WYNIKI Jerez [ 07 lipca 2006 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M. Schumacher | Ferrari | 01:16.626 | 93 |
2 | J. Villeneuve | BMW | 01:17.714 | 97 |
3 | R. Kubica | BMW | 01:18.194 | 45 |
4 | L. Badoer | Ferrari | 01:18.785 | 59 |
5 | R. Schumacher | Toyota | 01:18.921 | 86 |
6 | J. Trulli | Toyota | 01:19.242 | 88 |
7 | C. Klien | Red Bull | 01:19.701 | 44 |
8 | M. Webber | Williams | 01:19.792 | 43 |
Jerez - dzień #4 - Ferrari i BMW na czele
Warunki na hiszpańskim obiekcie podczas ostatniego dnia testów nie różniły się od tych, z którymi kierowcy musieli mierzyć się wczoraj czy w środę - temperatura powietrza przekraczała 35 stopni, tor zaś nagrzał się do 51 stopni. Tak wysokie temperatury sprzyjały jednak zespołom, których głównym celem było przygotowanie ogumienia na wyścig w Magny-Cours - na przyszły weekend przewidywane są nie mniejsze upały.W tym gronie bezkonkurencyjni okazali się kierowcy Ferrari i BMW, okupując cztery czołowe lokaty tabeli czasowej. Michael Schumacher - mimo słabszego startu w czwartek - zdołał wykręcić najlepszy dziś czas okrążenia. Był to jedyny rezultat poniżej minuty i siedemnastu sekund, mało tego - jego czas (1:16.626) okazał się najlepszym wynikiem tego tygodnia. Drugi z kierowców Ferrari - Luca Badoer - znalazł się na czwartym miejscu, z czasem przeszło dwie sekundy gorszym od starszego kolegi z zespołu. Obaj zawodnicy brali udział w programie rozwojowym ogumienia Bridgestone, jak też testowali nowe rozwiązania aerodynamiczne.
Kierowców zespołu z Maranello rozdzielił duet BMW-Sauber - Jacques Villeneuve (1:17.714) i Robert Kubica (1:18.194). Polak miał w tym tygodniu okazję uczestniczyć we wszystkich zajęciach, zaplanowanych przez zespół - co przekłada się na 218 okrążeń, czyli przeszło 960 przejechanych kilometrów. Obaj kierowcy zespołu z Hinwil kontynuowali wczoraj rozpoczęte prace - w bolidzie Roberta po raz kolejny pojawiły się więc dodatkowe, pionowe skrzydła na przodzie bolidu. Sam Kubica jednak przyznaje, że przypuszczalnie nie znajdą one zastosowania w najbliższych wyścigach.
Piąte i szóste miejsce przypadło zawodnikom Toyoty. Ralf Schumacher (1:18.921) i Jarno Trulli (1:19.242) kolejny dzień starali się dopracować balans bolidu TF106. Zespół skupił się także na dopracowaniu ogumienia pod kątem Grand Prix Francji.
Siódmy czas dnia - 1:19.701 - uzyskał Christian Klien, najwolnieszy zaś okazał się Mark Webber (1:19.792). Obaj kierowcy pracowali głównie nad ogumieniem, testowali też nowe części pakietów aerodynamicznych.
Także dziś nie obyło się bez przerw w jazdach - choć ponownie udało się uniknąć poważnych incydentów. Mark Webber i Luca Badoer - wskutek problemów z opanowaniem bolidów - lądowali poza torem, zaś Jarno Trulli i Ralf Schumacher mieli problemy z silnikami w swoich TF106B.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz