Mieszane nastroje w Sauberze, ale Bottas marzy o punktach przed przerwą
Ekipa Stake Sauber nie może być do końca zadowolona z dzisiejszej czasówki. Valtteri Bottas co prawda awansował do Q2 i wykręcił tam 14. czas, ale w przypadku Zhou Guanyu stratedzy przedobrzyli, wstrzymując go trochę za długo zanim wypuścili go na ostatni przejazd w Q1. Chińczyk przez ten błąd kwalifikacje kończył na ostatnim miejscu."Myślę, że dzisiaj wycisnęliśmy maksimum, biorąc pod uwagę nieprzewidywalne i stale zmieniające się warunki na torze. Udało nam się przejechać czyste okrążenia w dobrym momencie, a końcowy wynik jest całkiem dobrym wskaźnikiem naszej obecnej pozycji. Każde okrążenie było inne i trudno było ocenić przyczepność opon, ale udało nam się poprawić na ostatnim okrążeniu w Q2 na nowym zestawie opon, co pozwoliło nam ostatecznie wywalczyć 14. miejsce na starcie. Warunki jutro będą prawdopodobnie inne, ale wczoraj udało nam się przejechać sporo okrążeń na suchym torze, co pozwoliło nam dobrze zrozumieć ustawienia przed wyścigiem, co powinno pomóc nam w walce. Jutro mamy nową szansę, żeby powalczyć i miło byłoby wreszcie zdobyć punkty przed przerwą wakacyjną. Widzieliśmy już kilka nieprzewidywalnych wyścigów na tym torze, a ogólnie to zawsze był wyścig zdominowany przez tempo, więc zobaczymy, co nas czeka jutro."
Zhou Guanyu, P20
"Czuję, że dzisiaj straciliśmy szansę w sesji kwalifikacyjnej. Mój pierwszy przejazd na oponach przejściowych nie był zły i wierzę, że mogłem wtedy znaleźć się w pierwszej piętnastce. Jednak podczas zmiany na nowy zestaw opon, zespół przetrzymał mnie w alei serwisowej, aby lepiej zaplanować nasz ostatni przejazd. Niestety ta strategia się nie sprawdziła. Utknąłem na końcu peletonu samochodów jadących do ostatniej szykany i mając tylko jedno okrążenie na optymalne przygotowanie opon, nie było możliwe poprawienie mojego czasu. To rozczarowujące, ponieważ myślę, że mogliśmy osiągnąć lepszy wynik. Pomimo tego niepowodzenia, wierzę, że jutro możemy nadrobić straty, biorąc pod uwagę moje dzisiejsze odczucia i sposób, w jaki samochód się spisywał."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz