2018-04-27 GP Azerbejdżanu - #2 trening 15:00 - 16:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 D.Ricciardo Red Bull 1:42.795 35
2 K.Raikkonen Ferrari 1:42.864 33
3 M.Verstappen Red Bull 1:42.911 27
4 V.Bottas Mercedes 1:43.570 25
5 L.Hamilton Mercedes 1:43.603 31
6 F.Alonso McLaren 1:43.700 34
7 E.Ocon Force India 1:43.814 30
8 C.Sainz Renault 1:43.834 36
9 K.Magnussen Haas 1:43.977 29
10 N.Hulkenberg Renault 1:44.091 33
11 S.Vettel Ferrari 1:44.127 38
12 S.Perez Force India 1:44.142 31
13 R.Grosjean Haas 1:44.425 27
14 L.Stroll Williams 1:44.459 31
15 P.Gasly Toro Rosso 1:44.712 39
16 C.Leclerc Sauber 1:44.940 30
17 S.Sirotkin Williams 1:45.007 33
18 B.Hartley Toro Rosso 1:45.051 36
19 S.Vandoorne McLaren 1:45.288 29
20 M.Ericsson Sauber 1:46.042 9
komentarze
  • 1. Fanvettel
    • 2018-04-27 16:43:38
    • *.230.122.84

    Seb zapewne cos sprawdzal ,jutro bedzie lepiej .

  • 2. kempa007
    • 2018-04-27 16:47:20
    • *.p-arp.supermedia.pl

    Dla uważnych kodzik do Eleven Sports na miesiąc: GDR9GXNPW7Y. Kto pierwszy ten lepszy. Dajcie znać komu się udało :)

  • 3. roko
    • 2018-04-27 16:56:27
    • *.centertel.pl

    Na 2 treningu, to Max iskrami wydobywającymi się spod swego bolidu, spokojnie obdarzyłby wielu innych kierowców i do tego w wielu wyścigach.
    Tor w Baku nie leżał i nie leży chyba dalej Hamiltonowi a i Sebastian jakoś nie może go póki co wyczuć.
    Wiem, wiem, kwale pokazać mogą co innego ale sam wyścig może z kolei nie mieć żadnego odniesienia do kwalifikacji. Wyjazdy poza tor zaliczyli wszyscy a efektowne bączki, to także nieco inna praca opon, więc tu takie właśnie, oponiarskie strategie mogą decydować o końcowym wyniku.
    Te 341 km/h Raikonena to zdaje się dzięki Lewisowi ;), bowiem gdy jechał kółkiem instalacyjnym to Fin Go zdaje się dostrzegł i starał się ile sił dogonić zanim zacznie pomiarowe kółko :)

  • 4. Janusz f1
    • 2018-04-27 18:16:06
    • *.static.ip.netia.com.pl

    FanFettel ty jak zwykle optymistcznie co do Vettela. Ale rzeczywiście pewnie sprawdzał np dłuższe przejazdy. Brawa dla Daniela, Ferdka i Kimiego. Max jak zwykle za ostro. Zupełnie inaczej jest z Hamiltonem, człowie kompletnie nie ma formy.

  • 5. hubos21
    • 2018-04-27 18:29:26
    • *.8.182.156

    Długa prosta nie będzie w czasówce sprzyjać RBR. Ferrari i Mercedes w trybie kwalifikacyjnym będą tam pewnie zdecydowanie szybsi, chyba, że Renia coś podziałała w tym kierunku

  • 6. tysu
    • 2018-04-27 22:02:43
    • *.is.net.pl

    Hamilton w pierwszym sektorze dobrze jechał, ale potem zablokował koła. Musi złożyć czyste kółko. Nie zdziwię się jak jutro będzie w pierwszej linii.

  • 7. michalde
    • 2018-04-28 00:38:15
    • *.dynamic.chello.pl

    Znając życie znowu będzie tak jak ostatnio. Red Bulle najszybsze na treningach, wolniejsze od Ferrari i Merca w kwalifikacjach i ponownie najszybsze w wyścigu. To ich strategia na dobry weekend. Jak tak to już teraz mogę zatypować RICa na pierwsze miejsce :)

  • 8. dexter
    • 2018-04-28 05:44:07
    • *.dyn.telefonica.de

    @ roko

    "Na 2 treningu, to Max iskrami wydobywającymi się spod swego bolidu, spokojnie obdarzyłby wielu innych kierowców i do tego w wielu wyścigach."

    Szczegolnie na prostej start/meta, gdzie auto przy duzej predkosci poprzez aerodynamike docisniete jest do nawierzchni czesto mozna takie rzeczy poobserwowac. Jeszcze jakas mala nierownosc i przy uderzeniach ladnie sie iskrzy. Dla oka z pewnoscia spektakularnie to wyglada, ale nie jest optymalne dla predkosci maksymalnej i podlogi bolidu wyscigowego. Z tym, ze po czesci zespol musi z tym zyc, poniewaz szczegolnie na torze ulicznym trzeba zawsze znalezc kompromis jak ustawic wysokosc pojazdu wyscigowego. Auto ustawione wyzej lub nizej - wszystko ma swoje zalety i wady.


    @ Janusz f1

    Sebastian nie wykrecil szybkiego okrazenia, ale w sumie wszystko wygladalo bardzo dobrze. W pierwszej sesji mial jeszcze problemy z balansem, ale drugiej wygladalo juz wszystko inaczaj. Zasadniczo podczas piatkowych treningow Ferrari ma swoja wlasna bardzo jasna strategie: karty nie sa calkowicie odkryte. Test jednostki napedowej, tzn. test, ile mocy przy odpowiednio dobrym wybranym mappingu mozna przeniesc na asfalt - takimi rzeczami zajmuje sie kolega Räikkönen. W Shanghaju Scuderia miala identyczna strategie. Rezultat byl taki, ze w sobote Sebastian Vettel startowal z Pole-Position. Dlatego od Niemca mozna wiele oczekiwac. Nacisk w Ferrari dzisiaj lezal bardziej na dlugich przejazdach, aby podczas wyscigu dobrze wygladac.

  • 9. dexter
    • 2018-04-28 06:13:57
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit: Nacisk Ferrari wczoraj lezal bardziej na dlugich przejazdach.

    5. hubos21

    "Długa prosta nie będzie w czasówce sprzyjać RBR. Ferrari i Mercedes w trybie kwalifikacyjnym będą tam pewnie zdecydowanie szybsi."

    Normalnie tak. Z tym, ze ostatnio Mercedes jezdzil na specyfikacji z 2016. A inzynierowie w Ferrari podkecili Power. Renault znowu po ubieglorocznych awariach najpierw wybralo bardziej bezpieczna droge. Moc wzrosla o 2%. Ale mozna sie z tym liczyc, ze biegiem czasu i nieco wieksza pewnoscia Renault bedzie Power odkrecac.

    Wyglada na to, ze Mercedes przynajmniej na poczatku sezonu ma inny problem. Z pewnoscia auto jest szybkie, gdyby tylko okno opon bylo tak szerokie jak w Ferrari i Red Bullu. Ze wszystkich trzech zespolow Mercedes ma najbardziej waskie okno w ktorym opona dobrze funkcjonuje. Jesli inzynierowie szybko nie rozwiaza tego masywnego problemu, to naprawde moze byc bardzo ciasno.

    W09 jest autem, ktore jest ekstremalnie zalezne od pogody. Jesli temperatura jest stabilna, to auto powinno byc szybkie. Pytaniebrzmi czy okrazenia kwalifikacyjne na relatywnie miekkich oponach przy wysokiej temperaturze (szczegolenie na obiektach na ktorych tylne opony sa bardziej obciazone) beda podczas sezonu sprawiac problem lub nie? Opona sie przegrzewa i wtedy jest problem.

    Podczas zimowych testow w Barcelonie temperatura w drugim tygodniu byla dosc stabilna (okolo 20°C), test trwal 8 godzin i w takich warunkach mozna sobie ustawiac setup i jezdzic. Sek w tym, ze Mercedes podczas testow nie trenowal szybkich okrazen kwalifikacyjnych na oponie ultramiekkiej.
    Mozliwe, ze dzwony na alarm bily by juz wtedy.

    Wczoraj Mercedes rowniez mial problem z oponami. W pierwszym treningu bylo cieplo i auto jeszcze dobrze funkcjonowalo. Zobaczymyczy czy dzisiaj podczas treningu na jednym okrazeniu Mercedes znajdzie jakis sposob i bedzie potrafil odpowiednio rozgrzac opone. Duzo bedzie zalezec od temperatury.

    Ferrari ma bardzo zrownowazony bolid. Auto jest bardzo dobre, poniewaz ma szalenie szeroka przepustowosc. Tzn. okno opon jest bardzo szerokie, Maranello ma rowniez najmocniejszy silnik - przynajmniej w kwalifikacjach. Podczas wyscigow sytuacja moze byc wyrownana ze wzgledu, ze Mercedes ma lepsze spalanie.

    Red Bull byl do tej pory w treningu ciut za slabszy. Pytanie brzmi jak dlugo taka faza bedzie jeszcze trwala? Byki w glownej mierze obwiniaja jednostke napedowa. Ale nie mozna zapomnec, ze RBR jezdzi z najbardziej ekstremalnym ustawieniem, ktore wytwarza opor powietrza. Najwiekszym atutem RBR, to ekstremalnie dobra oszczednosc opon podczas wyscigu. Z drugiej strony taka jakosc znowu w treningu jest handicapem, poniewaz podczas okrazenia kwalifikacyjnego trudniej jest rozgrzac opone w dolnym obszarze okna. Z tym, ze wczoraj podczas symulacji dlugich treningow Red Bull bardzo dobrze wygladal.

    Na razie w 3 wyscigach strategia odegrala kluczowa role. Sa po prostu 3 zespoly, ktore operuja mniej wiecej takim samym poziomie. I teraz podczas wyscigow Ferrari nie moze byc tylko skoncentrowane na Mercedesie, a Mercedes tylko na Ferrari, poniewaz jest trzeci gracz w grze. Dlatego dla strategow sytuacja na torze nie jest taka latwa.

  • 10. dexter
    • 2018-04-28 06:45:50
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit: Z tym, ze wczoraj w treningu podczas symulacji dlugich przejazdow Red Bull bardzo dobrze wygladal.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo