Williams w końcu wyjechał na tor nowym bolidem
Ekipa z Grove po walce z czasem i intensywnych pracach, mających na celu poskładanie nowego bolidu, w końcu dała radę wyjechać na tor.Tuż przed 14:30, gdy wywieszono zieloną flagę po uprzątnięciu Haasa, który zatrzymał się po awarii, George Russell został wyprowadzony z garażu i wykonał okrążenie instalacyjne.
Według wcześniejszego harmonogramu dziś po przerwie testować miał Robert Kubica, ale w związku z opuszczeniem poranka zmieniono plany i to Brytyjczyk był kierowcą, który jako pierwszy miał okazję przejechać się FW42.
Polak dziś nie będzie jeździł. Harmonogram zespołu na czwartek póki co jest aktualny - rano jeździ Kubica, po przerwie testuje Russell.
Zgodnie z wczorajszymi informacjami, w nocy samolot przetransportował FW42 do Hiszpanii. Od wczesnych godzin porannych trwało składanie części. Pod koniec pierwszej dzisiejszej sesji testowej George Russell zdołał już przymierzyć fotel i usiąść w samochodzie.
Prawdopodobnie Williams dziś będzie sprawdzał czy wszystko w świeżo złożonym samochodzie działa i przygotuje się na to, by jutro udało się przejechać sporo kilometrów. Można się więc spodziewać, że Russell wykona sporo okrążeń instalacyjnych oraz przejazdów nie najlepszym tempem.
Na dziś zaplanowano także dwie konferencje - o 15 przed dziennikarzami stawi się Claire Williams, dwie godziny później podobnie zrobić miał Paddy Lowe. Ostatecznie Claire udzieliła wywiadów, ale spotkanie mediów z Paddym zostało przełożone na jutro.
Podsumowanie trzeciego dnia testów pojawi się na stronie wieczorem.
Williams opublikował również zdjęcia FW42 z toru, więc jest to dobra okazja na przyjrzenie się nowej maszynie i ocenienie malowania w świetle dziennym.
Boy, does it feel good to be out on track ???? #F1Testing pic.twitter.com/Gw8NAd6c2P
? ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 20 lutego 2019
komentarze
1. WDrake
Brawo wy
2. Vendeur
Szkoda tylko, że nie przejechał jeszcze pełnego okrążenia.
3. TomPo
Zobaczymy ile pojezdza i czy bez awarii. Na razie jedno instalacyjne i do boxu.
4. R4F1
@2
krok po kroku, na ten moment to ich mały sukces, że się udało go złożyć w całość.
5. CryKillerPL
Jak ja chce żebym im w miarę poszło w tym nowym sezonie :) Mogliby się w końcu odbić od dna
6. HeksonPL
W końcu teraz czekamy na czasy i ile okrążeń przejadą..
7. Multi
Dobrze nie jest. Russel przejechał jedno okr. a teraz łazi w dresie po garażu.
Kpina total...
8. TomPo
@7
Bo bolid nie jest gotowy. Sklecili cokolwiek na szybko, zeby sie nazywalo, ze wzieli udzial dzisiaj w testach.
Ciekawe czy dzisiaj jeszcze wyjada...
9. Nezrah
Śmiało można powiedzieć, ze mamy doczynienia z zespołem pół-amatorskim. Główny inżynier OUT, szefowa zespołu OUT. Kpina a nie profesjonalizm i żadnych konsekwencji ani widu ani słychu. Ciekawe jak daleko będą za trzecim od końca bolidem w stawce, 2 sekundy czy więcej?
10. TomPo
@9
problem taki ze szefowa nazywa sie Williams wiec jej sie nie da wywalic.
Sama musi zmadrzec i dojrzec do wniosku, ze sie nie nadaje na to stanowisko.
Niech to dalej bedzie zespol familijny, ale niech ktos nie nazywajacy sie Williams zacznie tym profesjonalnie zarzadzac, bo za chwile wcale nie bedzie zespolu.
11. elin
Cezary Gutowski - twitter
" ?Kilka komponentów doleci dziś, późnym wieczorem. Jutro zaczniemy testy aerodynamiki.? C. Williams. "
12. Vendeur
@11. elin
Ech, to było do przewidzenia... :/
13. RoyalFlesh F1
Nie za dobrze to wygląda. Zero aerodynamiki, goły bolid.
14. frog73
Powinni już odpuścić ten sezon i zacząć pracować nad bolidem na 2020 bo jak w zeszłym roku zaczęli w połowie sezonu, to wyszło jak widać, narazie tylko 2,5 dnia za resztą stawki :P :D
15. elin
@ 12. Vendeur
Wiem, ale ... aż ciężko uwierzyć w to, co w tym sezonie wyprawia Williams ;-/
16. Amnes
Chowają pakiet aerodynamiczny przed innymi zespołami żeby nie skopiowali ich rozwiązań. Spokojnie
17. turismo
Ciekawie ten bolid wygląda, zupełnie innowatorskie rozwiązanie przedniego i tylnego zawieszenia, mocowanie lusterek, skrzydło typu Mercedes - pierwsze wrażenie dużo lepsze niż FW41, który pierwszego momentu wydawał się klapą. Ciekawe co na jutro przywiozą, może nie będzie aż tak źle jak to wyglądało.
18. Amnes
@17 nawet bardzo ciekawie. Pewnie jutro poniżej 1:17 zejdą
19. elin
Zespół odwołał zaplanowane na dzisiaj wywiady z Paddym Lowe ... - chyba w obawie przed linczem ;-)
20. Krys007
1m49.830s - Williams FW 42 XDDDDDDDDDDD
21. Krys007
Pewnie się oszczędzają, bo części dolecą dziś wieczorek ale i tak niepoważnie to wygląda :/
22. marco35
Szokujące informacje.. U mnie wystarczy nam diagram Gantta. Wizualizacja jest zrozumiała dla zwykłego montera a tu sabotażysta Paddy Lowe jeszcze jest w zespole ?
23. S3baQ
Red Bull przeleciał obok Williamsa jakby traktor wyprzedzał. Tempo Russella o 30 sek wolniejsze od reszty. Duzo roboty jeszcze mają,żeby to jeździło.
24. turismo
@23 Raczej wątpie że to jest maksimum na jakie ich stać w tej chwili... Po prostu okrążenia instalacyjne, sprawdzają po kolei wszystkie systemy, a że bolid był składany na szybciora, to nie ryzykują i nie jeżdzą o 30 sekund szybciej na okrążeniach instalacyjnych.
25. rbej1977
@ 16 @ 18
Jesteś trolem, psychofanem czy idiotą??
26. saint77
Ludzie, jakie tempo Russela? On jedzie kółko instalacyjne bo wcześniej nikt tym jeszcze nawet nie toczył się po garażu. 1.49.830..... i co z tego? Sprawdzają czy wszystko gra aby się nie rozleciał przy pierwszym większym przeciążeniu.
Dzisiaj żądnych jazd nie będzie, tylko kółko i do garażu.
To co inne zespoły zrobiły podczas dnia filmowego to Williams robi teraz, ma 3 dni opóźnienia.
27. TomPo
1:56 - drobne 40s w plecy - ale kto by sie przejmowal.
To dopiero ich pierwsze kolka, robione bolidem skleconym przed chwila na szybko w szopie.
Zespoly debiutanckie w F1 lepiej wygladaly. Z Williamsa na razie to nazwa tylko zostala (oby tylko na razie).
28. R4F1
Rozumiem, że to okrążenia instalacyjne. Sam pisałem, że krok po kroku składają tą swoją konstrukcję, ale na ten moment wygląda jakby produkcję części zaczęli po tym jak wpłynęła kasa z Orlenu albo Rokit.
29. roobkal
Jak dla mnie auto słabo wygląda na tle konkurencji. Wygląda jak nie dopracowane, podłoga wgląda na bardzo równoległą względem ziemi. Gdzie większość ekip zadziera tył do góry. Sekcje aerodynamiczne wglądają na bardzo słabo rozbudowane, a cały samochód sprawia wrażenie bardziej obłego. Szczególnie w tylnej części. Mało tego, zaledwie 5 okrążeni do tej pory, świadczy o jakiś dużych problemach z autem. Nie wspominam czasu na poziomie, 1,49 min. Bo to mogły być przejazdu instalacyjne. Jednak całość, bardzo źle wygląda. Szczególnie patrząc, że William miał odbić się od dna i gonić stawkę. To Williams na razie walczy sam ze sobą.
30. jaromlody
nie jest już tak źle 1:26.417
31. marco35
1:25.625 i 11 okrążeń
32. turismo
Williams po 10 pierwszych kółkach lepszy czas niż Ferrari po pierwszych 10 kółkach - czyżby najlepszy bolid w stawce? ;)
33. TomPo
@32 - hahahahah - to Ci wyszlo xD
Po prostu nie chcieli brac udzialu w testach, by nie rozwiewac nadziei innym zbyt szybko xD
Zaraz pewnie zrobia czas 1:10 i na tym zakoncza testy xD
34. saint77
@28. R4F1
Właśnie tak było, nawet półoficjalnie gdzieś to potwierdzili, że nie mieli pieniędzy na produkcję części i dopiero kasa od sponsorów im to umożliwiła.
To jest kontynuacja złotej zasady Clair - jakoś to będzie. I Jakoś jest.
Zespoły mogły w tunelach nawet wiele części aero przetestować, części Williamsa dopiero jadą, dzisiaj wieczorem będą je montować dopiero. Oni są w czarnej dup..e a więc i tak na razie to sukces, że wyjechali i tylko 5 sekund odstają na chwilę obecną.
Bardzo cieszy, że w ogóle są w stanie jechać, że nie stanęli na torze czego się obawiałem.
Jeśli części aero zdadzą egzamin to jutro powinni już zbliżać się do 1.20.000.
35. belzebub
@30 @32 to chyba ironia. Mało realne, aby od razu kręciili szybkie kółka, ale uwzględniając resztę stawki jak na razie słabo to wygląda. Pewnie sprawdzają czy w ogóle jest w stanie w miarę bezawaryjnie jechać. ;) Albo boją się, żeby im się bolid nie rozpadł. ;)
36. turismo
@35 tak naprawdę to nie wiemy nic, bo nie wiemy jak wyglądały pierwsze kółka właściwie większości zespołów, bo zrobili je na dniach filmowych. To są pierwsze, pierwsze okrążenia Williamsa, pamiętajmy że auto zostało poskładane na szybcika - ogólnie dobrze że auto jeździ, nie mają jakichś wielkich problemów skoro wyjeżdżają i miejmy nadzieję że dzisiaj zrobią te 100 kilometrów, a jutro już 100 okrążeń bez większych problemów.
37. jaromlody
Jak jest ze strefami DRS na testach??? oglądając live to na prostej startowej wszyscy z zamkniętym skrzydłem jeżdżą.
38. Jameson
Będąc szczerym ten bolid wygląda słabo. Przednie skrzydło wygląda naprawdę ubogo, ten sidepod to jakaś porażka, dorobili jakieś niepotrzebne gówno tylko po to, bo nie mieli pomysłu na montaż lusterek. Tył bolidu bez szału, jakaś śmieszna płetwa rekina, a z góry to zawieszenie wygląda jakby zrobili je ze stali. Mam nadzieję, że te "poprawki aerodynamiczne" ożywią ten bolid. Nie wygląda jakoś tragicznie, ale ta aerodynamika i cały samochód wygląda na minimalistyczny.
39. Szaakal
Zobaczymy jak to będzie, gdy złożą cały bolid. Kilka elementów jest ciekawych, jednak nie jestem przekonany, że będą w stanie walczyć z innymi. Dobrze że wyrobili się na dzisiaj i chociaż przetestują ogólne działanie bolidu. Z ogólną oceną wstrzymam się do pierwszych kwalifikacji, bo jak sama nazwa wskazuje testy i treningi nie są od bicia rekordów, a aktualna ocena osiągów i prognozowanie miejsca to wróżenie z fusów. Pomijając osiągi, to mi malowanie się podoba, logo Orlenu jest dość dobrze widoczne, na przednim skrzydle nie wyróżnia się szczególnie, na boku jest trochę lepiej, na tylnym spoilerze jest najlepiej widoczne i to szczególnie mi się podoba.
Rbej, Ty się nie pytaj kogoś czy jest trolem, psychofanem czy idiotą, to po prostu Ty jesteś głupi i nie wiesz co to ironia. Ewentualnie wszędzie widzisz psychofanów Kubicy i przysłania Ci to cały świat. O ile na początku się z Tobą zgadzałem w kwestii wyśmiewania przesadnego zachwalania talentu Kubicy (niektórzy stawiali go wyżej niż Alonso, Hamiltona i innych mistrzów), o tyle teraz trochę Cię ponosi.
40. Spargus
To nie jest ten sam belzebub co kilka miesięcy temu, right?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz