Alonso: aerodynamika to nasza pięta achillesowa
Kierowcy zespołu Ferrari po trzecim wyścigu sezonu nie mogli zmienić tonu swoich wypowiedzi. Obaj narzekali na osiągi 150-tki, której piętą achillesową zdaniem Fernando Alonso jest aerodynamika.„Szkoda, że nie udało nam się ukończyć wyścigu na lepszej pozycji. Naprawdę wygląda na to, że w kwalifikacjach i wyścigu mamy różne auta: wczoraj, nie byliśmy konkurencyjni, dzisiaj walczyliśmy z liderami do samego końca. Niestety, na twardych oponach nie byliśmy w stanie obronić pozycji. Strategia? Teraz łatwo jest powiedzieć, że wybraliśmy złą, ale jesteśmy zespołem i podejmujemy decyzje wspólnie. Vettel dokonał takiego samego wyboru co my, a my mieliśmy podobne tempo. Być może ukończylibyśmy na podium, ale musimy przyjrzeć się wszystkim szczegółom z inżynierami. Jestem zadowolony ze swojego wyścigu; sądzę, że to był mój najlepszy występ w tym roku a być może można nawet w to włączyć poprzedni sezon. Musimy poprawić auto, zwłaszcza pod kątem kwalifikacji.”
Fernando Alonso
„Miałem kiepski start, Felipe zdołał mnie wyprzedzić, a o mały włos to samo zrobiłoby Force India. Potem miałem zaciętą walkę na pierwszym okrążeniu. Po pierwszym pit stopie, straciłem zbyt dużo czasu za Michaelem, tracąc kontakt z czołówką. Pod koniec wyścigu znowu z nim walczyłem, tylko że nasze pozycje były odwrócone. Po raz kolejny to była dobra walka, ale wolałbym walczyć o podium niż o 7 pozycję. Niestety nasze tempo wyścigowe było zbyt wolne i nie sądzę, że inna strategia mogłaby tu coś zmienić. Miałem lepsze niedziele w swojej karierze, ale nie jestem przygnębiony ani nie tracę pewności. Musimy się poprawić, aby złapać czołówkę: McLarenowi i Mercedesowi udała się ta sztuka i nie ma powodu żeby sądzić, że nam się nie powiedzie. Oczywiście aktualnie aerodynamika jest naszą piętą achillesową i nad nią musimy najbardziej popracować. Osiem dni temu w Malezji widzieliśmy pewne oznaki poprawy, ale tutaj już tak nie było: bolid się nie zmienił, podczas gdy inni zrobili postępy.”
komentarze
1. david9
Alonso coś kiepsko startuje w tym sezonie, Massa - zapowiadało się na świetny wynik a tymczasem na twardych oponach Ferrari przestało jechać. Na razie żadnych postępów nie widzę. Sporo pracy przed nimi bo na razie to są bliżej Mercedesa i Renault niż RedBulla.
2. pjc
Dzisiejszy pojedynki z udziałem Alonso oraz postawa Massy to były jedne z ozdób GP Chin.
3. pjc
~Dzisiejsze
4. AgataF1
Dokładnie, ja zawsze typuje ALO na wysokich pozycjach, bo mam nadzieję zawsze, że się jakoś przebije ; / No ale trudno, bolid słaby jak na razie i to wszystko.
5. FAster92
Dużo pracy przed Ferrari aby w GP Turcji walczyć o podia! ALONSO na twardych oponach tracił za dużo ale manewry wyprzedzania były genialne !
6. McLfan
Wszyscy tracili na twardych, ale wyścig wybitnie mu nie poszedł. Massa kolejny raz przed nim. Ciężko musi mieć w główce Alonso teraz. :]
A tak przy okazji, jeśli okaże się, że nieprawidłowe użycie DRS nie było wynikiem błędu systemu sterowania, a celowym działaniem Alonso, powinien dostać po łapach, by nie kusiło nikogo takie działanie na zasadzie- a może nikt nie zauważy.
7. kempa007
Zapomnailem dodac o niekonsekwencji sedziow,bo Massa swoich wyjazdem z pit lane zasluszyl na drive through... w poprzednich sezonach za duzo mniejsze przekroczenia dawali kary i chyba Massa sie nawlasnej skorze otym przekonal tez.
8. McLfan
Nie zasłużył, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Kara DT jest za przekroczenie linii oddzielającej pit lane od toru. Miejsce, gdzie Massa przekroczył linię nie wydzielało toru od PL jedną linię, a była tzw "powierzchnia wyłączona". Za dokładnie takie samo przewinienie, które przewinieniem nie jest kary nie dostał Kubica w Abu Dhabi.
9. tajping
Trzeba skusić Neweya żeby przeszedł z napoji do legendy F1 i wtedy będzie dobrze.
10. elin
9. tajping - już jego kusili, ale samo słowo " legenda " nawet z odpowiednim dodatkiem finansowym Neweya nie przekonuje.
11. jenks
9:newey to zaden geniusz .ma drugi team na którym wszystko testuje a pozniej wprowadza to w rb .
12. McLfan
Nie geniusz, a bezkompromisowość w działaniu. Czasem się udaje (RBR), czasem nie (McLaren MP4-18A). Zawsze zyskuje się coś kosztem czegoś. Obecnie mają przewagę aerodynamiki, a płaci za to KERS.
13. saint77
@11. jenks: jak testuje na TR to powinno być coś widać w ich wynikach, a oni wleką się z tyłu. Przecież mogli im te nowinki, które niby testują z zeszłego sezonu zostawić teraz i byliby w pierwszej piątce zespołów.
14. jenks
saint77 :wedlug mnie na tym polega ich taktyką .testują sobie pewne elementy aero a całość składają w RB .tak samo testują silnik dlatego TR uzywa silnika .ferrari
15. Grzesiek 12.
Strasznie oporny jest w tym sezonie bolid Ferrari ....
No i chyba niestety , Alonso ma jeszcze rezerwy w swojej jeździe .
Na początku , proponuje skupić się na samych startach do wyścigu .... :)
16. zenobi29
No tempa w końcówce , to nie mieli.
Ferrari gasło wraz z gumami.
Momentami ich jazda(szczególnie Felipe) mogła się podobać
17. smok666
Eh szkoda fajnie by wyglądało 3 miejsce Felipe.
Mam nadzieje ze w Turcji będzie wielki przełom, bo żal patrzyć na 6,7 miejsca Ferrari.
18. McLfan
Się przyzwyczajajcie, nie prędko Ferrari wróci.
19. Polak477
Nie przyzwyczaimy się, bo już po Monako Vettel będzie miał czerwone problemy :).
20. Ferrari150
Może nie tak szybko jak McLaren, ale powróci :) i pokaże jeszcze na co ich stać:)
21. jenks
tez uwazam ze ferrari się podniesie .oby jak najszybciej .
22. serduch1
Na pewno coś wydumają
23. fanAlonso=pziom
wyścig fajny najlepszy w sezonie jak dotąd ale na + Fernando można zapisać jedynie walkę z MSC bo na więcej auto chyba nie pozwala choc liczyłem na lepszy wynik
co do massy to kara powinna być rosberg w Singapurze 2009 też przekroczył taką linię i dostał karę Robert w aby Zabi rok temu też powinien dostać a ALO za użycie DRSu ??? sam nie wiem jeśli to było celowe to nie dziwiłbym się niech Ferrari wróci do gry bo trudno kibicować czołówce oprócz buttona i webbera
24. McLfan
fanAlonso, auto na więcej nie pozwalało Alonso? Dziwne. Massa był 15s z przodu. :]
25. AlMastar
przecież możliwość uruchomienia DRS daje kontrola wyścigu, więc to ich wina że "kaganiec" się zepsuł i umożliwił Alonso uruchomienie DRS
26. mariusz-f1
Tegoroczny bolid Ferrari nie jest super rakietą i to jest fakt. Ale jak dla mnie, forma Alonso w chwili obecnej, też nie jest chyba szczytowa :-(
27. Kotoski
Wiecie kiedy będzie F1 Delux 2011
28. elin
15. Grzesiek 12. & 26. mariusz-f1 - nie wierzę, słowa krytki pod adresem Alonso od Was ... Po prostu Szok ;-))).
A tak poważnie - moim zdaniem w obecnym ( czyli od 2008r. ) Ferrari panuje taki ... " bałagan i chaos " pod rządami Domenicali, że Alonso nic tam nie zdziała. Dodatkowo, to od Hiszpana szefostwo oczekuje cudu, dzięki któremu zespół znów powróci na szczyt stawki ... Trochę za duże oczekiwania, a efekt - nawet Fernando zaczyna popełniać błędy.
29. elin
* krytyki
30. Polak477
Ale dzięki temu Massa może pokazać się z dobrej strony i psychicznie się odbudowuje dzięki temu. I to już widać. Tak samo jak widać presję wywieraną na Alonso. Jak przedtem walczył dzielnie ze wszystkimi to teraz jeździ coraz gorzej. Ferrari na początku sezonu zawsze ma problemy. Teraz psychologicznie jest gorzej, bo nawet nie zdobyli jednego podium, a w tamtym sezonie mieli tą przewagę, że wygrali jeden wyścig. Ferrari mocno się oberwie to szybko zaczną coś robić. Już jest drobna poprawa, ale ja liczę, że zamiast rozwijać to coś to wdrożą ten tajemniczy "plan B". Bo ten bolid jak się tak przypatrzyć jest tym z czego zrezygnowali przy zmianie z F60 na F10. Podwyższyli przód, wyprostowali profile boczne. Nawet jak zobaczyłem pierwszy raz to się zastanawiałem, czy to nie są błędy z F60, ale wtedy pomyślałem, że tylko mi się zdaje. Jak widać nie zdawało mi się, oni zrobili te same błędy.
31. fanAlonso=pziom
24 ALO dość długo utknął za MSC a bolid każdy kierowca ustawia pod siebie więc ciesz się ze zwycięstwa hama póki możesz
32. mariusz-f1
28.elin - Siemka elin ;-)) No wiesz, ludzie i poglądy się zmieniają, ha ha :-) I co do Alonso, to nie ma co czarować. Bolid nie ten, ale i jego forma też "jak na razie" nie ta. Ale wierzę i jestem o tym przekonany, że Fernando jeszcze odpali :-) Gorzej
będzie z ich bolidem. Bo jak sama już napisałaś, panuje tam taki bałagan i chaos, że aż wstyd.
Pozdrówka :-)
33. elin
32. mariusz-f1 - Siemka Mariusz ;-)). Zgadzam się, bolid pozostawia dużo do życzenia, ale Massa startuje bardzo dobrze, więc tutaj to Alonso powinien się poprawić ...
Początek zeszłego sezonu również miał słaby, a później ... walczył o tytuł. Prawdopodnie w tym roku Fernando też odpali ;-). Dodatkowo, Ferrari już zapowiedziało skopiowanie elastycznego, przedniego skrzydła Red Bulla, czyli z tym bolidem może jeszcze coś uda im się zrobić.
Chociaż, według mnie najlepsze byłoby pozbycie się Domenicali i zatrudnienie prawdziwego szefa. Wtedy Alonso mógłby się skoncentrować na jeździe, nie jak obecnie na próbach motywowania zespołu, usprawiedliwiania słabej postawy Ferrari, ... itp. sprawach, którymi nie powinien zajmować się kierowca ...
PS : Ludzie i poglądy się zmieniają - racja, ale i tak podziwiam fana, który potrafi skrytykować swojego kierowcę, czyli ... dalej jestem w Szoku ;-))
Pozdrówka :-)
34. McLfan
31., to mówisz, że bolid tworzony pod Alonso (wszyscy wiedzą kto jest numerem jeden w ich zespole) gorzej działa z ustawieniami Alonso, niż Massy? Haha.
Druga sprawa- Schumacher. Po starcie Massa i Alonso jechali razem, więc to, że Alonso utknął za Schumacherem, to czyja to jest wina? Nie odpowiadaj, bo będzie jeszcze śmieszniej...
35. U2acrobat
trzymam kciuki za ferrari- niezmiennie- czy są na szczycie, czy maja problemy. Wczoraj zawiodła trochę taktyka, ale fajnie było widzieć Massę na tak dobrej pozycji- nawet jak potem ( z powodu opon) ją stracił....Ferrari to moi liderzy, ale widać, ze sporo pracy przed nimi :-)
36. Grzesiek 12.
28 elin
Mam nadzieję że już doszłaś do siebie ... ;)))
Dla jasności , to co zarzucam Alonso to słabe starty .... nic więcej ;P
Niestety ale głównym problemem czerwonych jest bolid , a reszta ( strategie , chaos ...) to tylko dodatki , które dopełniają dzieła i pokazują jak nieudolny jest Domenicali na swoim stanowisku ...
Pozdrówki ;)
37. Xabi89
Zastanawia mnie na ile problem z tempem wyścigowym związany jest z aerodynamiką, a na ile ze strategią zespołu. To już drugi z trzech wyścigów, w którym Ferrari wybiera inną taktykę niż czołówka stawki i jednocześnie drugi, w którym tempo nie pozwalało na walkę o podium. Co gorsza na przykładzie rywalizacji wewnątrz teamu RBR mogliśmy zaobserwować, jak duży zysk dawały w tym wyścigu 4 krótsze stinty, zamiast 3 dłuższych. Może zatem SF korzystniej wyszło by na tym, gdyby dopasowywało swoją strategię wzorem rywali, niż zanadto kombinowało. Tym bardziej, że w ekipie nie ma już Rossa Bossa, a zawsze lepiej nic nie zyskać niż stracić ;). Dobrze że zespół ma teraz 3 tygodnie przerwy na przeanalizowanie 3 wyścigów, bo takie błędy nie mogą się już powtarzać.
38. piotrek74
To Alonso ma problem a aerodynamiką -skrzydełko otwiera wtedy kiedy mu pasuje .
Ps.przepraszam to była awaria tak jak wcześniejsze machlojki .
39. elin
36. Grzesiek 12. - chyba musiałam ;-), skoro to ( na razie ) TYLKO słabe starty i nic więcej ;-)).
Jednak po trzech wyścigach, pojedynek między kierowcami Ferrari na mecie - wygląda 2 : 1 na korzyść ... Massy. Co trochę dziwi ...
Zobaczymy jak będzie w dalszej części sezonu ... Obecnie nawet Montezemolo ( chyba ) zaczyna tracić cierpliwość, bo już nie prosi zespół o poprawę, ale wręcz jej ŻĄDA ... Czyli jak dla mnie, albo Ferrari zacznie wygrywać, albo ktoś straci swoje stanowisko pracy. Ale czy mógłby to być Domenicali ... , ciężko powiedzieć - markiz jest wyjątkowo pobłażliwy dla Stefano, a kierowcy na którego można by zgonić winę za niepowodzenia zespołu ( tym razem ) brak.
Pozdrówki :-)
40. Grzesiek 12.
39. elin
No właśnie jest 2:1 dla Massy , mimo że w kwalifikacjach jest 3:0 dla Alonso ...
Właśnie przez słabsze starty , Alonso dwukrotnie kończył wyścigi za Massą , a resztę dopełniły strategie zespołu .
Dlatego też Fernando nie zdobył takiej ilości punktów którą mógłby mieć ... , chociaż w generalce i tak jest przed Felipe , który na torach gdzie barierki są dalej .... potrafi również wycisnąć max z bolidu . Zobaczymy jak Formuła wróci do Europy czy Felipe również będzie kończyć wyścigi przed Hiszpanem .....?
Co do markiza , to według mnie robi z siebie idiotę takimi opiniami co ostatnio , gdyż pewnych rzeczy , się nie przeskoczy tak po prostu . Tutaj gadanie nie da , tylko ciężka praca . No chyba że chce wstrząsnąć zespołem .... , tylko że czasami praca pod presją przynosi odwrotne efekty .
A może tak jak piszesz , daje do zrozumienia dla Stefano , że jeśli nie będzie poprawy starci stanowisko . Co byłoby najlepszym rozwiązaniem dla zespołu - zobaczymy
Pozdrówka ;)
41. devious
@34 geniuszu widzę totalnie nie ogarniasz co się dzieje w wyścigach więc Ci wytłumaczę łopatologicznie :P
Schumacher jechał za Alonso ale miał inną strategię (3 pity, Alonso 2) więc wcześniej zjechał i na świeżych oponkach podgonił i kiedy Alonso i Massa zjechali na swoje stopy (a jechali blisko siebie w odstępie ok. 3s) to Ferdek pechowo wyjechał tuż za Szumowiną... i od tego momentu tracił sporo do Massy bo tempo Michaela spadało ale nie na tyle, by dał się łatwo wyprzedzić... do momentu wyprzedzenia Schumachera strata urosła do grubo ponad 10s (nie pamiętam dokładnie)... potem Alonso nadal tracił do Massy ale już nie tak dużo... w pewnym momencie miał jednak naprawdę sporą stratę aż mnie to raziło jak Felipe kopie mu tyłek :) ale na twardych gumach trochę podgonił i ostatecznie strata na mecie po odliczeniu kilku sekund straconych za Schumacherem (momentami był 2s wolniejszy na kółku od Massy) nie była już taka duża... na moje oko gdyby Alo wyjechał przed Schumim byłby na mecie niedaleko za Massą czyli tak jak po starcie - mieli podobne tempo...
co nie zmienia faktu, ze Massa jednak był górą i zaprezentował się lepiej i szacun dla niego - rzadko mu się to zdarza ostatnio :)
w Malezji był górą tylko przypadkiem o czym chyba niektórzy już zapomnieli :)
ale fakt - forma zarówno Ferrari jak i Alonso przypomina tę sprzed roku czyli póki co bez szans na tytuł - ale w zeszłym roku w Turcji był większy dramat a niedługo potem Ferrari nagle wygrywało... więc wszystko jeszcze możliwe ;)
ja osobiście nie przepadam za Ferrari ale dla dobra mistrzostw - mam nadzieję jednak się podniosą :) i choć nie lubię Massy - mam nadzieję uda mu się jeszcze kilka razy być w wyścigu tuż za albo i przed Vettelem - i może nawet na najwyższym stopniu pierwszy raz od 2008 roku :) czemu nie :)
42. McLfan
Grzesiek 12: "chociaż w generalce i tak jest przed Felipe , który na torach gdzie barierki są dalej .... potrafi również wycisnąć max z bolidu."
Taaa, jak barierki były blisko, to Fernando wycisnął maksa, szczególnie rok temu w Monaco, taki z niego kozak... Nie róbmy z Massy upośledzonego.
43. McLfan
devious, dzięki za wyrazy uznania... Ale! Gdyby nie było tych 3 sekund, nie byłoby siedzenia za Schumacherem. Zawsze można siedzieć na ogonie, jak Vettel na Buttonie, by móc ewentualnie wykorzystać każdy błąd. Więc Alonso nie był szybszy od Massy w ten weekend. Trzeba się z tym pogodzić. Zdecydowanie jest z nim nie tak. Czekam tylko na jakąś burzę w jego wykonaniu. Kolejna afera w F1? :P
44. Orlo
A może McLiar znowu coś odwali jak RBR im odjedzie...
45. grzes12
42 McLfan
Monaco ma to do siebie , że barierkę mogą zaliczyć najlepsi ..... , a później wygrać wyścig ( sezon 2008 ) Chociaż zdarza się nie zawsze szczęście dopisze , jak podczas kwalifikacji 2009 r .... - mowa o tym samym kierowcy ....
Także , na tym torze jeśli się dobrze poszuka , kozaków można znaleźć więcej .... dlatego nie wyciągałbym daleko idących wniosków ;)
A co do Massy , wcale nie robię z jego upośledzonego . Tylko stwierdzam fakt , że na nowoczesnych Tilketorach idzie mu lepiej :P
Ale skoro uważasz inaczej , nie mój problem ;)
46. Grzesiek 12.
Cholerka - to był stary nick ... , ale wiadomo o kogo chodzi ;)
47. McLfan
Ja wiem, że Monaco ma to do siebie, co mówisz. To tylko moja mała uszczypliwość, na którą odpowiedzią była uszczypliwość, jakiej mogłem się spodziewać. ;) Więc jest OK.
Grzesiek, Interlagos też jest Tilkedromem? Czy Hocke (dobra, trochę jest)?
48. fanAlonso=pziom
47 moze i tworzony pod niego ale massa może chyba sobie dobierac ustawienia pod siebie czyż nie ? a co do monaco to szanowny kolega ci już wyjaśnił co i jak
49. Polak477
Massa przy torach z bliskimi barierkami kiedyś radził sobie świetnie (Singapur 2008, wygrał kwalifikacje, odjechał w wyścigu tylko wąż się zaciął), teraz ma jakieś większe problemy, ale na razie nie było takich torów, więc zobaczymy jak mu pójdzie w Monako w tym roku :).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz