Ferrari dalej zmienia strukturę pionu technicznego
Zespół Ferrari przed sezonem 2021 zdecydował się na dalszą reorganizację swojej struktury technicznej. Tym ram zmiany głównie dotknął departament ds. rozwoju podwozia.Po trudnym sezonie 2020, podczas którego bolid Ferrari zmagał się z niedostatkiem mocy a także zbyt dużym oporem aerodynamicznym, ekipa zmienia nieco swoją strukturę.
Szefowie nowych działów cały czas będą odpowiadali bezpośrednio przez Mattią Binotto, ale dział ds. podwozia zostanie teraz bardziej podzielony.
Po odejściu w zeszłym roku do Haasa Simone Resty, jego obowiązki na czele departamentu rozwoju podwozia przejął Enrico Cardile.
Od teraz będzie on kierował działem wraz z szefem ds. jednostek napędowych, Enrico Gualtierim, dyrektorem sportowym, Laurentem Mekiesem oraz szefem działu dostaw, Gianmarią Fulgenzim.
Procesy biznesowe mają pozostać nie zmienione, ale dział podwozia zostanie teraz podzielony na cztery obszary, co ma pomóc ekipie szybciej czynić w nich postępy.
Obszary te to: departament koncepcji pojazdu (kierowany przez Davida Sancheza), departament osiągów podwozia (Enrico Cardile), departament projektowania podwozia (Fabio Montecchi) oraz departament ds. pojazdu (Diego Ioverno).
Aby odciążyć nieco z obowiązków obecnego szefa zespołu, Mattię Binotto, postanowiono także wprowadzić zmiany w strukturze departamentu komercyjnego i marketingowego, którym będzie dowodził Nicola Boari.
Zespół Ferrari miniony sezon zakończył na bardzo rozczarowującym szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, bez ani jednego zwycięstwa na swoim koncie. Charlesowi Leclercowi i Sebastianowi Vettelowi udało się jednak kilka razy stanąć na podium.
Zespół liczy jednak, że nowa jednostka napędowa oraz zmiany wprowadzone w bolidzie pozwolą mu odrobić w tym roku trochę strat do czołówki i dobrze przygotować się do gruntownej zmiany przepisów na sezon 2022.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz