komentarze
  • 1. Jacko
    • 2022-10-24 01:04:21
    • *.

    Nic nie ugrają, ale generalnie mają rację, że sędziowie/FIA są jak zwykle niekonsekwentni.
    Podobnie zresztą z karą dla Russella, bo nawet w tym sezonie puszczano wiele podobnych sytuacji w pierwszych zakrętach po starcie, uznając to za "incydenty wyścigowe".

    Albo karamy wszystkich, albo nikogo, a przecież od tego sezonu miało być już inaczej...

  • 2. tysu
    • 2022-10-24 03:10:43
    • *.147.12.200.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tutaj sędziowie po raz kolejny się nie popisali.
    Perez jechał z tym uszkodzeniem z dwa okrążenia i było to eksponowane w kamerze, aż w końcu kawałek ten się urwał. To samo z Alonso, było widać z onboardu, jak lusterko lata i to również była kwestia czasu, aż się urwie.
    Magnussena nie mieli problemu ściągać trzy razy, chociaż tam też trochę czasu zwlekali.
    Powinien być jasny zapis mówiący o tym, że w przypadku takich luźnych części trzeba od razu zjechać do boksu w celu ich usunięcia. Oni chyba czekają na to, aż ktoś takim elementem dostanie w łeb i zakończy się to tragicznie.
    W Haasie niby tam się wypierali i jakieś testy przeprowadzali, że ten element skrzydła jest bardzo mocny, nawet jak jest uszkodzony i nie ma prawa odpaść, ale czy sędziowie mają się zastanawiać w trakcie wyścigu nad tym, czy to odpadnie, czy nie? Trzeba być konsekwentnym i nie narażać życia kierowców, bo 1000 razy ten odłamek nikogo nie uderzy, a za 1001 poleci prosto w głowę.

  • 3. B_O_N_K
    • 2022-10-24 06:23:44
    • *.play-internet.pl

    Nie wiem czy słusznie ale wydaje mi się że te lusterko leżało na torze do końca wyścigu. I wyobraźmy sobie teraz najechanie na nie przy ponad 200km/h.

  • 4. berko
    • 2022-10-24 06:47:48
    • *.

    Alonso dostał 30sl sekund kary, a Perez nic. Co za parodia nie sport.
    Ja już nie mam wątpliwości co do tego, że za przekroczenie budżetu RB nie dostanie surowej kary.
    FIABull w natarciu

  • 5. markak
    • 2022-10-24 07:03:18
    • *.play-internet.pl

    Nikt nie zwraca uwagi na Verstappena i jego prawie urwany element nad lewym przednim kołem. Tam chyba też groziło to oderwaniem.

  • 6. Izutaki
    • 2022-10-24 07:07:39
    • *.cust.tele2.se

    Ok dużo jest niesprawiedliwości w F1 niestety bardzo zniechęca to do śledzenia zmagań i raczej nie przedłużę w przyszłym roku subskrypcji... Niezwykle zabawne w swojej groteskowości są te podrygi przepisowe FIA a już najbardziej mnie bawi zemsta na Gaslym po Japonii xD

  • 7. Artur fan
    • 2022-10-24 07:16:56
    • *.sokola.pl

    @5 no właśnie CZY TEGO NIKT NIE WIDZIAŁ ??? FIA dzieli zespoły na takie które muszą być ukarane i te które kary dostać nie mogą

  • 8. FabLemon1947
    • 2022-10-24 07:39:09
    • *.3-1.cable.virginm.net

    Alonso spadł na 15 miejsce po uznaniu protestu a Perezowi się upiekło

  • 9. Iron Man

    No i Pan Karma dostał karę

  • 10. hubi7251
    • 2022-10-24 08:13:53
    • *.ea.ipv6.supernova.orange.pl

    @7
    Jak czegoś nie chcesz widzieć to nie widzisz, tak jak w przypadku Pereza. FIABULL

  • 11. meailo
    • 2022-10-24 08:16:10
    • *.

    Nikt nie zwrócił uwagi na uszkodzone skrzydło Russella

  • 12. hubertusss
    • 2022-10-24 08:53:25
    • *.17.172.2

    Ale jaja sędziowie spieprzyli a zespoły mają się tłumaczyć. To zespół pokazuje flagę czy sędziowie? Teraz powiedzą, że po FAKCIE dowiedzieli się, że to nie zagrażało nikomu.

  • 13. sollid666
    • 2022-10-24 09:15:39
    • *.dynamic.chello.pl

    U Russela też końcówka skrzydła była uszkodzona

  • 14. Jacko
    • 2022-10-24 09:19:18
    • *.

    @12. hubertusss
    Ale zespół też ma obowiązek sam ocenić czy taki element zagraża bezpieczeństwu i ewentualnie ściągnąć kierowcę do boksu. Flaga to już tylko następstwo różnych ocen zespołu i sędziów.
    Ale oczywiście faktem jest też, że sędziowie dali d.

  • 15. Andrzej369
    • 2022-10-24 09:21:02
    • *.188.206.9

    @13 no właśnie, czemu też tego nie zaprostestowali?

  • 16. patryko92
    • 2022-10-24 09:24:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja pamiętam jak LEC na Silverstone uszkodził identycznie skrzydło jak PER na pierwszym kółku i dojechał tak do mety, a nie było żadnej gówno burzy z tym związanej. Oczywiście kara dla ALO to kpina, tak jak 5 sekund dla RUS. Nie zgadzam się ze Gunterem a propo czarno-pomarańczowej flagi. Taka flagą dostaje się kiedy Twój bolid zagraża bezpieczeństwu na torze. Perezowi odpadł kawałek skrzydła więc de facto zagrożenia nie było tak jak w przypadku LEC na silverstone. Alonso to już cięższa sprawa do oceny, ponieważ element lusterka nie odpada zbyt często, można rzecz że wyjątkowo rzadko. Ciężko było wycofać go z wyścigu pod pretekstem wibrującego lusterka. A co do Strolla to gość powinien bana na przyszły wyścig. Dla mnie to był kryminał. FIA ma w biurze koło fortuny z karami i każdy dostaje losowa karę. Nie da się tego inaczej wytłumaczyć.

  • 17. hubertusss
    • 2022-10-24 09:54:01
    • *.17.172.2

    @14 zespół nie może być sędzią we własnej sprawie. Zawsze będą chcieli dojechać do mety gdy będzie to w ich interesie. Wycofają auto gdy będzie to dla nich korzystne. Np ryzyko większych zniszczeń vs małą zdobycz punktowa. A będą jechać gdy np nie będzie dla nich ryzyka ale dla innych już tak. Np odpadające lusterko.

  • 18. hubertusss
    • 2022-10-24 09:56:37
    • *.17.172.2

    @16 w przypadku Alonso sprawa nie była cięższa do oceny a banalnie prosta. Lusterko było ewidentnie urwane. Zmęczenie materiału na którym się trzymało to była kwestia czasu. O ile w przypadku Pereza już nie raz nie jeden kierowca dojechał tak do mety to w przypadku Alonso sprawa była jasna. Lusterko zagrażało i to poważnie.

  • 19. TomPo
    • 2022-10-24 12:48:56
    • *.233.96.40

    PER jechal z ruszajacym sie skrzydlem przez 1-2 kolka - zero reakcji sedziow.
    Kawalek skrzydla z ogromna predkoscia sie odrywa i leci w pobocze - zero reakcji sedziow.
    RBR nie wymienia polamanego skrzydla - zero reakcji sedziow.

    Odechciewa sie ogladac tego FIABULL show i chyba pierwszy raz od bardzo bardzo bardzo dawna zastanowie sie czy kupowac stream F1 po zakonczeniu wspolpracy z Eleven.

  • 20. Amator
    • 2022-10-24 13:38:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Perez nie dostał kary (moim zdaniem) z bardzo prostego powodu - oberwał się ten fragment szybko i później już zagrożenia nie było. A Alonso jechał z tym dość długo. Niemniej uważam, że powinna być chociaż reprymenda, tak dla zasady. A dla Alonso kara zbyt surowa z jednej strony, choć z drugiej, mogło to lusterko zrobić komuś krzywdę. Tak samo jak kawałek skrzydła oczywiście, ale ten się oderwał bardzo szybko i sędziowie mogli nie zdążyć pokazać flagi, a później już nie było po co, bo nie miało już się co oderwać..

  • 21. Jacko
    • 2022-10-24 17:17:17
    • *.

    @17. hubertusss
    Zespól ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo swoim kierowcom i przeciwnikom. Jeśli bolid zagraża temu bezpieczeństwu, to muszą zrobić wszystko, żeby to zażegnać (łącznie z wycofaniem kierowcy czy nawet natychmiastowym zatrzymaniem). jeśli tego nie zrobią, to mogą dostać karę obojętnie czy była flaga, czy nie.
    Przypomnij sobie, że wielokrotnie w przeszłości nakładano kary np. gdy źle dokręcono koło i ono odpadało, albo gdy kierowca na siłę próbował dojechać do boksu z przebitą oponą albo uszkodzeniami i również odpadało koło. Wtedy przecież nie było żadnej flagi, a mimo to kary dostawali, bo stworzyli zagrożenie.
    i to nie ma nic wspólnego z "sędziowaniem we własnej sprawie", tylko z realną oceną sytuacji.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo