FIA potwierdziła zmiany na torze w Arabii Saudyjskiej
Dyrektor wyścigu, Niels Wittich, przed drugą rudną mistrzostw świata F1 w Arabii Saudyjskiej szczegółowo opisał zmiany na torze w Dżuddzie.Formuła 1 powraca na arabski tor wyjątkowo szybko. Ubiegłoroczna runda została bowiem zaplanowana jako przedostatnia, a tegoroczna umieszczona została na samym początku mistrzostw, zaraz po GP Bahrajnu.
Obiekt Jeddah Corniche Circuit reklamowany był jako najszybszy na świecie uliczny tor wyścigowy, który miał zapewnić ogrom emocji. Szybko jednak okazało się, że kierowcy nie są do końca zadowoleni z jego charakterystyki, a to co im główni przeszkadzało to kwestie bezpieczeństwa w megaszybkich, ślepych łukach, których nie brakuje na długiej pętli.
Organizatorzy wyścigu wzięli sobie do serca te uwagi i mimo krótkiej przerwy między wyścigami postanowili poprawić nieco widoczność na torze poprzez odsunięcie od nitki toru w kilku miejscach barier, które ograniczały widoczność zawodnikom.
Przed wyścigiem FIA tradycyjnie w swojej przedwyścigowej notatce opisała zmiany i tak w sekwencji zakrętów 2-3, gdzie w zeszłym roku doszło do wypadku odpowiedzialnego za jedną z dwóch czerwonych flag, bariery po lewej stronie toru zostały odsunięte.
Podobny zabieg zastosowano w zakrętach numer 14 i 21. Dodatkowo na bandach zlokalizowanych blisko toru znajdą się specjalne osłony, które umożliwi kierowcom muskanie barier kołami ograniczając ryzyko uszkodzenie bolidu.
Z notatek Witticha wynika również, że w ostatnim zakręcie, gdzie w zeszłym roku kraksę w czasówce zaliczył Max Verstappen, tor został poszerzony z 10,5 do 12 metrów.
Wykaz zmian na torze w Arabii Saudyjskiej
Zakręty 2-3 - bariery po lewej stornie zostały przesunięte, aby poprawić widoczność od zakrętu 2 do 4
Szczyt zakrętu 4 - Dodano gładką osłonę na betonową bandę
Szczyt zakrętu 14 - Bariery zostały odsunięte o 1,5 metra, aby poprawić widoczność
Szczy zakrętu 16 - dodano gładką osłonę na betonową bandę
Szczyt zakręt 21 - Bariery zostały odsunięte o 1,5 metra, aby poprawić widoczność
Szczyt zakrętu 22: dodano gładką osłonę na betonową bandę
Szczyt zakrętu 24: dodano gładką osłonę na betonową bandę
Wyjście z zakrętu 27 - tor został poszerzony do 12 m.
Po treningach kierowcy otrzymają informację o maksymalnym czasie okrążenia zajazdowego, aby uniknąć niebezpiecznych różnic prędkości podczas szybkich okrążeń kwalifikacyjnych.
Na torze w Dżuddzie pozostaną trzy strefy DRS. Pierwsza zaczynająca się na wyjściu z zakrętu numer 19 i punktem detekcji odległości na wyjściu z 17. Druga będzie rozpoczynała się na wejściu w zakręt 25, a pomiar odległości następował będzie na wejściu w zakręt 22.
Trzecia strefa zlokalizowana została na prostej startowej, a punktu pomiaru odległości tuż przed ostatnim zakrętem.
komentarze
1. Pajol
Jeśli Max nie przesadzi to może wyczarować niezły wynik, w sumie było tak w zeszłym roku, dopóki nie złapał bandy na ostatnim zakręcie.
2. Yachu
A w którym sektorze wyznaczono strefę ostrzału i bombardowania ??? Y.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz