2017-04-28 GP Rosji - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:34.120 | 36 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:34.383 | 36 |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:34.790 | 36 |
4 | L.Hamilton | Mercedes | 1:34.829 | 34 |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:35.540 | 15 |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:35.910 | 26 |
7 | F.Massa | Williams | 1:36.261 | 39 |
8 | N.Hulkenberg | Renault | 1:36.329 | 38 |
9 | K.Magnussen | Haas | 1:36.506 | 31 |
10 | S.Perez | Force India | 1:36.600 | 38 |
11 | E.Ocon | Force India | 1:36.654 | 39 |
12 | F.Alonso | McLaren | 1:36.765 | 27 |
13 | J.Palmer | Renault | 1:36.771 | 22 |
14 | R.Grosjean | Haas | 1:37.039 | 31 |
15 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:37.083 | 36 |
16 | S.Vandoorne | McLaren | 1:37.125 | 25 |
17 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:37.300 | 35 |
18 | P.Wehrlein | Sauber | 1:37.441 | 30 |
19 | L.Stroll | Williams | 1:37.747 | 36 |
20 | M.Ericsson | Sauber | 1:37.819 | 29 |
#2 trening: Ferrari najszybsze na ultra-miękkich oponach
Zespół Ferrari na najbardziej miękkim ogumieniu Pirelli w drugim treningu przed GP Rosji podkręcił tempo, wyprzedzając o przeszło pół sekundy Mercedesa.Kierowcy Mercedesa, który na torze w Soczi zachowuje świetną statystykę zwycięstw, stracili 0,6 (Bottas) i 0,7 (Hamilton) sekundy do Niemca.
Za rywalizującymi o tytuł w tym roku ekipami tradycyjnie uplasował się Red Bull. Max Verstappen, tracąc blisko półtorej sekundy do Vettela uzyskał czwarty czas. Jednak dla Holendra jest to małe pocieszenie, gdyż na 20 minut przed końcem treningu jego auto zatrzymało się na torze, prawdopodobnie na skutek awarii układu napędowego.
Szósty czas odnotował Daniel Ricciardo, który wyprzedził Felipe Massę i Nico Hulkenberga. Niemiec reprezentujący barwy Renault rano nie brał udziału w treningu, robiąc miejsce dla Sergieja Sirotkina. Czołową dziesiątkę uzupełnili Kevin Magnussen oraz Sergio Perez.
Ekipa Gene'a Haasa tym razem zdołała wprowadzić do czołowej dziesiątki jednego kierowcę, jednak Romain Grosjean cały czas narzekał na zachowanie się układu hamulcowego. Amerykańska ekipa w Rosji kontynuuje prace sprawdzające jak zachowają się nowe podzespoły układu hamulcowego dostarczone przez firmę Carbone Industrie.
Fernando Alonso w drugim treningu zdołał wykręcić 12 czas, wyprzedzając Palmera oraz Grosjeana. Stoffel Vandoorne po wymianie jednostki napędowej wyjechał na tor z delikatnym opóźnieniem, ostatecznie kończąc zmagania z 16 wynikiem.
Belg rozdzielił w tabeli wyników zawodników Toro Rosso, którzy po południu zajęli 15 (Sainz) oraz 17 (Kwiat) miejsce.
Stawkę zamykali kierowcy Saubera przedzieleni przez Lance'a Strolla.
Zdjęcia:
komentarze
1. Levski
Jak tak dalej pojdzie to na kwale mercedes bedziw musial zalatwic dodatkowa ciezarowke oleju :D
2. fifo
Wielka nadzieja na to, że w tym sezonie wreszcie będziemy oglądać walkę o mistrzostwo. W poprzednich kilku najbardziej interesujące było to który z zawodników zajmie 3 i 4 miejsce ;)
3. Heytham1
Jeżeli nawet Mercedes by w kwalifikacjach odpalił "magiczne" pół sekundy które zawsze pomagało im zdobywać PP, to i tak by nie pokonali Ferrari. Jeśli przegrają w Rosji gdzie zawsze dominowali to już będzie takie moim zdaniem ostateczne potwierdzenie końca dominacji tego zespołu i oby tak było.
4. rokosowski
@2
Chyba coś przegapiłeś, w 2014 I 2016 walka o mistrzostwo trwała do ostatniego wyścigu.
5. Fanvettel
Dobry trening w wykonaniu kierowców Ferrari i Magnussena.
6. skilder3000
L.Stroll => Talentu nie kupisz
????????????????????????????
7. belzebub
@3 Raz, to dopiero trening dwa, od kiedy to dzięki wygranej w qwalu masz gwarancję wygranej w wyścigu? Trzy, to dopiero czwarty wyścig. Na ocenę czy Mercedes stracił dominacje, trzeba przynajmniej poczekać do połowy sezonu. Tak na marginesie, Mercedes w treningach nie raz krył prawdziwe osiągi. Wyścigu nie wygrywasz tylko kręcąc jedno, dwa szybkie kółka ale mając również dobrze dobraną strategię. Mając podobne osiągi, można ją podciąć przeciwnikowi i też wygrać wyścig. Do końca sezonu jeszcze 17 wyścigów, więc nie wiadomo kto wygra ten sezon z jaką przewagą. Może się zdarzyć, że Mercedes wdroży w sezonie poprawki, które jeszcze przyspieszą bolid. Zobaczymy.
8. Skoczek 120
@3 Nie podniecaj się jak małolat na widok dużych piersi.Zobaczymy ile twoje Ferrari jest warte jutro i w niedzielę.
9. Kimi Rajdkoniem
Wyścigowe skarpety Vettela dają taka przewagę?:D
Na jakich oponach HAM i BOT wykręcili Swoje czasy?
10. ErykW
UltraSoft, tak samo jak VET i RAI ;)
11. Heytham1
@7 Nic nie mówiłem o wygraniu wyścigu poprzez wygranie qwali...bo to oczywiste że zwycięstwo w sobotnich kwalifikacjach nie przekłada się na rezultat wyścigu.
Mercedes tu dominował w ubiegłych latach pod każdym względem i przychodziło im to łatwo, naturalnie...a w tym roku Mercedes musi się napocić żeby ograć Ferrari lub utrzymać ich poziom co moim zdaniem już oznacza zakończenie srebrnej dominacji.
Na pewno Mercedes wprowadzi poprawki ale to samo uczyni też Ferrari jak i inne zespoły. Nie sądzę by nawet przyśpieszając swój bolid Mercedes odjechał reszcie stawki tak jak było to w trzech ubiegłych sezonach.
Co do maskowania tempa...nie uważam by było to możliwe aby dziś w drugim treningu, kiedy są najlepsze warunki na to by sprawdzić ustawienie bolidu i tempo pod kwalifikacje Mercedes pozwolił sobie na tak wolną jazdę...widać było że Bottas jak i Hamilton nie mogli poskładać bezbłędnych okrążeń ponieważ bolidy Mercedesa nie prowadzą się już tak idealnie.
12. belzebub
@11 to sobie cofnij się do treningów z innych weekendów z ostatnich dwóch sezonów. Mercedes praktycznie zawsze zostawiał mniejszy lub większy zapas. Oczywiście w tym sezonie jest nieco inaczej ale nadal są mocni. Co do rozwoju, to nie ma gwarancji ze te wdrożone przez Ferrari będą lepsze niż przez Merca. Niewiadomo co przyniesie sezon i ta niewielka przewaga, którą ma na niektórych torach Ferrari może się skurczyć. Spokojnie tak jak napisałem, to dopiero 4 wyścig i mówienie o skończeniu dominacji jest jeszcze za wcześnie. Jedno można napisać, że Mercedes ma teraz nieco trudniej. Patrząc na wyniki Ferrari ma zaledwie 3 punkty więcej to za mało by mówić o jakieś dużej zmianie. Po prostu są dwa w miarę jak na razie równorzędni gracze zamiast jednego.
13. GTR
Również się zastanawiam, jak można twierdzić, że w sesjach treningowych nie wykorzystuje się pełnego potencjału :) Nonsens. Cisną na maksa wielokrotnie, tylko nie składają do końca całych okrążeń albo nie ustawiają agresywnie aero.
Ferrari - jak już powtarzałem - zrobiło olbrzymią robotę. Faworyt tych mistrzostw. Zaskakuje mnie ile poprawek wnoszą co wyścig. Zupełnie inna filozofia do poprzednich. Ciekawi mnie tylko tempo kwalifikacyjne mercerdesa - jak wypadną. Jak przegrają kwale na tym torze ew. w czasie wyścigu będą odstawali znów po paręnaście s, to jest po zawodach.
Oni zdają sobie sprawę z tego, że są słabsi, bo przeprojektowują zawieszenie z tyłu, dyfer i turbo.
Forza Ferrari!
14. radzix
4@ w Aptece pracujesz? Wiadomo, że @2 chodziło o walkę o tytuł MŚ w konstruktorach a nie kierowców... Po co takie komentarze, nie rozumiem tego...
15. Heytham1
@12 Ale mi tylko chodzi o to że jak nie wygrywa już jeden zespół i ten ktory dominował musi sie namęczyć by wygrać jest końcem jego dominacji...nie zaprzeczam że Mercedes sie poprawi ale nawet jak to zrobi kiedyś tam w połowie sezonu i będzie łatwiej im wygrywać no to i tak nie będzie już to dominacja na takim poziomie jak w poprzednich sezonach.
16. murzynu
jak nie lubie Vet tak lubie jak sie cos dzieje w F1. Oby tak dalej
17. fifo
@4
specjalnie dla Ciebie: mistrzostwo świata konstruktorów :)
18. lobuzer
ehh szkoda, że to nie kwalifikacje :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz