Co nowego zespoły przywiozły do Australii?
Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze nowości rozwojowe pojawiły się na australijskim torze. Najciekawsze rozwiązania zostały przygotowane przez Stake'a Saubera.Z racji dłuższej przerwy od ściągania Australia musiała być pierwszym tegorocznym przystankiem, gdzie pojawiły się aktualizacje rozwojowe, a nie tylko związane z charakterystyką toru. Naturalnie ich skala zapewne nie będzie równać się z tym, co zespoły przywiozą na europejskie rundy, ale widać, że niektóre z nich chcą zyskać już pewne osiągi w Melbourne.
Szczególnie dotyczy to Stake'a Saubera, który zgłosił najwięcej zmian w swoim aucie. Ciekawe rozwiązania przygotowali też Ferrari i Visa RB. Żadnych nowości nie dostarczyły cztery stajnie, w tym Red Bull oraz Mercedes.
Ferrari
We włoskim przypadku doszło do interesującej aktualizacji, która ma poprawić wydajność tylnego skrzydła. Mowa o dodaniu specjalnego skrzydełka na pojedynczym pylonie tego elementu.
Ferrari ha añadido un pequeño deflector en el soporte del ala trasera.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 21, 2024
Ferrari added a little winglet on the rear wing pylon. #f1 #AustralianGP pic.twitter.com/GMHu3v61Cz
Aston Martin
Zieloni zmodyfikowali rozmieszczenie klap przedniego skrzydła i to jedyna taka korekta przez nich zgłoszona.
Alpine
Nie sprawdziły się przedweekendowe doniesienia o tym, że Francuzi wprowadzą pierwsze duże poprawki, które być może pozwolą wygrzebać im się z dołu tabeli. Tymczasem zmienili jedynie obszar beam winga, aby zmniejszyć opór aero na Albert Park Circuit. Ponadto Pierre Gasly otrzymał nowe elementy skrzyni biegów.
Williams
W przypadku ekipy z Grove jej najlepszym ulepszeń byłoby przywiezienie zapasowego podwozia, ale już wiadomo, że do tego nie dojdzie. Zamiast tego zmodyfikowali owiewki znajdujące się przy tylnych kanałach hamulców. Ich rozmiar również został zmniejszony.
Oprócz tego Alex Albon dostał nowe elementy przekładni, zaś Logan Sargeant elektronikę sterującą oraz akumulatory. Nie będzie mógł jednak zrobić z nich użytku w Melbourne, ponieważ z wiadomych względów odda swój kokpit partnerowi.
Visa RB
W porównaniu do bahrańskiej inauguracji sezonu włoska ekipa przeprofilowała swoje tylne skrzydło, żeby poprawić ogólną wydajność oraz osiągnąć docelowy poziom docisku.
Las 3 alas traseras utilizadas por Visa Cash RB
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 22, 2024
The 3 rear wings used by Visa Cash RB#f1 #AustralianGP pic.twitter.com/pZPgkCv3RY
Stake Sauber
Ekipa techniczna Jamesa Keya przygotowała dwie ciekawe poprawki w obszarze przedniego skrzydła. Przeprojektowała bowiem trzecią i czwartą warstwę klap tego elementu oraz wprowadziła nowe ścianki boczne. Wszystko po to, aby poprawić wydajność aerodynamiczną C44.
The upgrade #Sauber was talking about for Australia is a new front wing. From the photos I have seen so far, the main innovations are in the endplate area (both external and internal areas).#F1 #F1Tech #AustralianGP pic.twitter.com/eiWyhVGoI0
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) March 21, 2024
Red Bull, Mercedes, McLaren, Haas
Z raportu FIA wynika, że te cztery drużyny nie dostarczyły żadnych ulepszeń na obiekt w Melbourne.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz