McLaren na skraju czołowej dziesiątki
Jenson Button przyznał, że na torze w Meksyku zespół McLarena może mieć podczas kwalifikacji więcej problemów niż ostatnio, ale zespół skupia się przede wszystkim na przygotowaniu strategii pod wyścig.„Podobnie jak w zeszłym roku - tor był brudny i śliski. Podczas pierwszego treningu testowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie, w drugim skupiliśmy się na oponach, ale degradacja była dość duża. Sytuacja na pewno poprawi się jutro i w niedzielę, bo tor się przeczyści i będziemy mieli znacznie więcej przyczepności. Pod koniec drugiej sesji zauważyliśmy pewną anomalię w systemie hamowania, więc na wszelki wypadek się zatrzymaliśmy, by to sprawdzić. Jutro popracujemy nad znalezieniem tempa. O awans do Q3 może być trudno.”
Jenson Button, P18, P12
„Rano robiliśmy ogólne testy, ale pierwszy trening tym razem okazał się nie być tak użyteczny. W drugiej sesji zrobiliśmy więcej testowania. Pracowaliśmy nad balansem i udało nam się znaleźć coś interesującego. Nie sądzę, aby z taką przyczepnością kiedykolwiek balans miałby tu być dobry. Mam jednak nadzieję, że na tym co znaleźliśmy jutro będziemy mogli popracować. Degradacja na super-miękkich oponach zmniejszała się wraz z upływem dnia. Mamy jednak problem na długich przejazdach. Odnoszę wrażenie, że wszyscy mieli podobnie na super-miękkiej mieszance. Postaramy się zmaksymalizować szansę. Cztery, pięć okrążeń po starcie wyścigu bolidy na super-miękkich oponach mogą zjeżdżać po zmianę. To powinno dodać emocji i przemieszać stawkę. Średnia mieszanka pracuje znacznie lepiej niż dwie pozostałe. Wytrzymuje najdłużej i jak dotąd nie zauważyliśmy grainingu. Zapewnia jednak mniej przyczepności. Jesteśmy na skraju TOP 10. Może być trudniej niż w ostatnim wyścigu, ale uplasowanie się tuż poza dziesiątką daje ci możliwość doboru ogumienia. Strategia na wyścig jest ważniejsza niż awans do Q3, ale damy z siebie wszystko. Celem jest zdobycie punktów. Fajnie było zobaczyć tak wielu ludzi już w piątek. Fani są tutaj świetni i mocno wspierają F1. Naprawdę znakomita atmosfera.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz