komentarze
  • 7. dexter
    • 2021-05-27 22:35:45
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @BAR 82_MCE, @GTR

    Znowuz - liczba klikniec rzadzi tym i liczba musi byc zaraz, natychmiast bo czytelnik zada krwi tu i teraz!

    @zero.nero

    "Nie żebym się czepiał, ale nie dość, że nakrętka znalazła się pod innym kątem (jak to w ogóle możliwe), to jeszcze nasadka klucza została przyłożona pod innym kątem."

    Moze sie zdarzyc. W gre wchodzi tak duzo technologii. Pojazd Formuly 1 to zlozona czesc, w ktorej moze wystapic wiele defektow. Z drugiej strony zdumiewajace jest jak niewiele jest usterek w obecnych czasach. Pojzdy F1 pokonuja tysiace kilometrow na kilku jednostkach napedowych itd. itp. Coz, zdarzaja sie rowniez rzeczy, ktore normalnie sie nie dzieja. Klucz mial moc, ale kola nie mozna bylo sciagnac. Bardzo denerwujece - nie tylko dla kierowcy, ale tez dla zespolu.

    Pit-stop to cos niezwykle skomplikowanego. Zawsze wyglada tak luzno jesli chodzi o to: chlopaki podchodza, sciagaja kola, zakladaja nowe i kierowca odjezdza w ciagu dwoch sekund. Praca, ktora za tym stoi nie polega tylko na treningach mechanikow, ale rowniez material zostal opracowany do absolutnych granic. Obejmuje to nakretke, obejmuje to klucz udarowy etc. Klucz udarowy ma taka moc, ze nie mozesz sobie wyobrazic. W tym miejscu inwestuje sie miliony, aby podczas pit-stopu zyskac kilka setnych sekundy przy pomocy sprzetu. Odpowiednio nakretki kol sa na absolutnym limicie.

    Choreografia pit-stopu jest wycwiczona na pamiec. Glowna zasada brzmi: jak najkrotsza droga. Narzedzia sa juz przygotowane. Hektyka moze pojawic sie tylko, jesli nakretka zostanie pod zlym katem nakrecona albo z jakiegos powodu zla opona zostanie przygotowana (choc kazda opona ma swoja banderole na kocu grzewczym, jednakze bledy sie zdarzaja).

    Nad glowa mechanikow sa kamery, ktore filmuja kazdy stop. Po kazdym weekendzie wyscigowym w fabryce omawiane sa rozne krytyczne uwagi odnosnie przeprowadzonej pracy. Kazdy pit-stop jest tak skrupulatnie analizowany, jak dane wygenerowane z bolidow wyscigowych. Jesli gdzies pojawil sie blad to taka rzecz szybko zostanie wykryta. Poza tym trzeba pomietac, ze kierowca zbliza sie z predkoscia 100 km/h i jesli zatrzyma auto kilkanascie centymetrow poza idealna pozycja, bedzie maly problem. Tak wlascie bylo w przypadku Bottasa. Mechanik z przodu po prawej musial nasadzic klucz udarowy pod niewielkim katem. W wyniku czego gwint poszedl.

    Pit-stopy Mercedesa zasadniczo nie naleza tez do najlepszych w Formule 1. Poniewaz w przeszlosci pojazd mial przewage. Czy postoj w boksach trwal dwie lub trzy sekundy nie odgrywalo to wiekszej roli. Mercedes tak czy owak byl z przodu. W takiej sytuacji zespol nie potrzebuje dodatkowego ryzyka (zmiana kol ponizej dwoch sekund). Mozliwe, ze w tym czasie cos zostalo przeoczone (intensywnosc treningu, sprzet etc.) To wszystko wymaga szczegolowej analizy. Patrzac na pit-stopy to Mercedes nie jest zly, ale nie jest najlepszy.

  • 8. dexter
    • 2021-05-27 22:39:29
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Artur fan

    "to koło powinien dostać Vallteri od Toto NA PAMIĄTKĘ"

    Dokladnie! :-))

  • 9. konewko01
    • 2021-05-27 22:57:11
    • *.8.79.132.ipv4.supernova.orange.pl

    Tym kołem to Bottas powinien dostać w łeb, żeby się obudził w końcu i coś wygrał.

  • 10. Majk-123
    • 2021-05-27 23:30:28
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    1. Wrzuć na luz, to tak dla śmiechu napisane.

    Ciekawe czy ktoś wie jaki był naprawdę najdłuższy pit-stop w F1. Mi się przypomina Malezja 2001. Ferrari robiło wtedy podwójny. Barichello 1:12:00 i zaraz po nim Schumacher.

    2. Tak, mnie interesuje

  • 11. Majk-123
    • 2021-05-27 23:35:17
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    7. Bez przesady z tymi milionami przy pit-stopach.

  • 12. belzebub
    • 2021-05-28 01:23:52
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @Dexter "Poza tym trzeba pomietac, ze kierowca zbliza sie z predkoscia 100 km/h"

    Pomyliłeś się. Na paru torach, w tym Monako prędkość na pitlane jest ograniczona do 60 km'h, na pozostałych 80 km/h. Więc wa tym konkretnym przypadku jest różnica aż 40 km/h, więc przy 60 km trudniej jest popełnić błąd przez kierowcę.

  • 13. belzebub
    • 2021-05-28 01:30:38
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Powinno być:
    Więc w tym konkretnym przypadku jest różnica aż 40 km/h w porównaniu z tym co napisałeś, a to dużo zmienia. Przy 60 km/h trudniej jest popełnić błąd przez kierowcę.

    Na marginesie 100 km/h było ostatni raz bodajże w sezonie w 2013 roku, oczywiście wyłączając Monako, Singapur i Australię, gdzie i tak było 60 km/h.

  • 14. hubos21
    • 2021-05-28 05:25:52
    • *.8.182.156

    Wiele razy kierowcy zatrzymywali się zbyt późno, zdarzały się nawet drobne potrącenia mechaników z podnośnikami przy zbyt późnym zahamowaniu ale objechanej nakrętki nie pamiętam, BOT to ma takiego pecha do tych pit stopów, że może lepiej niech mu Williams albo McLaren koła wymienia :)

  • 15. Tilion
    • 2021-05-28 08:18:59
    • *.25.71.91.ipv4.supernova.orange.pl

    O, to Bottas do końca sezonu nie będzie jednak musiał jeździć na miętkich! ;)

  • 16. hubertusss
    • 2021-05-28 08:53:55
    • *.17.172.2

    @12 on te referaty skądś kopiuje. Czasami widać, ze translatorem tłumaczone. Tutaj po prostu mechanik założył klucz pod katem i "obrobił" nakrętkę. Proste jak cep bez referatów.

  • 17. FanHamilton
    • 2021-05-28 11:42:31
    • *.play-internet.pl

    A tym w czasie Hamilton powiększa przewagę nad Bottasem

  • 18. dexter
    • 2021-05-28 20:49:02
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Witaj belzebub,

    Wszystko sie zgadza. Na mysli mialem, ze taki incydent moze wydarzyc sie wszedzie. Niezaleznie od predkosci (100 km/h, 80 km/h, 60 km/h) najpierw kierowca musi zatrzymac pojazd do centymetra w odpowiednim punkcie. On hamuje w ostatnim momencie. Wystarczy 0,5 metra roznicy i pit-stop nie bedzie optymalny. Niekiedy moze byc tak, ze miejsce postoju nie bedzie calkowicie suche itp. Chodzi o to, ze wszystko musi pasowac. Wymiana 4 opon w cigu 2 sekund to szalenstwo. U Maxa Verstappena wszystkie cztery kola zostaly wymienione w 1,82 sekundy. Przy takim pit-stopie 19 mechanikow pracuje razem jak naoliwina maszyna.

    A kierowcy dzisiaj sa tak sprytni, ze nawet niektorzy juz nie patrza na sygnalizacje swietlna, bo nie ma na to czasu. Kierowca wyczuje lub spojrzy do lusterka, ze auto jest opuszczane, to juz ma pierwszy bieg wrzucony i naciska stopa na gaz. Obroty silnika ida do gory, gdy tylne kola czesciowo sa jeszcze w powietrzu. Kola maja kontakt z nawierzchnia i auto odchodzi jak rakieta.

    @Majk-123

    W Formule 1 narzedzia nie sa standardowe. Przewaznie jest to wlasna koncepcja z calym repertuarem (badania i rozwoj). A w tym przypadku chodzi rowniez o felge. Taki przyklad. Dawniej bylo tak, ze czlowiek przy podnosniku musial zwracac uwage i czekac, az cztery rece mechanikow zostana podniesione ku gorze. Tymczasem podniesiona reka oznacza problem. Dzisiaj sa takie podnosniki, ktore polaczone sa za pomoca sygnalu z czterema wkretarkami udarowymi. Jesli na wszystkich czterech rogach mechanicy podczas montazu kola nacisna palcem na guzik lub impus, ktory melduje "Okay" zostanie automatycznie wyslany podnosnik sam automatycznie opuszcza auto. Klucze udarowe sa jeszcze przymocowane do nakretek kol, gdy pojazd jest juz opuszczany. Dziala to tylko dlatego, ze sprzet rozpoznaje, ze nakretki sa juz dokrecone w tym momencie, a sygnal opuszczania moze byc automatycznie wysylany do obu podnosnikow. Czlowiek, ktory stoi za podnosnikiem nie musi nic robic.

    Ponadto zespoly maja jeszcze czlowieka, ktory przy uzyciu pilota w szczegolnej sytuacji moze cala procedure automatyki zatrzymac i przelaczyc na procedure reczna (jesli np. na fastlane istniej niebezpieczenstwo kolizji z konkurentem lub gdy mechanik nie bedzie gotowy i podniesie reke do gory). Kazdy zespol ma swoj wlasny system. Taki zautomatyzowany proces przynosci okolo 0,4 sekundy na stoperze, jednakze kosztuje okolo 150.000 euro.

  • 19. dexter
    • 2021-05-28 21:55:20
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @belzebub

    "Więc w tym konkretnym przypadku jest różnica aż 40 km/h w porównaniu z tym co napisałeś, a to dużo zmienia. Przy 60 km/h trudniej jest popełnić błąd przez kierowcę."

    Niemniej jednak kierowca nie zatrzymal sie w odpowiednim punkcie.

    @hubertusss

    Kolego "prosty jak cep", oswiec mnie prosze, gdzie lezy Twoj problem? Jakie Ty masz problemy w zyciu? Nastepny bandyta internetowy? Nie daj Boze, zeby ktos probowal napisac cos pozytywnego - natychmiast jest niszczony i wdeptywany w ziemie z niebywala zajadloscia i wsciekloscia! Skojarzenie nasuwa sie jedno - kibolstwo (choc bardziej pasuje bandytyzm po prostu!) Kto nie jest ze mna ten jest moj wrog najgorszy?? No i ta wiara, ze jesli znajdziesz "wroga" i go zniszczysz, to wszystkie Twoje problemy sie skoncza!

    Jezeli jest "proste jak cep" to trzeba bylo wytlumaczyc. Dlaczego nie wytlumaczyles tylko rzucasz sie jak niedojrzaly czlowiek i uprawiasz trolling? Nastepny TROLL internetowy na tym portalu?

    A propos, z uzytkownikiem @belzebub znam sie od wielu lat...

  • 20. Krukkk
    • 2021-05-28 22:03:04
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @dexter. To, co Ty wklejasz tutaj nie jest pozytywne-to powielanie propagandy ze srodkow masowego przekazu.

  • 21. dexter
    • 2021-05-29 00:59:06
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @HeniekKrukKrukkKrukkk

    Bede cierpliwy... ...ale do chwili!!

    "@dexter. To, co Ty wklejasz tutaj nie jest pozytywne-to powielanie propagandy ze srodkow masowego przekazu."

    Niewazne, co sie stalo - wazne jest tylko to, CO TRZEBA UDOWODNIC! Jak u Hegla - "Jesli teoria nie zgadza sie z faktami, tym gorzej dla faktow".

    Za to: ufo; mafia; pistolety; teorie spiskowe. Trumpismus; niedobrzy Francuzi; hasla rasistowskie; szczucie, wyzwiska, anytysemityzm, homofobia, kurwa, kurwa, kurwa... Ventyl; Hamilton dostanie wpierdol; dexter dostanie wpierdol kijem baseballowym itd. itp. Smutne to. Ostatnio rzuciles sie tutaj do lekarza i wyploszyles inteligentnego czlowieka! Pamietasz jeszcze co odpisal? Badz co badz fachowiec w swojej dziedzinie. Przynosisz tylko szkode serwisowi "Dziel Pasje".

    Teraz nastepna budujaca moc prawdy: "propaganda ze srodkow masowego przekazu". Zreszta - podobnie jak w przypadku: "Vettel zaplacil za miejsce w Aston Martin" albo "Rosberg dostal mistrzostwo swiata". Zamiast powszechniejacego zrozumienia dla FAKTOW rozpowszechniane sa bzdury i zwyczajne klamstwa. Niekiedy dlugo zastanawiam sie, czy to prowokacja. Dobrze - napisze raz jeszcze, choc wiekszosc zna moje stanowisko i jezeli ktos szuka debilizmu to nie ze mna i NIE tutaj - bardzo prosze na "Onet". Ja nie wchodze na serwis haterow, nawiedzonych krzykaczy i oszolomow.

    To sie nazywa upadek Rozumu. Rozum przegral po prostu sromotnie, bezapelacyjnie i z kretesem...
    Przegral z podstepnym i bezpardonowym wrogiem - fanatyzmem, zaslepieniem, z niewiedza, niedouczeniem i zla wola. Takiego steku bzdur, klamstw i zwyklych przeinaczen nie widzialem dawno, a jestem tutaj od wielu, wielu lat. Wszystkie te idiotyczne tezy obrazaja mnie. Obrazaja moja wiedze, zarowno ogolna jak i zawodowa, obrazaja moja inteligencje.

    @HeniekKrukKrukkKrukkk, kto Ciebie czlowieku odmrozil? Ale: cztery "nicki" i kilka banow! Wytlumacz mi prosze jak Ty w ogole egzystujesz we Francji? Jak wyobrazasz sobie przyszlosc? Gdzie chcesz pracowac? Na jaki temat chcesz rozmawiac z dorosla osoba? Jak chcesz w ogole poznac kobiete w swoim zyciu? Co chcesz przekazac swoim dzieciom - hasla rasistowskie, hate, kij do baseballa?

    Twoje komentarze trzeba moderowac. Widocznie Przemyslaw Kempinski kompletnie utracil kontrole nad serwisem "Dziel Pasje". Dawno powinien Cie stad wyrzucic. Sek w tym, ze Tobie mozna dac "bana", a Ty zalogujesz sie pod nastepnym "nickiem".

  • 22. Majk-123
    • 2021-05-29 02:37:26
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    18. No to trochę ,,spuściłeś cenę'' z tego co widzę niczym cygan. Z kilku milionów do 150k. W tą kwotę to akurat bym uwierzył odnośnie całej inwestycji w pit-stopy. Wcześniej, to się ciebie czytało tak, jakby oni ładowali kilka milionów w każdy pit-stop. Oni zainwestowali 150k Euro na stałe, a dodatkowe koszta pojedynczych pit-stopów są już małe (jak na inne wydatki w F1).

    Zespoły nie mają żadnego dodatkowego człowieka od wciskania przycisku dwa razy na sto lat. To robi jeden z mechaników, to jedna z jego kompetencji. Nawet, gdyby było inaczej, to nie wiem ile można komuś takiemu zapłacić, ale napewno nie miliony.

  • 23. Krukkk
    • 2021-05-29 06:47:22
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @dexter. Wymysl cos innego zamiast smarowac w kolko te same glupoty.

    Kilka lat temu nie napisalem niedobrzy Francuzi, tylko LENIWI FRANCUZI.

    Ty obrazona wiedzo i inteligencjo :)

  • 24. dexter
    • 2021-05-29 10:11:44
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @hubos21

    Pamietam jak u Schumachera nakretka tylnego prawego kola zostala wbita w gwint ze zbyt duzym naciskiem. Pod brutalna sila gwint poszedl i kolo sie poluzowalo.

    @Majk-123

    Mozliwe, ze nie wyrazilem sie dosc precyzyjnie - moj blad. Przepraszam!! Tak z na marginesie: zespoly przewoza okolo 30 mobilnych stelazy, w ktorych opony sa wstepnie podgrzewane. To juz jest koszt: 500.000 euro.

    Kazdy zespol ma swoja koncepcje i kazdy zespol ma wlasny ekwipunek. Na przyklad podnosnik wykonany jest z tytanu i kosztuje tyle co samochod drogowy. Material kosztuje, a przede wszystkim rozwoj kosztuje. Narzedzia do pit stopu sa opracowywane we wlasnym zakresie, a w niektorych przypadkach rowniez produkowane we wlasnym zakresie. Poza tym rozwoj to proces staly. Klucze udarowe rozwijaja coraz wiekszy moment obrotowy (do kilku ton). Odkrecenie nakretki trwa dzis okolo pol sekundy. A taka jedna nakretka na kolo to koszt 500 euro.

    ?Zespoły nie mają żadnego dodatkowego człowieka..."

    Teraz czepiasz sie z premedytacja i dodajesz wlasne teorie, poniewaz wyraznie opisalem jak funkcjonuje proces. Prosze przeczytac raz jeszcze (tym razem ze zrozumieniem). Logiczne bedzie, ze czlowiek z pilotem w reku nie wymienia kol przy aucie i jednoczesnie monitoruje cala procedure. Procedure moga anulowac tylko dwie osoby za pomoca pilota. Kontroler pit stopu i czlowiek, ktory obserwuje ruch na pasie. Obowiazuje tutaj nastepujaca zasada: jesli wjezdzajacy pojaz znajduje sie blizej niz 44 metry przed stanowiskiem, wlasny pojazd musi zostac zatrzymany.

    "Nawet, gdyby było inaczej, to nie wiem ile można komuś takiemu zapłacić, ale napewno nie miliony."

    To zart czy obelga? W ktorym miejscu napisalem, ze mechanikowi trzeba zaplacic miliony? Powyzszym postem zamykam dyskusje na temat pit-stopow, milionow i dodatkowych ludzi.

  • 25. dexter
    • 2021-05-29 10:16:55
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Heniek007KrukKrukkKrukkk

    Glupoty? Na szczescie jeszcze zaden ekspert nie wykryl u mnie niepoczytalnosc. Nie posiadam tez kilka "nickow" i "banow" na tym portalu, ale mam otwarte oczy i uszy. Slucham swiadomie i ze skupieniem tego, co Ty tutaj mowisz. To bardzo smutna i wstrzasajaca lektura! Ty sie tylko ciesz, ze jeszcze nie zareagowalem, poniewaz wykorzystujac Internety do rozpowszechniania wezwan do popelnienia przestepstwa przeciwko innym osobom lub grozenia niektorymi przestepstwami jest karane.

    "Kilka lat temu nie napisalem niedobrzy Francuzi, tylko LENIWI FRANCUZI"

    No, teraz Francuzi musza miec niebywale szczescie...

  • 26. Krukkk
    • 2021-05-29 15:01:08
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Z tego Dextera, to kawal pierdoly internetowej.

  • 27. Majk-123
    • 2021-05-29 16:11:34
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    24. Możesz sobie, zamykać albo otwierać, dla mnie to, bez różnicy. Mi chodzi tylko o to, że twoje liczby nie pokrywają się z faktami (ceny). Automatyka, która polega na przekazaniu impulsu z punktu A do punktu B zaraz obok, nie kosztuje tyle pieniędzy, co piszesz. To na pewno. Jej obecne zastosowanie w F1 wynika z tego, że pojawiła się jej potrzeba użycia. Wcześniej jak piszesz pit-stopy były inne, więc i potrzeby inne.

    Skąd masz dane o tych stelażach (chodzi mi o ceny)? Takie coś to każdy może napisać, i dorysować jeszcze ze 3 zera. Nie ma w pit-stopach, żadnych milionów. Za te pieniądze, to można kupić wiele np. zatrudnić wielu wybitnych ludzi na kilka lat, albo komponenty do bolidu. I to o solidnym znaczeniu. Cały zespól F1 jest warty około 80-150 Mln Euro, więc jak same pit-stopy mogą kosztować kilka milionów np. na jeden sezon czy weekend?

    Wiem, że F1, wiem że technologie. ale do pit-stopów nie jest potrzebnych, aż tak dużo drogich narzędzi. Nakrętki po 500Euro to jeszcze trochę brakuje do tych milionów. Coraz bardziej spuszczasz z ceny, cyganie.

    Teraz ty przeczytaj uważnie. Ja napisałem, że nikt nie zatrudnia dodatkowego człowieka tylko po to by ktoś wciskał przycisk, a nie że nikogo tam nie ma, albo on wymienia opony też w tym czasie. To co mówisz:
    1. Nie jest ekonomiczne, ani prawdziwe. Myślisz, że ktoś kiedyś zatrudniał loli-popa? Przecież to jeden z mechaników. Oni są i tak i pracują i tak. Nie mają drugiej pensji za pit-spoty. Mogą dostać co najwyżej jakąś premie.
    2. Nie ma związku z tym co pisze ja i ty. Ja pisałem, że pit-spoty nie kosztują milionów. A ty mi piszesz o facecie co ma wciskać przycisk. Rozumiesz już? Dlatego pisze, że nawet gdyby on był, to nie zarabiał by milionów za klikanie.

    Ja mówiłem o cenach.

  • 28. dexter
    • 2021-05-30 08:31:11
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Majk-123

    "Możesz sobie, zamykać albo otwierać, dla mnie to, bez różnicy"

    ??

    Z mojej strony temat byl zamkniety. Ajajaj... Powiedz Majk-123, na jakiej frekwencji nadajesz? Dyskusja to dobra rzecz, pod warunkiem, ze rozmawia sie o tym samym!

    "Ja napisałem, że nikt nie zatrudnia dodatkowego człowieka tylko po to by ktoś wciskał przycisk, a nie że nikogo tam nie ma, albo on wymienia opony też w tym czasie."

    A co Ty masz z tym zatrudnionym dodatkowym czlowiekem? Ani slowa nie wspomnialem o dodatkowym zatrudnionym czlowieku!

    Napisalem:

    Dawniej bylo tak, ze czlowiek przy podnosniku musial zwracac uwage i czekac, az cztery rece mechanikow zostana podniesione ku gorze. Tymczasem podniesiona reka oznacza problem. Dzisiaj sa takie podnosniki, ktore polaczone sa za pomoca sygnalu z czterema wkretarkami udarowymi. Jesli na wszystkich czterech rogach mechanicy podczas montazu kola nacisna palcem na guzik lub impus, ktory melduje "Okay" zostanie automatycznie wyslany podnosnik sam automatycznie opuszcza auto. Klucze udarowe sa jeszcze przymocowane do nakretek kol, gdy pojazd jest juz opuszczany. Dziala to tylko dlatego, ze sprzet rozpoznaje, ze nakretki sa juz dokrecone w tym momencie, a sygnal opuszczania moze byc automatycznie wysylany do obu podnosnikow. Czlowiek, ktory stoi za podnosnikiem nie musi nic robic.

    Ponadto zespoly maja jeszcze czlowieka, ktory przy uzyciu pilota w szczegolnej sytuacji moze cala procedure automatyki zatrzymac i przelaczyc na procedure reczna (jesli np. na fastlane istniej niebezpieczenstwo kolizji z konkurentem lub gdy mechanik nie bedzie gotowy i podniesie reke do gory)

    Oprocz tego:

    Teraz czepiasz sie z premedytacja i dodajesz wlasne teorie, poniewaz wyraznie opisalem jak funkcjonuje proces. Prosze przeczytac raz jeszcze (tym razem ze zrozumieniem).
    Logiczne bedzie, ze czlowiek z pilotem w reku nie wymienia kol przy aucie i jednoczesnie monitoruje cala procedure. Procedure moga anulowac tylko dwie osoby za pomoca pilota. Kontroler pit stopu i czlowiek, ktory obserwuje ruch na pasie. Obowiazuje tutaj nastepujaca zasada: jesli wjezdzajacy pojaz znajduje sie blizej niz 44 metry przed stanowiskiem, wlasny pojazd musi zostac zatrzymany.

    Ty piszesz:

    "Zespoły nie mają żadnego dodatkowego człowieka od wciskania przycisku dwa razy na sto lat. To robi jeden z mechaników, to jedna z jego kompetencji. Nawet, gdyby było inaczej, to nie wiem ile można komuś takiemu zapłacić, ale napewno nie miliony."

    To chyba jest logiczne, ze to jeden z mechanikow (dokladnie mowiac szef mechanikow). W moim kmentarzu nie twierdzilem inaczej. A propos, czlowiek z pilotem w reku permanentnie naciska na guzik, poniewaz obsluguje sygnalizacje swietna. Niebieskie swiatlo sygnalizuje kierowcom ruch. To swiatlo jest sterowane recznie i jest do tego spotter. Na kazdym postoju stoi za samochodem i patrzy na ruch w alei serwisowej.

    "Nie ma związku z tym co pisze ja i ty."

    Poniewaz piszesz o czyms innym. Jest zwiazek, tylko Ty zaczales mieszac. I mieszasz dalej:

    "Nie jest ekonomiczne, ani prawdziwe. Myślisz, że ktoś kiedyś zatrudniał loli-popa? Przecież to jeden z mechaników. Oni są i tak i pracują i tak. Nie mają drugiej pensji za pit-spoty. Mogą dostać co najwyżej jakąś premie."

    Ufff - nie mysle tak. To zwykle nieporozumienie. Podejrzewam, ze nie doczytales dobrze i piszesz o dodatkowym zatrudnionym czlowieku.

    "Wiem, że F1, wiem że technologie. ale do pit-stopów nie jest potrzebnych, aż tak dużo drogich narzędzi. Nakrętki po 500Euro to jeszcze trochę brakuje do tych milionów. Coraz bardziej spuszczasz z ceny, cyganie."

    Po pierwsze, dlaczego obrazasz mnie jak niedojrzaly gowniarz? Rodzice Ciebie tak nauczyli w domu? Najnizsza warstwa spoleczna? W taki sposob mozesz sie odzywac do swoich kolesi, ale nie do osob, ktorych nie znasz w Internetach. Po drugie napisalem juz, ze nie wyrazilem sie precyzyjnie. Moj blad.

    Kazdy zespol ma swoja koncepcje i kazdy zespol ma wlasny ekwipunek. Tak jak juz wyzej wspomnialem sprzet opracowywany jest we wlasnym zakresie, a w niektorych przypadkach rowniez produkcja jest we wlasnym zakresie. Do produkcji potrzebna jest hala, maszyny itd. I to nie jest tylko sprzet. Trudno dokladnie ocenic jak wysokie sa koszty, poniewaz pomiedzy zespolami jest roznica. Zespoly z niskim budzetem raczej beda inwestowaly na innym obszarze (rozwoj pojazdu wyscigowego), a duze zespoly z wysokim budzetem inwestuja na kazdym obszarze. 150.000 Euro to najnizsza kwota i to bez zadnego sprzetu. Ze sprzetem co najmniej drugie tyle. Poza tym w niektorych przypadkach taka instalacja jest wymagana w wielu wersjach. Odpowiednio koszty wedruja w gore. Ciezkie elementy konstrukcyjne wyprodukowane sa pieciokrotnie albo szesciokrotnie, poniewaz podrozuja droga morska po swiecie. Lzejsze czesci transportowane sa samolotem. Ponadto do pit-stopow nalezy rowniez cale zaplecze i centrum sterowania, ktorego nie widac publicznie. Informatycy musza napisac programy do systemow. Kazde stanowisko jest podlaczone do systemu komputerowego i pokazuje aktualny stan. Pit-stop to technika, dane, analiza, personel. Milion Euro bardzo szybko mozna wydac w Formule 1. Wiadomo, ze nie sa to tylko nakretki.

  • 29. dexter
    • 2021-05-30 08:50:25
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Uzupelnienie:

    Dodatkowo do kosztow operacyjnych dochodzi przeglad serwisowy.

  • 30. Krukkk
    • 2021-05-30 09:18:57
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    To jest kwintesencja egzystencji @dexter: "Dyskusja to dobra rzecz, pod warunkiem, ze rozmawia sie o tym samym!"

    No tak, najlepiej rozmawia sie z uleglym rozmowca, ktory na wszystko przytakuje, ale wtedy to jest monolog nie dyskusja.

    @Majk-123. Zycze powodzenia w dalszej dyskusji z @dexter.

  • 31. dexter
    • 2021-05-30 18:01:43
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Heniek007KrukKrukkKrukkk

    "To jest kwintesencja egzystencji @dexter: "Dyskusja to dobra rzecz, pod warunkiem, ze rozmawia sie o tym samym!"

    A zrozumiales sens?

    "No tak, najlepiej rozmawia sie z uleglym rozmowca, ktory na wszystko przytakuje, ale wtedy to jest monolog nie dyskusja."

    Stek bzdur i nic wiecej. Wielokrotnie podawalem reke, prosilem, proponowalem abys wlaczyl sie do dyskusji i cos sensownego napisal. Rezultat: zero (przynajmniej od strony sportu). Za to: kilka nickow, hasla rasistowskie, kij do baseballa, jeden ton - nieograniczonej agresji, rynsztokowych wyzwisk (w kierunku sportowcow, w kierunku uzytkownikow), szczucie, teorie spiskowe i trolling w Internetach. Sorry, ale na wrzask nawiedzionych krzykaczy i oszolomow nie mam ochoty!

    "@Majk-123. Zycze powodzenia w dalszej dyskusji z @dexter."

    No, jesli chlopak nie przeczyta spokojnie, nie pomysli i bedzie zadawal takie pytania: "Cały zespól F1 jest warty około 80-150 Mln Euro, więc jak same pit-stopy mogą kosztować kilka milionów np. na jeden sezon czy weekend?" Albo stawial takie tezy: "Takie coś to każdy może napisać, i dorysować jeszcze ze 3 zera" lub wyzwiska: "Coraz bardziej spuszczasz z ceny, cyganie".

    Sek w tym, ze troche niejasno napisalem - moj blad. W kazdym razie @Majk-123 musi sam wyrobic sobie zdanie. Ty nie jestes od tego. Oprocz tego mam nadzieje, ze jest na dobrej drodze, tzn. interesuje sie sportem motorowym, nie uprawia zawodowo trollingu w Internetach.

  • 32. Majk-123
    • 2021-05-31 01:34:25
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    31.Nie wiem czy ty sobie zamykasz temat, czy go otwierasz, ale mnie to za bardzo nie obchodzi. Jak piszesz to piszesz, a jak nie to nie.

    Prowadzisz dyskusje z wieloma internautami jednocześnie i być może zapominasz o konkretnym wątku z konkretnym rozmówcą. Przypomnę ci więc nasz wątek. Komuś tam napisałeś, że pit-stopy to koszty milionowe (czy jakos tak). Ja wtedy napisałem, że ,,bez przesady z tymi milionami przy pit-stopach''. Wtedy zacząłeś mi pisać eseje, co w F1 ile kosztuje, albo charakterystykę pit-stopu. Pisanie o tym pierwszym jest niepotrzebne w naszej rozmowie. Pisanie o tym drugim ma znaczenie dla naszej rozmowy, jeżeli to co w nim napiszesz ma sens w pokazaniu olbrzymich kosztów do tego pit-stopu. Tylko wtedy. Ja odnoszę się tylko do kosztów pit-stopu i tylko w takim charakterze prowadzę z tobą rozmowę. W żadnym innym. To ty próbujesz inaczej.

    Wiadomo przecież, że częścią składową pit-stopu jest bolid, są mechanicy jest kierowca itd, na torze nikt nie znalazł się znikąd więc trzeba jakoś przylecieć na GP wraz ze wszystkim itd. ale to jest częścią składową całego zespołu F1. Przecież nie będziesz chyba wkalkulowywał np. pensji jaką zarabia kierowca w celu ukazaniu wydatku pit-stopu? Dlatego nie dziw się, że pisze ci, że ,,nikt nie zatrudnia dodatkowej osoby do klikania przycisku'' bo ja rozumuje temat, który sam rzuciłem (a ty sie tylko odniosłeś) w sposób dokładny.

    Ja nie pisałem, że neguje olbrzymich kosztów w całej F1. Tylko nie o tym jest nasza rozmowa, bo: hale produkcyjne, obecność (rozumiem, że chcesz wykazać duży koszt przez pensje, bo nie wiem w jakim innym celu miałbyś to pisać, ale to jest błędne) mechaników, statki, samoloty, rozwój samochodu. To wszystko nie ma znaczenia dla kosztu pit-stopu i naszej rozmowy, ponieważ to jest koszt ogólny dla zespołu w F1. Tak samo oprogramowanie komputerowe i informatycy, też nie jest kosztem pit-stopu, bo one jest cały czas. Mechanicy są kosztem dla zespołu, ale nie pit-stopu, bo nawet gdyby w F1 nie było pit-stopów to koszt pensji dla mechaników, by pozostał. Tak samo wszelki rozwój. Chyba, że chodzi ci o rozwój treningów do pit-stopu, ale to jest kwestia wprawy, a nie dużych pieniędzy.

    Tak samo jak jak piszesz o tym, że trzeba postawić człowieka, jednego tam, drugiego tutaj, trzeci ma wcisnąć przycisk to to nie są żadne koszty pit-stopu, nawet jeżeli procedura jest bardziej wymagająca niż się wydaje (z wyjątkiem kosztu wszelkiej komunikacji pomiędzy nimi, która kosztuje co najwyżej drobne).

    Przecież ja nie neguje dużych kosztów w F1, tylko neguje duże koszta Pit-stopu. Kosztami Pit-stopu może być to bez czego pit-stop wykonany szybko nie ma sensu np. klucz udarowy czy nakrętki.

    Ogólnie to jest tak, że jak się podaje jakieś dane to podaje się też jakieś wiarygodne źródło, bo uwierz mi, że naprawdę, każdy może sobie napisać wszystko. Więc jeżeli dla ciebie wypowiedz ,,"Takie coś to każdy może napisać, i dorysować jeszcze ze 3 zera" jest ,,stawianiem sobie tezy'' (w domyśle rozumiem, że głupiej), to wprowadza bardzo dużo wątpliwości nad prawdomównością wszystkich twoich wypowiedzi. Także taka twoja ciekawa wypowiedz ,,Oprocz tego mam nadzieje, ze jest na dobrej drodze, tzn. interesuje sie sportem motorowym, nie uprawia zawodowo trollingu w Internetach.'' To chyba bierze się co najwyżej ze złości, bo właśnie poproszenie o źródła jest prośbą o coś haniebnego, ale właśnie wobec tego co naprawdę jest trollem. Może w twoim swiecie dbanie o prawdziwosc i rzetelnosc informacji jest żartem, ale w moim nie.

    Co do tematu, to odpowiedz sobie na dwa pytania:
    1. Porównaj sobie jaki jest wolny kapitał (środki dla zespolu F1 w inwestycje) do kosztu jaki wedlug ciebie stanowi pit-stop? Czy wedlug ciebie jeżeli wyobrazimy sobie sytuacje, ze jakis team wykona w jakims wyscigu pit-stop co okrążenie (abstrakcja) to czy zbankrutuje wedlug ciebie?
    2. Czy skoro koszta pit-stopu sa tak duze, to czy walka pod koniec wyscigu ,,o punkcik'' nie mija sie z celem? Tylko proszę nie pisz mi, że trzeba kupić silnik (zrobic), robić testy w tunelu aerodynamicznym itd.

  • 33. dexter
    • 2021-05-31 09:18:05
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Majk-123

    Dzien dobry,

    przepraszam @Majk-123, ze nie uda mi sie wczesniej odpowiedziec. Postaram sie jutro rano.

    Pozdrawiam, dexter

  • 34. Krukkk
    • 2021-05-31 11:42:09
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @dexter. Przypominam ci, ze to Ty pienisz sie jak rozsierdzona suka.

    Ty mi podaweles reke? Ty masz jedno w glowie: Co zrobic, zeby mnie stad wyrzucic. Skamlaj wiecej do Pana Administratora, zeby wyrzucil mnie stad to bede mial mniej kont.

    Jestem Twoim wrogiem, bo nie lykam Twoich glupot skopiowanych i wklejonych ze srodkow masowego przekazu.

    Ty urazona wiedzo i inteligencjo :)

  • 35. Majk-123
    • 2021-06-01 17:21:59
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    33. No i gdzie jesteś?
    30. Dexter Uciekł :-)

  • 36. Krukkk
    • 2021-06-02 17:31:41
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @35 Majk-123. Na to wyglada, dlatego nie zdziw sie jak podczas nastepnej dyskusji z Nim zostaniesz zwyzywany i zacznie wypisywac o Tobie wlasne urojenia nie majac bladego pojecia kim Jestes.

  • 37. Majk-123
    • 2021-06-02 19:14:00
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    36. Ja mam dobrą pamięć. Przypomnę mu o wszystkim :-) W Internecie, też nic nie ginie.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo