2023-11-04 GP Sao Paulo - Sprint 19:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 30:07.209 | 8 |
2 | L.Norris | McLaren | +4.287 | 7 |
3 | S.Perez | Red Bull | +13.617 | 6 |
4 | G.Russell | Mercedes | +25.879 | 5 |
5 | C.Leclerc | Ferrari | +28.560 | 4 |
6 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | +29.210 | 3 |
7 | L.Hamilton | Mercedes | +34.726 | 2 |
8 | C.Sainz | Ferrari | +35.106 | 1 |
9 | D.Ricciardo | AlphaTauri | +35.303 | |
10 | O.Piastri | McLaren | +38.219 | |
11 | F.Alonso | Aston Martin | +39.061 | |
12 | L.Stroll | Aston Martin | +39,478 | |
13 | P.Gasly | Alpine | +40.621 | |
14 | E.Ocon | Alpine | +42.848 | |
15 | A.Albon | Williams | +43.394 | |
16 | K.Magnussen | Haas | +56.507 | |
17 | Z.Guanyu | Alfa Romeo | +58.723 | |
18 | N.Hulkenberg | Haas | +60.330 | |
19 | V.Bottas | Alfa Romeo | +60.749 | |
20 | L.Sargeant | Williams | +60.945 |
Verstappen po raz siódmy wygrał sprint F1
Max Verstappen na torze Interlagos sięgnął po swoje 7. zwycięstwie w sprincie F1, na mecie wyprzedzając Lando Norrisa oraz Sergio Pereza.Układ toru w Sao Paulo, krótka i kręta pętla, która posiada kilka kultowych kombinacji zakrętów jak eski Senny, zakręt numer 4, czy wyjście na długą prostą startową, zwiastowały ciekawą rywalizację na dystansie 24 okrążeń.
Do krótkiego wyścigu większość stawki przystąpiła na miękkich oponach. Na średnie zdecydowali się tylko kierowcy Haasa oraz Logan Sargeant z Williamsa.
Max Verstappen bardzo szybko bo już na dojeździe do pierwszego zakrętu rozstrzygnął kwestię prowadzenia w wyścigu. Lando Norris dobrze ruszył z pierwszego pola, ale jadący po wewnętrznej Holender zdołał się wcisnąć i wykorzystać potencjał swojego bolidu.
Mistrz świata przez cały dystans wyścigu kontrolował tempo. Jedynie przez chwilę dał się zbliżyć Norrisowi, aby w końcówce rywalziacji znowu mu pewnie odjechać, na mecie meldując się z prawie 5-sekundową przewagą.
Najciekawsza walka toczyła się w środku stawki tuż za strefą punktową chociaż pojedynki Sergio Pereza z kierowcami Mercedesa również mogły się podobać. Meksykanin ostatecznie uzupełniał "podium" sprintu na Interlagos.
Tuż za nim na mecie zameldował się George Russell z Mercedesa.
Na dystansie sprintu zdecydowanie najczęściej kierowcy decydowali się na atak w pierwszym zakręcie, co często skutkowało skuteczną kontrą rywala w czwórce. Tak walczyli ze sobą przez kilka okrążeń Perez z Russellem, ale również Sainz z Ricciardo.
Australijczyk reprezentujący AlphaTauri swoje manewry przepłacił w końcu utratą pozycji na rzecz Oscara Piastriego, którą odzyskał dopiero w samej końcówce sprintu.
Na ostatnich okrążeniach Charles Leclerc zmęczył, jadącego na piątej pozycji Hamiltona, ten popełnił drobny błąd w jedynce, co skluczenie wykorzystał Yuki Tsunoda. Japończyk na mecie zameldował się na szóstym miejscu, zdobywając pierwsze punkty w sprincie dla swojego zespołu.
Punktowaną ósemkę uzupełnił Carlos Sainz z Ferrari, który na mecie zameldował się przed Ricciardo i Piastrim.
Zdjęcia:
komentarze
1. Lulu
Słabo jutro widzę Mercedesa .
2. Proctor
Drugi był Norris. Poprawcie to bo to żenująca wpadka...
BTW Max Verstappen absolutny GOAT
3. TomPo
Plusy krotkiego toru z dwiema strefami DRS - wszyscy (no prawie) jada blisko siebie i dzieki temu wiele sie dzieje. Max i Lando poza zasiegiem, ale w srodku stawki piekna walka od poczatku do konca.
4. kempa007
2. Proctor spokojnie, czeski błąd :D
5. Dreszcz
Merc jak zawsze mocne tempo, to dzisiaj katastrofa jutro nie widzę dla nich podium. Fajnie Lando może jutro powalczy z maxem
6. Mad_Max
Czy tylko Max ma jaja do ścigania ? Przy takim starcie Max ustawiłby już samochód na starcie maksymalnie skierowany w lewo żeby pilnować wewnętrznej. A co robi Norris? Jedzie sobie i czeka aż zostanie wyprzedzony. Zero zacięcia. W tej stawce tylko Max, Lewis i Ferdek potrafią twardo się ścigać.
7. BlahFFF
@1. Lulu, wyscig jest wczesniej, temperatura toru zdaje sie miec znaczenie. Na innych oponach tez moze to wygladac inaczej, ale widac jednak, ze w ostatnim sektorze bardzo duzo traca wiec faktycznie moze byc ciezko sie utrzymac na sensownych pozycjach.
8. TZ4Z
Jeszcze jeden punkcik i Verstappen zostanie pierwszym kierowcą w historii, który zdobędzie 500 punktów w jednym sezonie...
9. TZ4Z
Ciekawostka dla ciekawskich:
Statystyki F1 sprinterskie:
Liczba zwycięstw w sprintach:
1. Verstappen - 7 zwycięstw
2. Bottas - 2 zwycięstwa
3. Russel - 1 zwycięstwo
3. Piastri - 1 zwycięstwo
3. Perez - 1 zwycięstwo
Liczba pole position do sprintu:
1. Verstappen - 3 pole position
2. Leclerc - 1 pole position
2. Piastri - 1 pole position
2. Norris - 1 pole position
10. xandi_F1
@6
No to jest Norris. Nic nowego. Szybko jeździć wiele potrafiło.
11. Supersonic
Tak wyglądałaby klasyfikacja gdyby brano pod uwagę tylko sprinty
KIEROWCY
45 Verstappen
25 Perez
22 Sainz
21 Leclerc
21 Norris
18 Russell
17 Hamilton
15 Piastri
8 Gasly
8 Alonso
6 Stroll
3 Tsunoda
3 Hulkenberg
2 Ocon
2 Albon
KONSTRUKTORZY
70 Red Bull Racing
43 Ferrari
36 McLaren
35 Mercedes
14 Aston Martin
10 Alpine
3 AlphaTauri
3 Haas
2 Williams
12. sty77
@6
Może Lando zbytnio uwierzył w swoje tempo i nie chciał za wszelką cenę walczyć z kumplem (prywatnie) na żyletki w pierwszym zakręcie, mając w głowie wyścig następnego dnia i jego nie najlepszą pozycje na starcie.
I w sumie dużo się nie pomylił, myślę że przez błąd i stratę czasu za Russellem pozbawił się walki z Maxem pod koniec sprintu bo zabrakło niewiele (chyba 0,100 a może i mniej) w połowie dystansu by otworzyć DRS i byłoby ciekawie.
13. fistaszeq
@12 on był tak blisko bo Max oszczędzał opony, właśnie wtedy gdy się tak zbliżył to zaczął cisnąć mocniej
14. HuskyContainer
Mercedes w czarnej dupie
15. mirek8423
@14 i co w związku z tym?
16. sty77
@13
Aż włączyłem powtórkę na F1 pro i sprawdziłem czasy okrążeń i raczej nie masz racji.Lando jechał cały czas tym samym tempem co Max do 14okr gdzie zblokował koło na dojeździe do pierwszego zakrętu i od tego momentu jego czasy były nie równe (raz tracił 0,7 a po chwili był szybszy o 0,2) natomiast Max nie jechał szybciej, nawet po tym jak zapytał przez radio czy może już cisnąć jego czasy były takie same do końca.
Z nudów w niedzielę o tej porze sobie przejrzałem zapis tego sprintu. Pozdro
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz