komentarze
  • 1. LeadwonLJ
    • 2021-08-29 21:30:46
    • *.techmedia.com.pl

    To byłaby już tragedia. Jak broniłem pana Masiego w poprzednim wpisie, to naprawdę nie można było tego dobrze policzyć? No to już jest tragi komedia

  • 2. hubertusss
    • 2021-08-29 21:30:58
    • *.30.16.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Skasować tj wymienić to powinni cąły ten panel sędziowski z dyrekcją wyścigu na czele. Powołać ludzi kompetentnych a przede wszystkim decyzyjnych. A poza tym prawda jest taka, że dziennikarze czy Wolf to sobie mogą kasować bilety w autobusach. Jak FIA się uprze to nikt nic nie skasuje i mogą im skoczyć. A FIA broniąc swego hnoru moze być w tej sprawie nieugięta by pokazać jednomyslność.

  • 3. Orlo
    • 2021-08-29 21:31:39
    • *.13-3.cable.virginm.net

    Kontrowersji ciąg dalszy? Chyba parodii pasowałoby bardziej...

  • 4. Majk-123
    • 2021-08-29 21:31:57
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jakoś specjalnie się nie wpatrywałem w tą nudną jazde za SC, ale z tego co pamiętam byli na 4-tym okrążeniu w momencie czerwonej flagi, czyli i tak byłyby liczone dwa okrążenia. Natomiast ten wyścig nie powinien być uznany z innych przyczyn. Istnieje podejrzenie ustawienie wyścigu w sposób niesportowy.

  • 5. AndrzejOpolski
    • 2021-08-29 21:33:45
    • *.

    Jeżeli wyścig się odbył to który kierowca został dzisiaj "Driver of the Day"? ;-)

  • 6. Del_Piero
    • 2021-08-29 21:39:47
    • *.telekomunikacjawschod.pl

    To byłaby wisienka (truskawka) na torcie, zwieńczenie farsy jakiej dziś doświadczyliśmy. Formuła 1 to piękny i nieprzewidywalny sport.
    @5. Bernd Maylander

  • 7. Majk-123
    • 2021-08-29 21:40:57
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    5. Bernd Mayländer albo Masi.

  • 8. KolczastyKaktus
    • 2021-08-29 21:44:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dla mnie to nie był żaden wyścig. Zawody powinny być nieważne ponieważ się nie odbyły. Mam nadzieję, że protestów będzie na tyle dużo aby organizatorowi tego cyrku odbiło się to czkawką. Nikt nie miałby problemu gdyby pojawił się komunikat o tym, że zawody nie mogły się odbyć ze względu na bezpieczeństwo. Ale na drukowanie wyników przy zielonym stołku nie może być miejsca.

  • 9. Cadanowa
    • 2021-08-29 21:49:09
    • *.play-internet.pl

    Xd dobre właśnie oni zrobili dwa okrążenia ale pierwsze było wyjazdowe xd

  • 10. Raptor202
    • 2021-08-29 21:54:37
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Podobno Toto Wolff złożył protest, bo szykowali dla Hamiltona grafikę na koniec sezonu z liczbą zdobytych punktów, a z tą połówką by to źle wyglądało.

  • 11. luki2662
    • 2021-08-29 22:01:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tego wyścigu nie powinno być i tyle w temacie

  • 12. BlahFFF
    • 2021-08-29 22:03:42
    • *.

    @ 7. Majk-123, samochod medyczny przejechal dzisiaj najwiecej okrazen wiec to jego kierowca powinien zostac kierowca dnia :)

  • 13. Majk-123
    • 2021-08-29 22:04:33
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie zdziwię się, jak ten Masi jeszcze w pierdlu wyląduje. Jest do tego zdolny nieudacznik. To jest zamach na wyniki sportowe i pieniądze kibiców i sponsorów. Pierwszy raz jest coś takiego, że wyścig trzeba organizować na siłę. Jakoś zawsze i wszędzie jest tak, że wszyscy rozumieli co to jest konieczność wyższa i możliwość przełożenia wydarzenia lub jego anulowanie. Te przepisy są takie, że zmuszają do wyścigu bez względu na okoliczności, a potem trąbią oszołomy coś o rzekomym bezpieczeństwie. To będzie prowadzić do parodii. A jak będą jeszcze takie wyścigi w tym sezonie? To co też wydrukują wyniki? A jak będzie takie toranado, ze nie będzie dało rady wyjechać nawet na te dwa kółka, to co zrobią???

  • 14. Majk-123
    • 2021-08-29 22:06:10
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    12. BlahFFF Skoro już się dzielą punktami, to może też podzieli się nagrodą z Masim, bo też był głównym autorem dzisiejszego wydarzenia :-)

  • 15. bogus1245
    • 2021-08-29 22:20:05
    • *.eaw.com.pl

    Myślę że sportowo byłoby to fair. Nie ścigali się więc nie ma pkt, mimo tego że wygrał mój faworyt do tytułu. Niech już ten cyrk się zatrzyma. Trzeba wymazać to z pamięci i lecimy do Holandii. Tam się będzie działo

  • 16. Markok
    • 2021-08-29 22:23:34
    • *.system-net.pl

    @15 Popieram, i jak nie mogli tego zrobić jutro to powinni przełożyć na jakiś bliżej nieokreślony wolny termin w przyszłości. Co do Holandii będzie ciekawie jak tam będą podobne warunki pogodowe, w końcu to rzut beretem.. Następny wyścig bez wyścigu?..

  • 17. Majk-123
    • 2021-08-29 22:29:51
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    15. Już zmasakrował wyniki w Azerbejdżanie. Wtedy jeszcze nikt tego nie wyczuł, bo Masi to burak z natury. Potem pogrążył się przed światem nakładając skromne +5 dla Bottasa i Strolla za Węgry. Ale teraz to jest ewidentne wydrukowanie wyniku, bo pozycje kierowców są znane i nic się nie wydarzy jadać za SC. To jest korupcja, nawet jeżeli nie udowodni się łapówki, bo uznał na siłę wyniki wyścigu, który się nie odbył. Czyli wpłynął na wyniki w ewidentny sposób wbrew sportowemu aspektowi. Co to ma wspólnego z rywalizacją sportową? Klasyfikacje to nie jest wyścig.

  • 18. bogus1245
    • 2021-08-29 22:49:39
    • *.eaw.com.pl

    @17 myślę że na siłę to próbowali rozegrać, żeby mieć się czym bronić w pozwach.. Niestety kasa kasa i jeszcze raz kasa. Najbardziej nie mogę z tej błazenady i zabawy w podium. F1 stacza się po równi pochyłej do poziomu cyrku z FE..

  • 19. belzebub
    • 2021-08-29 22:57:56
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    To jest kompromitacja do kwadratu i chyba istotny kolejny dowód, że Masi powinien zostać odwołany ze stanowiska, koniec kropka.
    Nie można nazwać wyścigiem procesji za samochodem bezpieczeństwa jeśli nie było normalnego ścigania. Wyścig powinien być albo przeprowadzony w skróconej formie przy oczywiście zachowaniu bezpieczeństwa albo przełożony na inny termin. Jeśli nie na następny dzień to np na termin, w którym będzie wakat - np za GP Japonii. W czym problem gdzie zespoły wystartują, skoro i tak będzie wyścig zorganizowany na innym torze? Żaden.

  • 20. Gumek73
    • 2021-08-29 23:03:49
    • *.adsl.net.t-com.hr

    A może pojdźmy tym tokiem myślenia, jeśli nie odbyłyby się kwalifikacje to start do wyścigu byłby wg. kolejności z drugiego treningu, więc jeśli wyścig tak naprawdę się nie odbył, to powinno się uznać wyniki kwalifikacji, za oficjalne wyniki wyścigu.
    Przecież do ścigania w kwalifikacjach kierowcy i zespoły włożyli dużo zasobów i energi i nie wszystkim wyszło to najlepiej.

  • 21. TomPo
    • 2021-08-29 23:06:02
    • *.120.217.228

    Opcja 1 - przed 15 wypuscic samochod bezpieczenstwa i sprawdzic, ze wyscig jest niemozliwy.
    Opcja 2 - wystartowac o 15, przejechac 3 kolka za samochodem bezpieczenstwa, tak by przyznac punkty
    Opcja 3 - zrobic z niedzieli parodie.

    Oczywiscie FIA wybrala opcje nr 3. Czy ktos jest zdziwiony?

  • 22. Raptor202
    • 2021-08-29 23:15:43
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @17 Naprawdę myślisz, że ich obchodzą wyniki? Zaliczyli wyścig, żeby odbębnić przepis i mieć czym się wykręcić przed zwrotami pieniędzy widzom. Tylko o to tutaj chodzi.

  • 23. TomPo
    • 2021-08-29 23:23:28
    • *.120.217.228

    @22
    Widzom jak widzom, to najmniejszy pikus.
    Kasa od organizatora, kasa od reklamodawcow, kasa od nadawcow, itp itd.
    Wyscig sie odbyl, wiec prawnie sa zabezpieczeni i nikt im kasy nie zabierze.
    Zespoly tez pewnie naciskaly, bo tez maja kontrakty podpisane ze sponsorami.

  • 24. devious
    • 2021-08-30 00:02:39
    • *.134.70.206

    @21. TomPo

    Moje 2 pomysły "na szybko":

    Opcja 4 - po 15:00 cały tor nie nadawał się do ścigania, ale były fragmenty toru, gdzie nie było tak intensywnego deszczu, dobrze to było widać podczas relacji - można więc było "puścić" wyścig z podwójnymi żółtymi na Eau Rouge i kilku innych fragmentach, a w pozostałej części dać się pościgać kierowcom - rozwiązanie mało realne, ale F1 mogłaby nad tym popracować, przecież już w USA w 2005 roku był podobny problem - tam był problem na jednym zakręcie, gdzie wystarczyło wprowadzić "ograniczenie prędkości", trochę jak w pitlane (tylko wyższa prędkość oczywiście) - zamiast tego zrobiono parodię, a do dzisiaj nikt nie pomyślał nad sensownym rozwiązaniem. Obecnie jest zaimplementowany Virtual Safety Car (z którego praktycznie przestano korzystać ostatnio) - czemu nie można rozbudować systemu i stosować tylko w określonych sektorach? Tak jak w Le Mans na przykład.

    W przypadku takich deszczowych wyścigów problem już się pojawiał i będzie pojawiał - dany fragment toru nie nadaje się do jazdy, ale inne mają lepsze warunki - więc czemu nie wprowadzić "strefy wolnej jazdy" od punktu A do B oraz "strefy ścigania" od B do C?


    Opcja 5 - odwołujemy wyścig i rozgrywamy go jako "GP Belgii BIS" tydzień później... na torze w Holandii. Na przykład w piątek wieczorem - żeby zespoły miały czas na ew. odbudowanie bolidów po wypadkach/awariach na sobotnie kwalifikacje do GP Holandii.
    Czyli harmonogram wyglądałby tak:
    -piątek treningi i wyścig o GP Belgii (albo wyścig zamiast drugiego treningu) - ustawienie na starcie z kwali na Spa
    -sobota trening i kwale do GP Holandii
    -niedziela wyścig o GP Holandii

    Trudne do zrobienia ale wykonalne. Lepsze to niż parodia z dwoma kółkami za SC liczonymi jako "wyścig".

  • 25. Majk-123
    • 2021-08-30 00:30:39
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    21. TomPro
    Opcja numer 2 to jest też parodia. Dlaczego ludzie tego nie rozumieją?

    Zespoły są podzielone w tej kwestii np. Williams jest zadowolony, a Ferrari nie. Natomiast sponsorzy są wściekli i to może mieć konsekwencje, które wyjdą F1 bokiem. Tak się nie robi. Nie był bym taki pewien, czy są tak zabezpieczeni. To jest jawne ustawienie wyników, które kwalifikuje się pod sąd. Skoro STA mógł dać dyskwalifikacje dla Schumachera w 1994 pomimo, że FIA jej nie dała, to tym bardziej tutaj może wkroczyć.

    22. Raptor202
    Czy ty czytasz w ogóle ze zrozumieniem?

  • 26. rowers
    • 2021-08-30 02:05:48
    • *.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

    Nie uważam, że rola Masiego jest prosta, ale ten człowiek od kiedy jest na swoim stanowisku robi tak amatorskie akcje, że tego już nie da się oglądać. Ja rozumiem kontrowersje jakieś z wyjazdami poza tor, ale jak można przyznać punkty za wyścig, który się nie odbył? Było wiele niesprawiedliwych rzeczy w F1, ale to przekroczyło granice. Oni po prostu wykorzystali swoją własna lukę w przepisach. Czy na prawdę ktoś uważa to za sport? Kiedy ktoś jest nagradzany punktami za to ze po prostu jechał autem i nie miał możliwości powalczyć o cokolwiek. To już niestety nie jest sport.

  • 27. TomPo
    • 2021-08-30 11:13:20
    • *.120.217.228

    Przepisy nalezy zmienic.
    Przepis 1: wyscig startuje wtedy, gdy gasna czerwone swiatla na linii start-meta, a nie w alei serwisowej

    Przepis 2: okrazenia wykonywane za SC, a przed rozpoczeciem wyscigu, nie sa w zaden sposob wliczane do wyscigu. Moga byc za to odejmowane od puli okrazen, by paliwa nie braklo.

    Przepis 3: Nie ma czegos takiego jak start wyscigu za SC. To wszystko sa okrazenia formujce. SC ma w pewnym momencie zjechac, ma sie odbyc lotny start, gdzie bolidy juz same przekraczaja linie start-meta. Tak dlugo jak SC jest na torze, to wyscigu nie mozna uznac za rozpoczety.

    Przepis 4: by przyznac polowe punktow, nalezy przejechac przynajmniej polowe dystansu wyscigu. Czyli zgodnie z przepisami wyzej, nie moga to byc okrazenia za samochodem bezpieczenstwa przed rozpoczeciem wyscigu.

    Cala ta szopka byla tylko w jednym celu, odhaczyc "wyscig sie odbyl i przyznano punkty", tak by nikt nie mial podstawy prawnej do roszczen finansowych od F1 czy FIA.

    Najlepsze tlumaczenie Masiego: nie mielismy takiej sytuacji i ciezko bylo ja przewidziec.
    ZE CO? Nigdy w historii F1 nie padal deszcz? Do tego od tygodnia bylo wiadomo, ze w niedziele bedzie lalo. Ten facet to jakas chodzaca kompromitacja.

  • 28. berko
    • 2021-08-30 11:52:08
    • *.

    Drukowanie wyników pod RedBulla, jednak może się nie udać. Oby. Co za wstyd dla tej serii wyścigowej.

  • 29. Majk-123
    • 2021-08-30 17:25:28
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    27. TomPo

    Przepis 1 jest bez sensu. Przecież każdy wyścig startuje z toru, jedyną sytuacją jest jeżeli wszyscy zjadą do boksu na okrążeniu formującym/wznawiającym, tak jak nie omal nie było na Węgrzech. Tutaj właśnie F1 wykazało się błyskotliwością w stanowieniu przepisów przemyślając takie zdarzenie, do którego jednak jeszcze nigdy w historii nie doszło.

    Przepis 2 nie ma sensu. Nie wszyscy kierowcy startują do okrążenia formującego. Będzie potem różnica w paliwie.

    Przepis 3 to jest to samo co 2.

    Przepis 4 ten przepis już istniał w F1 do tego sezonu i się sprawdzał, zanim mutanty zabrały się za zmiany. Dodatek do tego przepisu, że by spełnić warunek, że potrzebne są okrążenia nie za SC jest racjonalny. Zabezpieczy to przed wygłupami Masiego. Może nawet wystarczy połowa wyścigu z czego jeszcze ta połowa bez SC, czyli 1/4. Już wystarczy, by wyścig uznać za racjonalny.


    Przepisy w F1 były dobre, baza już jest, wystarczy się cofnąć. Wszystko zaczęło się psuć od ich zmian w ostatnim czasie i interpretacji Masiego. Zaczęło się od limitów toru, teraz w przerwie zimowej zrobili przepis z 3h od planowanej godziny pozbawiając się możliwości zmiany godziny rozpoczęcia wyścigu (a jednak nie), a kiedyś było 4h od startu (prawdziwego). Pomajstrowano też z minimalnym dystansem wyścigu, który wcześniej był dobry.

    Reszta przepisów jest okey, trzeba tylko umieć zarządzać wyścigiem. Nie wiem co ten Masi *la z tymi niezliczonymi okrążeniami formującymi. Takiego czegoś nie ma. Tak samo odwala z czerwonymi flagami i restartami. Na Węgrzech to zespoły popełniły błędy, a Hamilton nawet dwa. Tutaj było przepisowo okey. Myślałem, że Masiego to przerośnie jak już usłyszałem komunikat Russela, ale na szczęście Lewis mu pomógł. Masi zgrywał inteligenta po wyścigu. Nie omal wtedy nie padłem ze śmiechu.

  • 30. Artur fan
    • 2021-08-30 21:59:21
    • *.sokola.pl

    takie to dziwne ta cała FIA to jakieś "dzieciaki" dają później zabierają jeszcze później będą wyjaśniać WTF

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2022 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo