Kierowcy Toro Rosso wspominają ubiegłoroczne GP Rosji
Kierowcy Toro Rosso przed wyścigiem w Soczi mają różne wspomnienia. Max Verstappen wspomina udaną sesję kwalifikacyjną i problemy z pierwszych zakrętów wyścigu, podczas gdy Carlos Sainz przede wszystkim pamięta swój potężny wypadek z trzeciej sesji treningowej.„Pierwszą rzeczą jaka przychodzi mi do głowy odnośnie Rosji to moje dobre kwalifikacje! Zawsze dobrze jest przystępować do wyścigu z najwyższego możliwego miejsca, a start do GP Rosji z 9 pozycji oznaczał, że byłem już w punktowanej strefie…”
„Mimo że nie mieliśmy dobrego startu do wyścigu: w pierwszym zakręcie toru Hulkenberg zaliczył przede mną oberka, zderzyliśmy się w drugim zakręcie i złapałem gumę. To nie był najlepszy start, gdyż miałem uszkodzony bolid, wszystko stało się trudniejsze, ale i tak dawałem z siebie wszystko.”
„Tor sam w sobie posiada wiele zakrętów pod kątem prostym, więc ciężko jest na nich znaleźć odpowiedni tor przejazdu. Zakręty od 13 do 16 stanowią skomplikowaną sekcję toru, gdyż wszystkie są wolne, a gdy uda się odpowiednio złapać w nich pozycję można zyskać mnóstwo czasu.”
„Moją ulubioną częścią toru jest zakręt numer 3, gdyż pokonujemy go na pełnym gazie i mijamy tam te wszystkie flagi olimpijskie, które widać już z drugiego zakrętu. Po mocnym wyścigu w Chinach, liczę na kolejny dobry wynik w Soczi.”
Carlos Sainz, #55
„Gdy ścigamy się w Soczi zawsze mamy tam sporo cienia aerodynamicznego, więc możliwe jest dojechanie do drugiego zakrętu z czterema bolidami obok siebie…”
„Jedyną rzeczą, której nie lubię, zwłaszcza w tym drugim zakręcie, jest wielkość wyasfaltowanej strefy wyjazdowej, na którą wiele bolidów po prostu wyjeżdża, zamiast trzymać się zakrętu. Zakręt numer 3 jest bardzo miły łukiem, który pokonujemy pełnym gazem lub bardzo blisko takiego stanu. To tak długi zakręt, a ty tylko wrzucasz kolejne biegi, osiągając dość znaczące przeciążenie boczne.”
„Pamiętam, że zakręt numer 4 stanowi dobre miejsce do wyprzedzania. Potem mamy cztery zakręty pod katem prostym i wyjeżdżamy na tylną prostą. Zakręt numer 13 stanowi kolejne dobre miejsce do wyprzedzania, ale to co w pierwszej chwili przywołuje we mnie ta część toru to mój okropny wypadek z zeszłego roku- powiedziałbym, że był to mój największy dzwon w karierze. Ostatnia część toru również składa się z zakrętów pod kątem 90 stopni. Bandy w trakcie pokonywania okrążenia również są blisko toru, co stanowi dodatkowe wyzwanie.”
„Ubiegłoroczny wyścig był dość ekscytujący, więc liczę na powtórkę i na to, że będę mógł kontynuować kolekcjonowanie punktów.”
komentarze
1. robdk
Kiedy będzie zmiana aktualnego wyścigu i godzin jego odbywania?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz