Vettel: kluczem do sukcesu będzie ogumienie
Kierowcy Ferrari, podobnie jak zawodnicy Mercedesa w pierwszych treningach na torze w Meksyku nie grali pierwszych skrzypiec. Zdecydowanie inna charakterystyka toru oraz jego wysokość sprawiły, że walczące o tytuł ekipy nie miały dzisiaj łatwego zadania, co tylko dobrze wróży przed pozostałą częścią weekendu wyścigowego."Dzisiaj ciężko było zmusić auto do właściwej pracy. Niemniej rano ciekawie było porównać pakiety aerodynamiczne. Po południu skupiliśmy się na przygotowaniu pod katem kwalifikacji i wyścigu. Było nieźle. Na szybkim okrążeniu mieliśmy jednak problemy z balansem i nie wycisnęliśmy wszystkiego z opon. Problemem jest to, że nie mamy przyczepności i siły dociskającej. Jest więc dość ślisko i opony nie pracują dobrze. Myślę, że właśnie dlatego w niektórych przypadkach widzimy takie różnice w czasach. Postaramy się wszystko naprawić przed jutem. To będzie nasze główne zadanie. Uważam, że wszyscy mają możliwość poprawy jutro. Damy z siebie wszystko, ale uważam, że kluczem do sukcesu będzie ogumienie."
Kimi Raikkonen, P8, P8
"Na tym torze zawsze ciężko było rozpocząć zmagania, gdyż mamy na nim bardzo mały docisk. Dzisiaj nie było inaczej. To był zwykły piątek w Meksyku. Mieliśmy ograniczoną przyczepność, więc łatwo było popełnić błąd lub spłaszczyć oponę. Z tego właśnie powodu miałem spore wibracje co nie pomagało nam, ale pod koniec było coraz lepiej. To jak dobrze wypadniemy na tle rywali przekonamy się jutro. Pewne jest to, że poprawiliśmy się z sesji na sesję, ale mamy jeszcze przed sobą pracę."
komentarze
1. Mayhem
Vettel miał P7 i P4, nie P2.
2. TomPo
Kluczem do sukcesu to bedzie nie odwalenie baczka na pierwszych 2 kolkach ;)
3. amol
Vettel mówi że da z siebie wszystko, pewnie ma na myśli jakiś desperacki atak który skończy się jak zwykle..... obrotem na środku toru i spadek na ostatnie miejsce.
4. S3baQ
No to Vettel ameryke odkryl. Jak w 90% wyscigow ostatnio, geniuszu, chyba ze po spinach spada sie na ostatnie miejsce, wtedy opony Ci nie pomogą.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz