Verstappen: nowe bolidy można lepiej kontrolować w brudnym powietrzu
Max Verstappen uważa, że nowe bolidy nie przyczyniają się już do powstawania ciężkich do opanowania momentów podsterowności i nadsterowności, gdy jedzie się za bolidem rywala.Nowe przepisy techniczne F1 zostały opracowane z myślą o redukcji brudnego powietrza, które zakłóca aerodynamikę jadących z tyłu aut. Władze F1 liczą, że w ten sposób poprawi się widowisko i umożliwi kierowcom bardziej zacięte pojedynki jeden na jeden.
Wstępne oceny kierowców w tym temacie były pozytywne już po pierwszych testach pod Barceloną, ale nie wszyscy zdążyli wtedy sprawdzić zachowanie swoich bolidów w takich warunkach. Podczas wizyty w Bahrajnie wielu kierowców podczas symulacji wyścigowych podążało za rywalami i mogło poczuć jaki wpływ na zachowanie się aut w takich warunkach mają nowe przepisy.
Max Verstappen dołączył do grona kierowców chwalących kierunek zmian i przyznał, że obecnie ciężko jest auto wprowadzić w stan nagłej utraty przyczepności i nieoczekiwanego zjawiska podsterowności lub nadsterowności.
'Tis the season for some racing 👀 #F1Testing ⏱pic.twitter.com/oqlupfjniU
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 14, 2022
"Myślę, że jest lepiej" mówił Holender. "Jest przynajmniej lepiej niż w zeszłym roku, gdy jak znalazłeś się za kimś, nagle miałeś ogromną podsterowność lub nadsterowność. Nie dało się tego kontrolować."
"Gdy teraz jadę z innym bolidem, czuję, że tracę docisk, ale to dzieje się to z przodu i z tyłu auta. Wszystko jest bardziej przewidywalne i kierowcy mogą to kontrolować."
Nowe bolidy prowadzą się zupełnie inaczej i są zdecydowanie wolniejsze od ubiegłorocznych w wolnych partiach toru, co jest także pokłosiem zwiększonej wagi nowych aut. Mimo to Verstappen nie uważa, aby były one trudniejsze w opanowaniu, gdy jedzie się na limicie ich możliwości.
"To zależy od balansu jaki ma się w bolidzie" mówił. "Gdy miałeś dużą podsterowność lub nadsterowność w zeszłym roku, to tamten bolid też ciężko się prowadziło."
"Ogólnie jazda jakimkolwiek autem na limicie jest trudna, więc myślę, że nic się tutaj nie zmieniło."
Zapytany o to czy spodziewa się, że nowe auta będą dobrze spisywały się podczas wyścigów, odpierał: "To zależy od toru."
"Te bolidy są znacznie wolniejsze w wolnych zakrętach, gdyż są znacznie cięższe. Na torach z dużą ilością wolnych zakrętów nie będą dawały takiej frajdy z jazdy."
"Jeżeli pojedziemy na tor z szybkimi zakrętami, to tymi autami naprawdę fajnie się jeździ."
komentarze
1. Pajol
Kwestia czasu, aby osiągi były zbliżone do konstrukcji z przed lat .
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz