Tor Interlagos ma poprawione odwodnienie, które może się przydać
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ma nadzieję, że nowe rowki, wygrawerowane na nawierzchni toru Interlagos pomogą w odprowadzaniu wody z jego nawierzchni.Słabe odprowadzenie wody z niektórych części toru przyczyniało się również do długich przerw w rozgrywaniu poszczególnych sesji, a przed tegorocznym wyścigiem FIA poinformowała, że na sześciu zakrętach prowadzono prace, aby poprawić ten aspekt.
"Szczyty zakrętów 2 i 12 zostały wyasfaltowane na nowo" pisał w notatce do zespołów Charlie Whiting z FIA. "Dodatkowo pojawiły się rowki w miejscach, w których w zeszłym roku wyjątkowo mocno gromadziła się na torze woda, głównie w zakrętach 2, 3, 12, 13, 14 i 15."
"Aby zapewnić bardziej równomierny rozkład przyczepności tych części toru wyczyszczono je dwukrotnie wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem."
FIA poinformowała również o instalacji kilku nowych krawężników typu "kiełbaski" za istniejącymi tarkami w zakrętach 2, 4, 8 i 10.
komentarze
1. KTP
A ta kielbaska to toruńska czy wiejska, hue hue :)
2. bbrbutch
Te nacinanie toru to żenada,niedługo założą tory i będą wyścigi pendolino.Zamiast utrudniać kierowcą pokonywanie zakrętów,a co za tym idzie podnoszenie jakości widowiska ,to zaniżają jak przy drs'ie.
3. bbrbutch
Kierowcom rzecz jasna.
4. Mat5
Jeżeli faktycznie będzie mokry weekend, to będzie okazja przekonać się, czy to odwodnienie będzie odpowiednio odprowadzać nadmiar wody. W zeszłym roku był z tym problem, na torze było za dużo wody i nie można było rozegrać normalnie wyścigu - bez czerwonych flag. Poczekajmy na rezultaty. Jeżeli będzie można rozegrać wyścig w normalny sposób (zakładam, że będzie mokro), to można uznać ten system za sukces.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz