AlphaTauri wiąże duże nadzieje z nowym tunelem aerodynamicznym
Włoska stajnia przyznaje, że nowy tunel aerodynamiczny, zaprojektowany przez Red Bulla będzie przynosić "sporą przewagę" przy projektowaniu samochodu na sezon 2022.W związku ze zmianami dotyczącymi ilości czasu pracy w tunelu aerodynamicznym, F1 zezwoliła obu ekipom spod znaku byka na korzystanie z tego samego urządzenia. Od sezonu 2021 AlphaTauri będzie pracować w maszynie zaprojektowanej przez Red Bulla w Bedford. Wcześniej ekipa z Faenzy używała własnego tunelu, który znajdował się w Bicester.
Szef zespołu z Faenzy, Franz Tost oznajmił w wywiadzie dla Motorsport, iż jego team widzi już pierwsze postępy z wprowadzonej zmiany. Austriak stwierdził również, że nawiązanie większej współpracy z Red Bullem może przynieść jeszcze lepsze poprawki w samochodzie AlphaTauri na rok 2022:
"Przejście na sześćdziesięcioprocentowy tunel aerodynamiczny to duża przewaga, ponieważ do tej pory pracowaliśmy z pięćdziesięcioprocentowym".
"Ten sześćdziesięcioprocentowy jest bardziej dokładny i możemy odczytać z niego wiele danych."
"W 2022 roku zaczną obowiązywać nowe limity finansowe, co przełoży się na naszą korzyść, gdyż mocniejsze zespoły nie będą wydawać już tyle pieniędzy."
"Nie mogę się doczekać samochodów na sezon 2022. Obecnie nie wiem jak wygląda nasz bolid, ponieważ jest wiele części, które muszą ze sobą idealnie współpracować."
"Mam nadzieję, że będziemy z powodzeniem rywalizować w przyszłym roku."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz