2008-08-01 GP Węgier - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 F.Massa Ferrari 1:20.981 19
2 K.Raikkonen Ferrari 1:21.345 21
3 H.Kovalainen McLaren 1:21.410 17
4 L.Hamilton McLaren 1:21.535 18
5 F.Alonso Renault 1:21.802 18
6 T.Glock Toyota 1:21.931 22
7 R.Kubica BMW Sauber 1:22.267 18
8 N.Piquet Renault 1:22.326 19
9 N.Heidfeld BMW Sauber 1:22.370 22
10 J.Trulli Toyota 1:22.457 25
11 M.Webber Red Bull 1:22.654 23
12 D.Coulthard Red Bull 1:22.700 16
13 S.Bourdais Toro Rosso 1:22.900 26
14 J.Button Honda 1:22.917 27
15 R.Barrichello Honda 1:23.093 26
16 N.Rosberg Williams 1:23.147 21
17 K. Nakajima Williams 1:23.274 22
18 A.Sutil Force India 1:23.353 25
19 G.Fisichella Force India 1:23.459 28
20 S.Vettel Toro Rosso 1:23.923 4

komentarze
  • 8. jar188
    • 2008-08-01 12:09:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A propos testowania nowych części tak się zastanawiam czy BMW gdyby w pierwszym wyścigu osiągneło swoje cele (pp i wygrana) to reszte sezonu też by odpuścili? Przecież ta płetwa to gotowe rozwiązanie, tylko na torze trzeba jeszcze przetestować. Może ktoś wie czy BMW wypowiadało się oficajlnie w tym temacie?

  • 9. Mickey
    • 2008-08-01 12:10:06
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @wobz: BMW nie zastosuje płetwy rekina bo ma zdaje sie problemy z balansem i to bardziej z przodu bolidu... Płetwa tylko by zaszkodziła...

  • 10. Miro66
    • 2008-08-01 12:14:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    To dopiero treningi, ale widać coraz bardziej, że BMW bardziej się broni przed Toyotą i Renault niż goni Maki i Ferrari. Ciekawe czt McLaren spróbuje płetwy po południu.A swoją drogą śledziłem czsy na Live i Robert jeździł bardzo równo, cały czas w granicach 1,22,3-1,22,8

  • 11. wobz
    • 2008-08-01 12:21:31
    • *.wizualizacja.com

    Mickey dlaczego inne zespoły żadko nażekają nz balans a w bmw to temat na każdy wyscig
    jednak to przednie skrzydlo bmw inne niż wszysykie nie działa tak dobrze

  • 12. wobz
    • 2008-08-01 12:22:43
    • *.wizualizacja.com

    coś dużo robrt traci do ferari chociarz nie znamy ilości paliwa

  • 13. dziarmol@biss
    • 2008-08-01 12:23:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    gdyby BMW zrealizowalo już w pierwszym wyścigu swoje cele to nie odpuściliby (teraz też nie odpuszczają)tylko z dużo mniejszą determinacją podchodziliby do maksymalnego rozwoju bolidu w bieżącym sezonie jak to ma miejsce teraz (czyli od Kanady)a priorytetem jest dogrzanie opon Heidfeldowi . A co do płetwy to chyba się nie wypowiadano ale tu u nas wyczytalem (i chyba racja) że BMW jest bardzo czułe na boczne podmuchy wiatru a co za tym idzie płetwa powiększa boczną powierzchnię bolidu więc to rozwiązanie niekoniecznie może pomóc.

  • 14. piotrek74
    • 2008-08-01 12:29:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Bmw ma chyba za dużo skrzydełek i dlatego mają cały czas problemy z balansem (jednakowym zachowaniem sie bolidu na wszystkich zakrętach)

  • 15. mixo
    • 2008-08-01 12:36:27
    • *.adsl.inetia.pl

    Icemanowi to raczej chyba wszystko jedno czy z płetwą cy bez:P na takiego przynajmniej wygladal:)
    Będe trzymał za nich kciuki na trybunach :DNo i za Kubika tez:)

  • 16. jar188
    • 2008-08-01 12:39:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale płetwa właśnie poprawia balans bolidu w zakrętach, inna sprawa że prawdopodobnie (też gdzieś to czytałem) BMW jest zbyt czułe przy silnym wietrze a płetwa mogłabyby to pogorszyć, dlatego jestem ciekawy co BMW mówi w tym temacie.

  • 17. jar188
    • 2008-08-01 12:47:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Ferrari nie planuje wprowadzenia tego elementu nadwozia (płetwa rekina). - Koncentrujemy się na swoich pomysłach, które według nas są kluczowe." słowa Raikonena z początku lipca :-)

  • 18. Qbus81
    • 2008-08-01 12:51:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak na mój gust to BMW i tak wysoko! Oni na testach to rzadko kiedy w pierwszej 10 się plasowali :)

  • 19. Indywiduum
    • 2008-08-01 13:04:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    płetwa rekaina bedzie we włoszech, z tego co pamientam BMW zapowiadało nowy pakiet aerodynamiczny na monze.

  • 20. Dagmara_W
    • 2008-08-01 13:15:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    matko boska co wy odrazu tak naskakujecie.. ludzie pierwszy raz ogladacie formułe czy jak?? na treningach nigdy BMW nie brylowało, i co z tego że nie testuja tej pokrywy , może tak im lepiej .. jakoś dziwnie w kanadzie tez nic nie zmieniali a reszta robiła pakiety dawala płetwy rekina itp a jakos Kubica wygrał. trzeba miec szczescie, dobre ustawienia i świetnie jezdzacego kierowce w na wyścig dobra strategie... jak macie ochote to sobie pojeczcie po kwalifikacjach bo teraz nie ma z czego.. ja w nich wierze i jak Kubica sam mowil ze balas jest wporzadku tzn ze tak jest a co bedzie dalej to zobaczymy, trochu tez nam powie drugi trening bo moga testowac co innego.. Pozdrawiam

  • 21. matwit
    • 2008-08-01 13:19:35
    • *.ztpnet.pl

    czy mogę kogoś prosić o link gdzie będę mógł oglądać 2 trening? PLEASE...

  • 22. Cezus
    • 2008-08-01 13:31:23
    • *.gprs.plus.pl

    No nareszcie Ferrari najlepsze, bo juz mnie denerwował ten mały kurdupel zarozumiały który wszystko wygrywał !!! TAK trzymac SCUDIERA!

  • 23. Master666
    • 2008-08-01 13:33:41
    • *.dolsat.pl

    Nie możemy brać sobie do serca tych czasów... Czas Massy jest i tak przeszło sekundę gorszy od PP Hamilton'a z 2007 r. Przypominam: 1m 19.674s. Tak więc nie wiadomo czy nowa pokrywa silnika w Ferrari "daje z 0,3-0,4 na kółku". Jak zawsze wszystko rozstrzygnie się w kwalifikacjach.

  • 24. lukasz1
    • 2008-08-01 13:38:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    racja

  • 25. dziarmol@biss
    • 2008-08-01 13:44:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-08-01 13:19:35 matwit - w google wpisz soccer live i następnie wybierz-mecze na żywo przez internet- i tam znajdziesz potem (wyświetlą ci się tabele z tv i tylko trzeba "klupnąć" play o 14 okaże się czy działa pozd

  • 26. zet_usun
    • 2008-08-01 14:14:13
    • *.177.161.48

    W 2 treningu McLaren używa króiczych skrzydełek. Czy w 1 też ich używali???

  • 27. mpkaras
    • 2008-08-01 14:17:10
    • *.zep.com.pl

    Przyzwyczaiłem się do sytuacji, gdy to BMW w pierwszym treningu było gdzieś z tyłu, w drugim, to samo, ale już w trzecim w pierwszej 5-7. Potem w, Q1, Q2 Robert robił po 1 okrążeniu pomiarowym, a w Q3 ocierał się o PP. Czyżby dobry omen.

  • 28. lvl18
    • 2008-08-01 14:39:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nawet mclaren wycudował jakieś modyfikacje na nosie, ciekawe po co skoro ostatnio "odlatują" wszystkim

  • 29. krolsedesow
    • 2008-08-01 14:42:01
    • *.gprs.plus.pl

    Myślę, że specyfika toru wymusza takie rozwiązanie jak ta słynna płetwa. Bo gdzie indziej była rzadziej spotykana. Co do ferrari to nie chcę być złym prorokiem, ale z tą płetwą to wygląda na taki akt desperacji. Tam chyba rzeczywiście może być nie wesoło.

  • 30. butch_
    • 2008-08-01 14:48:44
    • *.supermedia.pl

    druga sesja na zywo:http://tnij.org/bi71

  • 31. mpkaras
    • 2008-08-01 14:48:57
    • *.zep.com.pl

    A mnie się wydaje, że Ferrari ma ogromny potecnjał. McLaren po prostu potrafi bardziej wykorzystać to co ma, a Ferrari jakieś takie zagubione. A BMW chyba za bardzo pochłonięte jest KERSEM, by wykorzystać szanse.

  • 32. ja2
    • 2008-08-01 15:39:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No może te płetwy rekina to jest dobry pomysł. No zobaczymy.

  • 33. sivshy
    • 2008-08-01 15:59:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jako że z duetu McLaren-Ferrari, wolę, aby wygrywało Ferrari, więc jak narazie wyniki tej sesji napawają mnię optymizmem, tym bardziej, ze z tego co zauważyłem, McLaren lubi "szpanować" w czasie treningów dobrymi czasami, a Ferrari często bywa z tyłu robiąc po prostu swoje. Po drugie, zwróciłbym też uwagę na to, że Kovalainen, gdy ma szansę ścigania się w równych warunkach z Hamiltonem, wcale nie ustępuje mu umiejętnościami. Niezły wynik Timo Glocka-szybko pozbierał się po wypadku. Warto też zwrócić uwagę na to, że był o jakieś pół sekundy szybszy od Trullego, chociaż w tym sezonie to on rządził w Toyocie. Bardzo niskie różnice w trójce Kubica-Piquet-Heidfeld, czyli Nelson uskrzydlony dobrym, choć trochę pofarconym wynikiem z poprzedniego GP w końcu uzyskuje sensowne czasy. Nie bez znaczenia jest tez chyba to, że pierwszy z kierowców renault-Alonso jest daleko z przodu przed Kubicą, a drugi-Piquet-minimalnie z tyłu, co oznacza, że jeden z głównych rywali BMW rośnie w siłę, i widać że dobry wynik Alonso jest nie tylko zasługą jego umiejętności, bo Piquet również dobrze sobie poradził. Ale przede wszystkim bolid Renault jest nadal rozwijany w przeciwieństwie do BMW F1.08, więc widzę tutaj spore zagrożenie dla trzeciej pozycji Beemki. No i Vettel na ostatnim miejscu, chociaż tak bardzo błyszczał na ostatnim GP, jak i na testach w Jerez. A może jest to wynikiem tylko czterech przejechanych okrążeń? Bo bourdais poradził sobie całkiem nieźle. W każdym razie w końcu ktoś raz na jakiś czas musi zastąpić Fisichelle i Sutila w obstawianiu tyłów. Rosberg i Nakajima cienko-jak tak dalej pójdzie, to może powalczy z nimi Force India?

  • 34. kumahara
    • 2008-08-01 16:20:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lvl18, może dla zmylenia przeciwnika

  • 35. sivshy
    • 2008-08-01 16:58:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    lvl18, tak odlatują, ale bolidy muszą być stale ulepszane, bo zostają w tyle, patrz: przykład BMW. Bez modyfikacji daleko nie odlecą.

  • 36. Maxy
    • 2008-08-01 17:04:20
    • *.54.118.3

    Szkoda troche Vettela :)
    kubica i heidfeld znośnie .. nie tragicznie, jak zawsze w treningach kiedy sie nic nie psuje

  • 37. Mickey
    • 2008-08-01 22:18:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @wobz: tak jak tutaj było napisane - BMW ma dosyć czule zbalansowany bolid, płetwa z tyłu to duże ryzyko. Podczas projektowania bolidu przed sezonem BMW postawiło na ryzykowne rozwiązania - to opłaciło sie na początku sezonu, ale jak widać, teraz ciężko jest rozwijać bolid... Specyfikacje techniczne na sezon 2009 będą zupełnie inne jak możemy przeczytać w najnowszym, sierpniowym wydaniu F1 Racing. Willy Rampf twierdzi że nie odpuszcza jeszcze sezonu 2008, ale część pracowników ekipy Saubera pracuje już nad F1.09, który będzie zupełnie nowym projektem, a nie poprawionym F1.08... Myślę, że nie należy wiązać specjalnych nadziei ze startem Roberta w sezonie 2008... Raczej myślmy o przyszłym sezonie...

  • 38. dziarmol@biss
    • 2008-08-01 23:46:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-08-01 22:18:44 Mickey- jeżeli prześledzić sezon 08 od początku to chyba calkiem dobrze się rozwijali i po gp Kanady nagle dostali zawału? bo to co się stało przyszło nagle (spadek formy ) to co mówi Rampf o nieodpuszczaniu tego sezonu jest g...o warte pozd.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo