDIERA!
23. Master666
Nie możemy brać sobie do serca tych czasów... Czas Massy jest i tak przeszło sekundę gorszy od PP Hamilton'a z 2007 r. Przypominam: 1m 19.674s. Tak więc nie wiadomo czy nowa pokrywa silnika w Ferrari "daje z 0,3-0,4 na kółku". Jak zawsze wszystko rozstrzygnie się w kwalifikacjach.
24. lukasz1
racja
25. dziarmol@biss
2008-08-01 13:19:35 matwit - w google wpisz soccer live i następnie wybierz-mecze na żywo przez internet- i tam znajdziesz potem (wyświetlą ci się tabele z tv i tylko trzeba "klupnąć" play o 14 okaże się czy działa pozd
26. zet_usun
W 2 treningu McLaren używa króiczych skrzydełek. Czy w 1 też ich używali???
27. mpkaras
Przyzwyczaiłem się do sytuacji, gdy to BMW w pierwszym treningu było gdzieś z tyłu, w drugim, to samo, ale już w trzecim w pierwszej 5-7. Potem w, Q1, Q2 Robert robił po 1 okrążeniu pomiarowym, a w Q3 ocierał się o PP. Czyżby dobry omen.
28. lvl18
nawet mclaren wycudował jakieś modyfikacje na nosie, ciekawe po co skoro ostatnio "odlatują" wszystkim
29. krolsedesow
Myślę, że specyfika toru wymusza takie rozwiązanie jak ta słynna płetwa. Bo gdzie indziej była rzadziej spotykana. Co do ferrari to nie chcę być złym prorokiem, ale z tą płetwą to wygląda na taki akt desperacji. Tam chyba rzeczywiście może być nie wesoło.
30. butch_
druga sesja na zywo:http://tnij.org/bi71
31. mpkaras
A mnie się wydaje, że Ferrari ma ogromny potecnjał. McLaren po prostu potrafi bardziej wykorzystać to co ma, a Ferrari jakieś takie zagubione. A BMW chyba za bardzo pochłonięte jest KERSEM, by wykorzystać szanse.
32. ja2
No może te płetwy rekina to jest dobry pomysł. No zobaczymy.
33. sivshy
jako że z duetu McLaren-Ferrari, wolę, aby wygrywało Ferrari, więc jak narazie wyniki tej sesji napawają mnię optymizmem, tym bardziej, ze z tego co zauważyłem, McLaren lubi "szpanować" w czasie treningów dobrymi czasami, a Ferrari często bywa z tyłu robiąc po prostu swoje. Po drugie, zwróciłbym też uwagę na to, że Kovalainen, gdy ma szansę ścigania się w równych warunkach z Hamiltonem, wcale nie ustępuje mu umiejętnościami. Niezły wynik Timo Glocka-szybko pozbierał się po wypadku. Warto też zwrócić uwagę na to, że był o jakieś pół sekundy szybszy od Trullego, chociaż w tym sezonie to on rządził w Toyocie. Bardzo niskie różnice w trójce Kubica-Piquet-Heidfeld, czyli Nelson uskrzydlony dobrym, choć trochę pofarconym wynikiem z poprzedniego GP w końcu uzyskuje sensowne czasy. Nie bez znaczenia jest tez chyba to, że pierwszy z kierowców renault-Alonso jest daleko z przodu przed Kubicą, a drugi-Piquet-minimalnie z tyłu, co oznacza, że jeden z głównych rywali BMW rośnie w siłę, i widać że dobry wynik Alonso jest nie tylko zasługą jego umiejętności, bo Piquet również dobrze sobie poradził. Ale przede wszystkim bolid Renault jest nadal rozwijany w przeciwieństwie do BMW F1.08, więc widzę tutaj spore zagrożenie dla trzeciej pozycji Beemki. No i Vettel na ostatnim miejscu, chociaż tak bardzo błyszczał na ostatnim GP, jak i na testach w Jerez. A może jest to wynikiem tylko czterech przejechanych okrążeń? Bo bourdais poradził sobie całkiem nieźle. W każdym razie w końcu ktoś raz na jakiś czas musi zastąpić Fisichelle i Sutila w obstawianiu tyłów. Rosberg i Nakajima cienko-jak tak dalej pójdzie, to może powalczy z nimi Force India?
34. kumahara
lvl18, może dla zmylenia przeciwnika
35. sivshy
lvl18, tak odlatują, ale bolidy muszą być stale ulepszane, bo zostają w tyle, patrz: przykład BMW. Bez modyfikacji daleko nie odlecą.
36. Maxy
Szkoda troche Vettela :)
kubica i heidfeld znośnie .. nie tragicznie, jak zawsze w treningach kiedy sie nic nie psuje
37. Mickey
@wobz: tak jak tutaj było napisane - BMW ma dosyć czule zbalansowany bolid, płetwa z tyłu to duże ryzyko. Podczas projektowania bolidu przed sezonem BMW postawiło na ryzykowne rozwiązania - to opłaciło sie na początku sezonu, ale jak widać, teraz ciężko jest rozwijać bolid... Specyfikacje techniczne na sezon 2009 będą zupełnie inne jak możemy przeczytać w najnowszym, sierpniowym wydaniu F1 Racing. Willy Rampf twierdzi że nie odpuszcza jeszcze sezonu 2008, ale część pracowników ekipy Saubera pracuje już nad F1.09, który będzie zupełnie nowym projektem, a nie poprawionym F1.08... Myślę, że nie należy wiązać specjalnych nadziei ze startem Roberta w sezonie 2008... Raczej myślmy o przyszłym sezonie...
38. dziarmol@biss
2008-08-01 22:18:44 Mickey- jeżeli prześledzić sezon 08 od początku to chyba calkiem dobrze się rozwijali i po gp Kanady nagle dostali zawału? bo to co się stało przyszło nagle (spadek formy ) to co mówi Rampf o nieodpuszczaniu tego sezonu jest g...o warte pozd.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz