komentarze
  • 1. weres
    • 2018-08-24 13:41:57
    • *.177.224.112.revdns.net.pulawy.pl

    9 ostatnich wyścigów na 1 silniku? Mało realne, więc i tak będą korzystać ze starych silników.

  • 2. dexter
    • 2018-08-24 18:33:43
    • *.dyn.telefonica.de

    Silniki F1 sa do tego przygotowane. Bardziej ciekawszy jest fakt, ze to juz jest ostatni update silnika (fachowa nazwa: Spec3 lub silnik C) w tym sezonie. Teraz jesli chodzi o sam power to producenci musza juz pracowac nad rozwojem paliwa i oleju. Albo wdrozyc 4 silnik i przyjac kare. Pytanie oczywiscie brzmi co ten silnik potrafi? A tego nie wiemy, poniewaz dzisiaj zespoly jezdzily z bardzo delikatnym ustawieniem silnika. W Mercedesie mowi sie, ze nowy silnik ma przyniesc 0,25 sekundy na okrazeniu.

    Na torze wyscigowym jest tez cale laboratorium tzw. TrackLab. Tam podczas kazdego weekendu wyscigowego olej i paliwo jest monitorowane. Inzynier jest jak doktor, ktory przeprowadza analize krwi u sportowcow. Pobierane sa probki oleju aby sprawdzic stan i ocenic performance silnika (tzn. analizowane sa wartosci). Polepszone nowe paliwo moze przyniesc 10 KM. W "starym" silniku nawet wiecej. W starym agregacie moment obrotowy moze byc nawet lepszy. A producenci ciagle szukaja nowych dodatkow do paliwa. Do tego celu wykorzystywane sa bardzo rzadkie molekuly. Taka produkcja mozliwa jest tylko w ograniczonych ilosciach, poniewaz kosztuje majatek.

    W F1 zgodnie z przepisami producent musi zapewnic swoim klientom taki sam poziom rozwoju oleju i paliwa. Z tym, ze jest wyjatek np. gdy klient dobrowolnie zrezygnuje.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo