komentarze
  • 1. turismo
    • 2018-07-21 21:46:53
    • *.111.247.43

    A już się zastanawiałem, czemu Marchionne ostatnio tak rzadko krzyczy o odejściu z F1, a to problemy zdrowotne...

    Zdrówka!

  • 2. dexter
    • 2018-07-22 08:07:28
    • *.dyn.telefonica.de

    To jest szokujaca wiadomosc. W koncu Sergio Marchionne byl sila napedowa nie tylko koncernu samochodowego Fiat-Chrysler ale rowniez "nowego" zespolu Ferrari. Dzieki Marchionne Ferrari dzisiaj walczy z Mercedesem o mistrzostwo swiata.

    Przez 14 lat byl w Top-Managemencie wloskiego koncernu samochodowego. Poczatkowo wlasciwie chcial pozostac szefem koncernu Fiat-Chrysler do 2019. W 2004 w czasach najwiekszego kryzysu objal stanowisko szefa Fiata. Pozniej przejal upadajacy koncern samochodowy Chrysler. Dzieki bezkompromisowym i czesto niekonwencjonalnym pomyslom odnowil i wyratowal znajdujacy sie w wielkim kryzysie koncern Fiata. Ograniczyl biurokracje, czas rozwoju nowych modeli skrocil o polowe.

    Jedena z najwiekszych zalet Kanadyjczyka o wloskich korzeniach to fuzja Fiata i Chryslera w 2014 (Chlysler byl kiedys dla Mercedesa kola u nogi). Od czasu fuzji wartosc akcji wzrosla o prawie 350 procent - a wiec wiecej niz w jakiejkolwiek inne firmie z branzy. Rowniez z sukcesem wprowadzil prestizowa marke Ferrari na gielde. Ostatnio Fiat staral sie o wspolprace z Hyundaiem, aby wspolnie pracowac nad przyszlymi rozwiazaniami technologicznymi. Elementarnym dziedzictwem marki Sergio Marchionne pozostanie koncentracja na niszowych markach samochodowych. Pod koniec swojej kariery w koncernie samochodowym Sergio Marchionne osiagnal swoj ostatni wielki cel i oglosil, ze spolka pod koniec czerwca bedzie bez dlugow. Jego ostatnia przedstawiona strategia na nastepne 5 lat koncentrowala sie na markach Alfa Romeo, Maserati, Ram i sczegolnie Jeep.

    W sumie ciekawe czy teraz taka proznia bedzie miala rowniez wplyw na rynek kierowcow w F1. Zwlaszcza w Ferrari, ale rowniez w zespole Suber i HaasF1 lub w innych zespolach rozgladajacych sie za nowymi kierowcami. Rynek kierowcow zawsze mozna porownac do takiego domino.

    Sytuacja zdrowotna Sergio Marchionne widocznie musi byc naprawde powazna. Trzeba tylko zyczyc szybkiego powrotu do zdrowia.


    @turismo

    Manager nigdy nie krzyczy tylko patrzy na interes przedsiebiorstwa ktorym zarzadza. Z tym, ze masz racje. Ze strony Sergio Marchionne (Ferrari) publicznie od miesiaca nie bylo nic slychac. I to w tak goracej fazie. A Marchionne rowniez byl znany ze swoich tresciwych powiedzen ...

  • 3. Heniek007
    • 2018-07-22 09:50:49
    • Blokada
    • *.w86-241.abo.wanadoo.fr

    @ Nie ma ludzi niezastąpionych. Akurat tegorocznego skoku Ferrari nie przypisywałbym Marchionne.

  • 4. Heniek007
    • 2018-07-22 09:56:36
    • Blokada
    • *.w86-241.abo.wanadoo.fr

    @2 Miało być.

  • 5. dexter
    • 2018-07-22 10:18:48
    • *.dyn.telefonica.de

    Funkcja edycji postow naprawde by sie przydala

    Edit:

    * Jedna z najwiekszych zalet
    * kula u nogi


    3. Heniek007

    Nie obrazaj mnie tylko trollu internetowy swoja glupota, bo nie wiesz co piszesz!

  • 6. Heniek007
    • 2018-07-22 11:33:19
    • Blokada
    • *.w86-241.abo.wanadoo.fr

    @5 Nie obrazam Cie, jezeli nie mam racji to dlaczego puszczaja ci nerwy?

  • 7. dexter
    • 2018-07-22 12:08:01
    • *.dyn.telefonica.de

    To pomysl dlaczego! Ja teraz nie mam czasu na konwersacje, poniewaz jestem na spotkaniu biznesowym na Hockenheim.

  • 8. Heniek007
    • 2018-07-22 12:13:23
    • Blokada
    • *.w86-241.abo.wanadoo.fr

    @7 A mimo to masz czas na pyskówki-litości.

  • 9. kiwiknick
    • 2018-07-22 12:51:51
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @7 dexter !!!
    Zmień dilera ;)

  • 10. dexter
    • 2018-07-23 08:40:45
    • *.dyn.telefonica.de

    @Heniek007

    Marchionne nie jest odpowiedzialny za sukces Ferrari ? On jako szef Fiata dlugo przygladal sie z boku co w Ferrari sie dzieje, w koncu Montezemolo przez lata regularnie osiagal yield w wysokosci ponad 10 procent. Ale od momentu gdy Ferrari mialo wejsc na gielde Marchionne zazadal ekstra pchniecia. Aby akcje Ferrari byly sukcesem teraz zwyciestwa na torze wyscigowym byly potrzebne. Oznacza tylko: Luca di Montezemolo po 23 latach na szpicy przedsiebiortwa i 14 tytulach musial opuscic zespol. Dziasiaj Marchionne osobiscie siedzial przy stole, gdy szefowie zespolow i udzialowcy wspolnie dyskutowali.

    Tutaj niespodziewanie odchodzi szef Zarzadu Ferrari. Manager, ktory od samego poczatku byl absolutnie kluczowa postacia w Ferrari. On wszystko mial pod kontrola. Sergio Marchionne i Maurizio Arrivabene odpowiedzialni sa rowniez za to, ze w Ferrari dzisiaj wszystko tak dobrze funkcjonuje. Teraz taka sytuacja dla zespolu moze byc pewnym krokiem do tylu. Oczywiscie Marchionne potrafil stworzyc odpowiednia presje na zespole F1. Mozliwe, ze taka prasja nie jest u wszystkich popularna, ale szef FCA odpowiedzialny jest za liczby i dobro akcjonariuszy, poniewaz tylko przed nimi musi sie ostatecznie spowiadac.

    Wlasciwie po odejsciu z FCA, Sergio Marchionne chcial nadal pozostac na stanowisku prezesa Ferrari. Z tym, ze to jest teraz drugorzedny aspekt, poniewaz jest niezaplanowana zmiana. Na stanowisko Szefa Zarzadu Ferrari, Rada Nadzorcza Fiata zaproponowala Louis'a C. Camilleri. Egipcjanin przez wiele lat byl szefem koncernu tytoniowego Philip Morris, ktory nadal do dzis sponsoruje Ferrari. Rowniez w 2014 droga Maurizio Arrivabene do Maranello prowadzila przez Grupe PM. Z tym, ze taka nieplanowana zmiana na szpicy na poczatku zawsze moze wprowadzic w zespole niepokoj. Pytanie brzmi jak nowy czlowiek bedzie potrafil ze strony praktycznej zapoznac sie z praca? Taka sytuacja rowniez wymaga czasu. Nie wiadomo rowniez jaka filozofie bedzie mial nowy kapitan.

    W koncernie samochodowym wyglada to troche inaczej. Pomimo tragicznej wiadomosci koncern samochodowy musi szybko wrocic do codziennego biznesu. Marchionne jako dyrektor generalny FCA chcial w przyszlym roku zrezygnowac ze stanowiska. W zwiazku z tym nie powinno byc zaskoczeniem, ze trzeba bedzie poszukac nastepce. Zarzad w takiej sytuacji przyspieszyl tylko proces, ktory w ostatnich miesiacach byl przygotowywany.

    PS. I nie pisz mi o litosci klaunie internetowy, poniewaz obrazasz mnie. Za kazdym razem swoim wpisem obrazasz nie tylko moja inteligencje. Czytajac Twoje wpisy widze, ze jestes po prostu niedojrzalym czlowekiem, ktory nie posiada zadnych argumentow i tylko w internetach potrafi trollowac. Sek w tym, ze tutaj jest portal o tematyce sportow motorowych, a nie polski ?Onet?. A wiec dzieciaku zacznij myslec i zmien nastawienie, bo bedziesz mial w zyciu problemy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo