Berger: F1 powinna zmienić stosunek mocy do przyczepności
Były kierowca F1 Gerhard Berger uważa, że Formuła 1 potrzebuje zmienić stosunek mocy do przyczepności nowych bolidów, aby poprawić wyścigowy spektakl.Gerhard Berger uważa jednak, że wszystkie te działania mogą być niewystarczające.
„To tylko szlifowanie przepisów” mówił były kierowca Ferrari i McLarena. „Spójrzcie na MotoGP, gdzie mają 270 KM na dwóch wąskich oponach- różnica pomiędzy mocą a przyczepnością jest tam ogromna.”
„Kolejnym przykładem są lata ’80, gdy w F1 mieliśmy 1400 KM i prawdopodobnie połowę dzisiejszej siły dociskającej- to były auta, która naprawdę trzeba było opanować.”
Berger nie uważa jednak, że Formuła 1, której jednostki napędowe V6 turbo obecnie zbliżają się do bariery 1000 KM, powinna zaniechać wprowadzenia planowanych zmian i obniżyć docisk.
„Nie, takie podejście byłoby błędem. Zmieniłbym po prostu stosunek.”
„Jeżeli przekalkulujemy średni docisk jaki mieliśmy w tamtych czasach i ile mieliśmy wtedy mocy, okazałoby się, że dzisiaj musielibyśmy mieć 2000 KM. Uważam, że to stosunek mocy do przyczepności powinien ulec zmianie.”
komentarze
1. Jahar
Oszalał, to przeczy polityce bezpieczeństwa w F1. Musieliby nakryć każdy tor w kalendarzu aby na niego przypadkiem nie popadało, pomysł nietrafiony.
2. ddoc
No dokładnie. Choć 2000KM to wydaje się strasznie dużo, ale sens zwiększenia mocy do przyczepności bardzo poprawiłby widowisko. Button wspominał też, że bolidy powinny być bardziej wymagające w prowadzeniu. Można by wyciągnąć te 1500KM z obecnych 1.6 turbo gdyby tylko zmienić ograniczenia przepływu paliwa i podnieść max RPM. Dźwięk też byłby lepszy...
3. stasek44
Coś w tym jest - teraz bolidy nie są wymagające, kierowcy rzadko popełniają błędy, jest mała presja. Nawet Vandoorne twierdzi, że F1 jest niewymagająca.
4. St Devote
Berger nie ma wyobraźni. Przy takich zmianach połowa obecnej stawki zakończyłaby kwalifikacje w takim GP Monaco na bandzie. To co on proponuje, to jakby przesadzić 19-latka z pada konsoli do prawdziwego samochodu.
5. ewerti
Panie Berger...kończ Pan!
Co za bzdury ten facet opowiada...Ktoś zapomniał czym był efekt przyziemny i jaką przyczepność dawał?
MotoGP si słaba przyczepność? Serio?
Po pierwsze mamy tam opony, które wręcz kleją się do nawierzchni. Ponadto mamy tam wspomaganie kierowcy. Bez wspomagania w MotoGP kierowcy praktycznie strzelają w powietrze niszcząc motocykl i swoje zdrowie.
Berger dobrym kierowcą nigdy nie był.
6. powazny
...wszyscy którzy piszecie takie bzdury nie oglądaliście dawnej F1 gdzie dzieci nie miałyby żadnych szans. Jak ktoś chce oglądać kierowców rodem z playstation to niech sobie obejrzy film z gry na konsoli, ja postokroć wolałbym oglądać kierowców, którzy mają jaja do jazdy w każdych warunkach walcząc z mocą i przyczepnością, niż wirtuozów pada i naciskania guzików na kierownicy! Jestem za tym by 16 latki nie miały szans w F1, która do opanowania swojej potęgi jako królowej sportów powinna mieć KIEROWCÓW, a nie dzieci! Jakby któryś z tych młodziaków dostał samochód z lat 80tych to po trzech okrążeniach stanąłby na poboczu wołając mamusię! W F1 powinno być qrewsko ciężko , moc duża, przyczepność mała, wtedy byłaby jazda na granicy a wygrywałby ten kto jest lepszym kierowcą a nie kto ma lepszy bolid, lub lepiej naciska guziki !
7. powazny
...wszyscy którzy piszecie takie bzdury nie oglądaliście dawnej F1 gdzie dzieci nie miałyby żadnych szans. Jak ktoś chce oglądać kierowców rodem z playstation to niech sobie obejrzy film z gry na konsoli, ja postokroć wolałbym oglądać kierowców, którzy mają jaja do jazdy w każdych warunkach walcząc z mocą i przyczepnością, niż wirtuozów pada i naciskania guzików na kierownicy! Jestem za tym by 16 latki nie miały szans w F1, która do opanowania swojej potęgi jako królowej sportów powinna mieć KIEROWCÓW, a nie dzieci! Jakby któryś z tych młodziaków dostał samochód z lat 80tych to po trzech okrążeniach stanąłby na poboczu wołając mamusię! W F1 powinno być ciężko, czuć zapach nie tylko spalin ale i testosteronu , duża moc, mała przyczepność, wtedy byłaby jazda na granicy a wygrywałby ten kto jest lepszym kierowcą a nie kto ma lepszy bolid, lub lepiej naciska guziki !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz