Hulkenberg jedzie bez systemu F-duct
Jak się okazało tylko jeden z bolidów Williamsa jeździł we wczorajszych kwalifikacjach z systemem F-duct. Nico Hulkenberg po sprawdzaniu systemu w treningach zdecydował się na start w GP Europy bez nowego układu, gdyż miał problemy ze sterowaniem systemem kolanem.„Nikt nie spodziewał się, że będę przed Rubensem dzisiaj, ponieważ on był szybszy ode mnie przez cały weekend” mówił w Walencji Hulkenberg.
komentarze
1. michal669
Sterowanie systemu kolanem, OWNED. Inny zespół - inna technika włączania.
2. gobl
To chyba ten system niewiele daje w przypadku williamsa
3. skylinedrag
Nie byłoby prościej gdyby dodali trzeci pedał? bo z tym kolanem to niezła ekwilibrystyka :P
4. gobl
nie bo oni zatykają kolanem dziurę, jakkolwiek to brzmi, to nie jest jakaś mechaniczna część
5. skylinedrag
Acha to najbardziej prawdodobne To im tam musi nieźle zawiewać po jajkach jak ta dziura jest otwarta :)
Merc ma coś na pokrętło więc chyba mechaniczna część
6. sever
Regulamin zabrania aerodynamiki sterowanej przez kierowcę a kanał F służy do wentylacji kokpitu i tylko przypadkowe przysłonienie wlotu kolanem powoduje że powietrze wydostając się niweluje przepływ nad tylnym skrzydłem. :-)
7. fabian
To czemu jak Hamilton jedzie na prostej ma policzki nadęte jak trąbkarz? Oni (W McL) sami dmuchają na spoiler?:D
8. pawel123
kanał F - (F-duct) - rozwiązanie techniczne stanowiące sprytne obejście przepisów Formuły 1 odnoszących się do możliwości wpływania na własności aerodynamiczne bolidu. Specjalny kanał biegnie wewnątrz monokoku, od wlotu w jego przedniej części (w górnej części nadwozia, mniej więcej pomiędzy przednimi kołami), wzdłuż kierowcy, do wylotu nad tylnym skrzydłem. Został on zastosowany po raz pierwszy w sezonie 2010 przez zespół McLaren w samochodzie typu MP4-25. W okolicy lewego kolana kierowcy znajduje się w tym kanale otwór, który kierowca może przymykać lub otwierać kolanem. Po otwarciu powietrze wydobywa się z niego do kokpitu, a gdy jest zamknięty, strumień powietrza trafia nad skrzydło i wywołuje dodatkową siłę dociskającą, dzięki czemu stwarzane są warunki do rozwinięcia przez samochód większej prędkości (nawet o ok. 10 km/h).
Ponieważ kanał F został poprowadzony wewnątrz monokoku, który jest homologowany na dany sezon jako całość, konkurencyjne zespoły nie mają możliwości podpatrzenia szczegółów zastosowanych rozwiązań. Nazwa tego rozwiązania pochodzi od litery „f” z loga firmy Vodafone, znajdującego się na górnej części nadwozia bolidu McLaren. Litera ta znajduje się obok wlotu do kanału.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz