F1 chwali się skutecznym dążeniem do neutralności węglowej
Formuła 1 opublikowała wielostronicowy audyt dotyczący osiągania przez nią celów zrównoważonego rozwoju.Obszerny raport pokazuje, że obrana strategia jest skutecznie realizowana na każdym z wyznaczonych celów, a obliczeniowe ograniczenie śladu węglowego względem sezonu 2018 zmniejszyło się o 13 procent.
Dane za sezon 2023 cały czas są przetwarzane, a dzisiejszy raport liczący w sumie 63 strony dotyczy śladu węglowego F1 za sezon 2022 - pierwszy reprezentatywny rok po pandemii koronawirusa. Opracowanie wskazuje również to jakie kroki powinien podejmować sport, aby czynić dalsze postępy w osiągnięciu wyznaczonych celów.
"Zrównoważony rozwój to jeden z najważniejszych czynników dla nas nie tylko jak sportu, ale jako biznesu" tłumaczył CEO F1, Stefano Domenicali. "Obecnie nie wystarczy już nam zapewnianie tylko świetnej akcji na torze i walki koło w koło, musimy upewnić się, że robimy to w zrównoważony sposób, aby nasz sport mógł dobrze prosperować w przyszłości."
"F1 wdraża innowacje i inspiruje szerszą społeczność od przeszło 70 lat, a my jesteśmy świadkami tego jak wielkie umysły i technologia tego sportu ma pozytywny wpływ na wiele różnych obszarów, a teraz zwracamy to doświadczenie w kierunku zrównoważonego rozwoju."
"Jesteśmy globalnym sportem, który ma przeszło 700 milionów fanów na całym świecie, co daje nam świetną platformę, aby tworzyć zmianę i wpływać na ludzi oglądających i interesujących się F1, aby działali i pozostawili własną pozytywna spuściznę."
"Przez ostatnie cztery lata dokonaliśmy znaczącego postępu i pozostajemy bardzo skoncentrowani na naszych celach i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jaki wpływ możemy mieć."
Bazowe wartości emisji dwutlenku węgla przez F1 zostały potwierdzone w 2019 roku na podstawie danych z sezonu 2018. Władze sportu zobowiązały się wtedy do ograniczenia emisji dwutlenku węgla o przynajmniej 50 procent względem sezonu 2018 oraz uzyskania neutralności emisyjnej.
Raport wskazuje kolejne kroki w celu dalszego ograniczenia emisji dwutlenku węgla, które mają się teraz skupiać na sektorze logistycznym, który odpowiada za blisko połowę całego śladu węglowego F1.
Formuła 1, zespoły F1 oraz promotorzy i partnerzy biznesowi ograniczają emisje dwutlenku węgla przechodząc na odnawialne źródła energii oraz zmieniając swoje logistyczne procedury w kierunku zdalnych operacji i przechodząc na fracht morski.
Raport przypomniał również kilka ważnych przykładów, które pozwoliły ograniczyć F1 emisje na przestrzeni ostatnich alt. Wspomniano iż bolidy F2 i F3 wraz z Aramco testują paliwo, które w 55 procentach jest już zrównoważone. Władze F1 zobowiązały się do korzystania z w pełni zrównoważonego e-paliwa w bolidach na sezon 2026.
Dodano również, że nowa flota transportowa pojazdów DHL, które pomagają w transporcie sprzętu podczas europejskiej części sezonu, dzięki biopaliwom podczas europejskiej części sezonu przyczyniła się do 83-procentowej reedukacji śladu węglowego związanego z logistyką.
Podano również, że przeszło trzy czwarte promotorów korzystało z odnawialnych źródeł energii, aby zasilać urządzenia podczas weekendów wyścigowych w sezonie 2023. W sezonie 2022 odsetek promotorów korzystających z takiej technologii stanowił jedynie 50 procent.
komentarze
1. Gumek73
No wiadomo że na papierze zawsze to wygląda pięknie.
Jak dobrze policzą, to się okaże że już są na minusie.
2. sapphire
Z Europy do Kanady i powrót XD
3. kiwiknick
@2 paliwo lotnicze się nie liczy, bo politycy i prominenci za dużo latają:)
4. giovanni paolo
Ach neutralne paliwo. Bolidy nie odpowiadają nawet za jeden procent emisji. Zapewne ich biznesowe loty polegające na rozmowach tylko o "dążeniu do neutralności", zużywają więcej paliw niż bolidy. F1 samo udostępnia ładne grafiki jak krojony jest torcjik emisji. Ale kto by tam szukał logiki i zdrowego rozsądku, kasa na zielone broszury musi płynąć (tankowcami).
5. tytus83
Dobrze to wszyscy opisaliście. Ta cała ekologia to hipokryzja do kwadratu.
6. Falarek
Kiedyś to wszytko p..... i wrócimy do V10 i 19000rpm
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz