2016-03-18 GP Australii - #2 trening 06:30 - 08:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:38.841 | 7 |
2 | N.Hulkenberg | Force India | 1:39.308 | 8 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:39.486 | 7 |
4 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:39.535 | 9 |
5 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:39.694 | 16 |
6 | F.Alonso | McLaren | 1:39.895 | 16 |
7 | J.Button | McLaren | 1:40.008 | 13 |
8 | S.Vettel | Ferrari | 1:40.761 | 7 |
9 | S.Perez | Force India | 1:41.256 | 8 |
10 | D.Kwiat | Red Bull | 1:42.411 | 10 |
11 | E.Gutierrez | Haas | 1:42.891 | 10 |
12 | P.Wehrlein | Manor | 1:43.401 | 25 |
13 | R.Grosjean | Haas | 1:43.731 | 8 |
14 | R.Haryanto | Manor | 1:44.304 | 22 |
15 | N.Rosberg | Mercedes | 1:47.356 | 4 |
16 | K.Magnussen | Renault | -:--.--- | 2 |
17 | J.Palmer | Renault | -:--.--- | 5 |
18 | F.Massa | Williams | -:--.--- | 2 |
19 | V.Bottas | Williams | -:--.--- | 2 |
20 | M.Ericsson | Sauber | -:--.--- | 0 |
21 | F.Nasr | Sauber | -:--.--- | 0 |
22 | M.Verstappen | Toro Rosso | -:--.--- | 0 |
#2 trening: Hamilton najszybszy, Rosberg zalicza bandę
Druga sesja treningowa F1 w tym roku odbyła się w jeszcze gorszych warunkach niż poprzednia, a kierowcy nie mieli w ogóle okazji przetestować swoich aut na gładkich oponach. Ponownie jednak najszybszy okazał się Lewis Hamilton, który wyprzedził Nico Hulkenberga i Kimiego Raikkonena.Za czołową trójką uplasował się Daniel Ricciardo, który wyprzedził mało jeżdżącego rano Carlosa Sainza oraz kierowców McLarena- Alonso przed Buttonem.
Do czołowej dziesiątki po południu awansowali jeszcze: Sebastian Vettel, Sergio Perez i Daniił Kwiat.
Drugi trening również przebiegł relatywnie spokojnie, a największym pechowcem sesji był Nico Rosberg. Niemiec na jednym ze swoich pierwszych okrążeń w siódmym zakręcie toru stracił panowanie nad autem i zaliczył pierwszy w tym roku pocałunek z bandą. Pechowo dla Mercedesa kierowca testował nowe przednie skrzydło, które zostało uszkodzone.
Mimo iż kierowcy nic się nie stało, a uszkodzenia bolidu prawdopodobnie sprowadzały się jedynie do przedniego skrzydła, dla Niemca był to koniec treningu, gdyż FIA za pośrednictwem zespołu poprosiła o zatrzymanie jadącego z urwanym skrzydłem bolidu na torze.
Rosberg mając na swoim koncie pokonane tylko 4 okrążenia zajął ostatnie, 15 miejsce wśród kierowców którzy ustanowili w tej sesji czas.
Przed Niemcem znaleźli się jeszcze: Haryanto (Manor), Grosjean (Haas), Wehrlein (Manor) oraz Gutierrez (Haas).
Bez ustanawiania czasu w tej sesji na torze pojawili się: Magnussen, Palmer, Massa i Bottas, podczas gdy Ericsson, Nasr i Verstappen nie wyjechali w ogóle na tor.
Strategie taką można zrozumieć gdyż prognozy pogody na resztę weekendu nie przewidują deszczowej pogody.
Zdjęcia:
komentarze
1. tomk7
Sokół jako komentator wymiata!!! Historyjka o popularności Haryanto i w tym kontekście propozycja sondy na najlepszego Indonezyjczyka w stawce... cudowne :D
Pan Gąsiorowski mnie średnio przekonuje, jednak pasja w głosie i klimat tworzony przez Borowczyka były jak dla mnie dużo fajniejsze.
Sam trening kompletnie niemiarodajny z powodu warunków, chociaż większych niespodzianek raczej nie ma co się spodziewać, a dopiero podczas kwalifikacji zobaczymy czy Ferrari będzie w stanie powalczyć z Mercami.
2. dagon
Mi Borowczyka nie brakuje. Ogladałem F1 na C+ potem w TV4 z duetem Borowczyk i Sokół.Niewiedza Borowczyka męczyła. Sokół musiał to prostować. Oczywiście jako dobry kolega starał sie to robić delikatnie aby nie ośmieszać Waszego mistrza i przez to wykonywał podwójną robotę. Teraz może sobie to robić na spokojnie. Poczekajcie do pierwszego zakrętu jak usłyszycie Sokoła. Tempo, precyzja i ogarnięcie. Przestaniecie tęsknić za Borowczykiem. A posze tak mimo tego że to był facet który mnie jakby wprowadziłw swiat wyścigów i przede wszystkim rajdów. Kto pamięta to wie:)
3. kempa007
2. dagon w TV4 nie było Sokoła ;-) coś konfabulujesz ;-)
4. deathfordiesel
Po co wogóle komentarz?
5. EryQ
@1 co Ty w tym cudownego widzisz??? Prędzej obraźliwego i prześmiewczego. Stuknij się w łeb prostaczku.
Komentarz nudny i beznamiętny. Mam nadzieję, że to tylko wina nudnych treningów gdzie kompletnie nic się nie działo...
6. Sasilton
Na TV4 komentował koleś który teraz chyba w PZPNie robi. Też był spoko, albo przynajmniej wydaje mi sie ze był spoko, bo to było ponad 10 lat temu.
7. tiesto84
panowie cieszmy się ze mamy f1 na 4 lata a pan sokół w końcu ktoś na odpowiednim miejscu;))))
8. gzr
Wiekszość narzekała na Botowczyka - teraz większości Borowczyka brakuje.
Czemu mnie to nie dziwi?
9. ekwador15
Bardzo dobry komentarz od obu panów, 100 razy lepiej niż poprzedni duet ze stacji ze słoneczkiem w logo. Tamci tylko udawali, że znają wszystkie przepisy i więcej wprowadzali w błąd niż pomagali zrozumieć sport.
10. tomk7
W TV4 komentował A. Skubis
11. SebastianM
Mnie nie brakuje Borowczyka wcale, Sokół jeżeli chodzi o całość zagadnień technicznych i regulaminowych elokwencją bije Borowczyka, na łeb na szyję.Szkoda, że nie pamiętam, kto komentował F1, jak ona za czasów Senny leciała w TV publicznej, może ktoś pamięta?
No i brak (mam nadzieję, że nie będzie w studio) Zientarskiego, bezcenne.
12. tomk7
@5 Skoro nie oglądałeś to się może nie wypowiadał "yntelygencie"?
Obraźliwego tam nic nie było tylko lekka i bardzo przyjemna ironia wobec całej sytuacji. Każda osoba z MINIMALNYM dystansem do siebie, uśmiechnęłaby się do tego
13. ekwador15
Przypomnę, że pod koniec sezonu! w GP Brazylii Wasz super Borowczyk zastanawiał się skąd Mercedes miał czwartą mieszankę w Q3. Cały sezon a pod koniec on nadal nie wiedział takich podstaw. Przecie on sieje nie potrzebny zamęt zadają pytanie podczas relacji, jak to możliwe, że Merc mial jeszcze jedną mieszankę. Brak znajomości zasad. Utrudniali zrozumienie wszystkiego zamiast pomogać zrozumieć, bo od tego są. Ciekawe czy on kiedykolwiek byli na oficjalnej stronie FIA i czy pobrali z stamtąd regulaminy
14. EryQ
IMO najlepiej komentującą ekipą(w naszym kraju) są panowie z eurosportu komentujący WEC. Jest wszystko. Technikalia, żart i emocje. Uzupełniają się idealnie. MotoGP też ujdzie.
15. EryQ
@12 yntelygent oglądał dwie sesje dla Twojej wiadomości. Mnie nie bawi jak to nazwałeś "lekka ironia" z egzotycznego kierowcy jakim jest niewątpliwie Haryanto w F1. W ogóle niesmaczna i nie na miejscu wypowiedź Mikołaja, której nawet Michał nie skomentował. Cóż wpadki się zdarzajã nawet najlepszym...
16. robdk
Hej
Wykupiłem w player.pl dostęp do F1. Leci teraz jakiś mecz ale jakość mnie nie poraża i stąd pytanie czy F1 ma na tym kanale HD i jak jest z jakością? Pytam osób które oglądały w ten sposób treningi....
17. tomk7
@15 jednak nawet marny yntelygent z Ciebie albo dwie sesje w darty oglądałeś w tym czasie... Sokół nie ironizował Z KIEROWCY tylko Z POPULARNOŚCI JAKĄ CIESZY SIĘ W SWOIM KRAJU.... ani słowem nie odniósł się do umiejętności zawodnika czy negatywnych stron wynikających z jakiegokolwiek pochodzenia.
18. EryQ
@17 Ta.... Michał zapowiedział, że będą przeprowadzać różne głosowania wśród oglądających 11 a ten wypalił z Haryanto i jego popularnością. Akurat jego się czepił.
19. Tilion
Co do treningu to oglądałem tylko część przed pracą, ale sam komentarz mi się podobał - Mikołaj trzymał poziom naprawdę świetny, aczkolwiek fakt, pan Gąsiorowski miał dość nudny głos. Jednak nikt nie ma tyle emocji w głosie, co nasz ulubiony Borówa - człowiek, który kładzie akcent na każdą sylabę w zdaniu ;) Ale myślę, że jakoś zmianę przeboleję, głownie dzięki Sokołowi właśnie - to co słyszałem bardzo mi się podobało. No i F1 wraca!
20. zuchu80
16. robdk a ja zainwestowałem w konwerter i będę oglądał na RTL. Zobaczymy co z tego będzie :) A irytującego nienadążającego za tym co się dzieje na torze Borowczyka absolutnie nie będzie mi brakować. Facet gubił się przez to że ciągle czytał z kartki te swoje ploteczki.
21. R8m@in
@16 Jakość na kanale cały czas jest taka sama. Porównując do jakości 720p na youtubie jest chyba identycznie, aczkolwiek sprzęt jak i internet, z którego korzystam do najsłabszych nie należy. Chwile po włączeniu streamu widać tylko kilka pikseli i z czasem sie poprawia aż do HD.
A co do komentarza to jestem pod wrażeniem Sokoła. To przejście w pierwszym terningu z niespełnionym pomysłem pirelli odnośnie nagłego spadku używalnoości opon do problemu z nimi akurat pokazywanego Kimiego Raikkonena w Chinach w 2012 roku gdzie tracił kilka pozycji na okrążeniu było zdecydowanie na poczekaniu, ale jakże rzetelne. Szacunek, tym bardziej, że nikt wcześniej nie roztrząsał tej sprawy.
Borówa powinien być w przedwyścigowym studiu i tam stwarzać tą atmosferę.
22. amol
HAMILTON pokazał gdzie jest jego miejsce. Jest nie osiągalny jak dotychczas dla ROSBERGA, a końcówka sezonu widocznie była spowodowana brakiem chęci dalszego wygrywania po zdobyciu kolejnego mistrza świata.
23. Boombastic
@22
Oglądałeś chociaż trening? Nie wiem czy odwołujesz się do czasów uzyskanych przez kierowców czy do kraksy Rosberga. Bo co do kraksy to każdemu się zdarza. Jeżeli chodzi o czas to wystarczy wziąć pod uwagę jakie panowały warunki atmosferyczne. Nie pamiętam który dokładnie ale jeden z kierowców Force India w dwa pierwsze sektory pojechał około 2 sekund lepiej od Hamiltona(lecz w ostatnim sektorze popełnił błąd), więc to tylko obrazuje że w tej czasówce rolę odgrywały warunki i czas w którym dany zawodnik uzyskał swój czas.
Nie widzę powodu do tego typu komentarzy, po co niepotrzebnie wywoływać kłótnie? Okaże się który kierowca będzie lepszy w niedziele a później w dalszych GP.
Co do komentatorów.
Jestem zadowolony z tego że najbliższe wyścigi będzie komentował Sokół, jego profesjonalizm i wiedza jest niezwykle kosztowana i dla prawdziwego fana przydatna. Drugi komentator nie przypadł mi zbytnio do gustu, nie jest zły, ale to nie ten poziom co Sokół. Natomiast jako drugiego kometatora chętniej widziałbym Borowczyka, mimo że jego wiedza o F1 jest zerowa, to czasami fajnie było posłuchać jego anegdotek, ma przyjemny głos no i może rozśmieszyć na antenie, zwłaszcza kiedy w wyścigu nic się nie dzieje.
Co do samej sesji treningowej to nadal nie poznaliśmy odpowiedzi.
24. Eucliwood
Obrażanie się w wzajemnie w internetach. Nie macie co robić?
25. dawid199422222
Czy może mi ktoś pomóc? Wykupiłem pakiet na player.pl parę dni temu, zaraz po kupnie obejrzałem część meczu w celu sprawdzenia jakości, a dzisiaj w nocy i nad ranem próbuję włączyć transmisję i po włączeniu transmisji wyskakuje czarna ramka z białym wnętrzem - zero transmisji! Czy ktoś mi pomoże?
26. kempa007
25. dawid199422222 a jesteś pewny, że to odpowiednie miejsce na rozwiązywanie takich spraw? Przyczyn może być wiele. Zadzwoń do BOK playera i ich męcz swoimi problemami.
27. SebastianM
@16 co do jakości, to dzisiaj porównałem sobie z jakości transmisji HD innych kanałów przez net i jest podobnie. Tutaj ograniczeniem nie jest nasz internet a to, ile możemy dostać od providera ( u mnie jest identyczna jakość, czy jestem na kablu UPC 250 Mbit,czy akurat ciągnę stream przez LTE a tutaj mam około 20 Mbit) . Bitrate z internetu nadal jest bardzo słabe vs bitrate z satelity. Na NC+ obraz na 11Sport żyleta, nie mogę się odnieść do transmisji z poprzednich lat, bo nie miałem Polsatu.
28. strzyga111
Powiem jedno porównywanie komentarza Pana Borowczyka do Sokoła to jakieś nieporozumienie. Sokół to absolutnie pierwsza liga...
U Borowczyka wszystko było słynne, fantastyczne,niewiarygodne, itd ... . Ponadto mieszał i opowiadał czasem jakieś dziwne historie - Mikołaj pozwala zrozumieć co naprawdę dzieje się w czasie wyścigu, on na prawdę wie co mówi- słowem super
. Chociaż tutaj mamy zmianę na lepsze...
29. yaneq
Komentują ze studia czy z Albert Park?
30. stasek44
Wydaje mi się, że ze studia.
31. EryQ
Ze studia dlatego Mikołaj nie będzie komentował wszystkich GP bo będzie na niektóre jechał...
32. KowalAMG
Nadal mamy brak pewnosci ,ktory z teamów jest najsilniejszy i gdzie znajduje sie reszta stawki. Te treningi nic nie obrazują ze wzgledu na warunki atmosferyczne . Ciekawy początek , moze byc to jeden z lepszych sezonow od paru lat , gdyz większość stawki jest na limicie osigow swoich silnikow i beda zmuszeni szukac predkosci w areodynamice także stawka powoli sie zaciesnia . Osiagi bolidow bedac wyrownanie wplyna na rywalizacje podczas wyscigu do tego dochadza nowe przepisy i mamy smietanke wybuchowa .. czekamy na Quele & pierwszy wyscig
33. Antie
Ze studia.
34. radzix
Tragedia, od kogo ja się teraz dowiem, że Dżensyn Baton nie jest już z Dźesiką Miczibatą oraz, że związek Alonso się rozpadł... ;)
35. Wymoderowano
Wreszcie profesjonalny komentarz. Mikołaj mówi ciekawe informacje o stronie technicznej i historii F1, a Michał słychać, że pracuje w radiu. Ten duet bije na głowę Borowczyka i Grześka. Co najważniejsze, nie ma sapania, bekania, chrząkania i orgazmu tak jak to było w Polsacie. Mam nadzieje, że gdy Sokół będzie na torze, to na jego miejsce nie przyjdzie pajac Grzesiek, wystarczy, że teraz będzie psuł relację z MotoGP.
36. KowalAMG
Co do Komentatorow duet Borowczyk & Kochanski najlepszy .. obydwoje uzupelniali sie informacjami , zdarzaly sie wpadki jak wszystkim ale Borowczyk obeznany ze swiata celebrytow i slawnych ludzi oraz duze doswiadczenie a Kochanski w swiecie mlodego sportu , takze milo bylo ich posluchac . Pozdrowienia dla obojga Panów
37. Jacko
@34. radzix
Dowiesz się od obecnych komentatorów.
Już tak nie przesadzajcie, że to tacy stuprocentowi profesjonaliści i mówili tylko o sytuacji na torze i przepisach. Może nie tyle co Borówa, ale też mówili np. o strojach czy przygodach Hamiltona, wspominali coś tam o żonach kierowców itp. I słusznie, bo gdyby mieli mówić tylko o tym co widać na ekranie, albo suchych przepisach, to byśmy umarli z nudów.
Dla mnie niedoścignionym duetem komentatorów są panowie Jaroński i Wyrzykowski (na drugim miejscu Przemek Kruk i Rafał Jewtuch). Jeżeli ktoś słucha transmisji z kolarstwa albo biathlonu, to wie, jak oni wspaniale potrafią połączyć aktualne wydarzenia z różnymi anegdotami, opowieściami czy historią dyscypliny. I o to właśnie chodzi.
38. orto
Przepraszam ale muszę się wtrącić. Borowczyk - doskonały "radiowy" głos, doskonała dykcja i wymowa z właściwym akcentowaniem każdego wyrazu w tym miejscu gdzie trzeba a nie gdzie się ma ochotę, lub jej nie ma. Tym, którzy o tym nie wiedzą, podpowiem, że tak właśnie brzmi nasz język ojczysty z prawidłową wymową. Tak jak Mikołaj, który od podszewki zna sprawy techniczne F1, tak Borowa był doskonale zorientowany w tej całej pozatechnicznej otoczce. Myślę, że właśnie ten duet byłby najlepszy.
39. Vendeur
Nie nie byłby najlepszy... Borowczyk poza wiedzą spoza toru musiałby ogarniać jeszcze co się dzieje na nim aktualnie, a niestety tego nie potrafił. Jakby zaczął wygadywać swoje debilizmy, np. analizować sytuację, nie widząc, że to powtórka, to Sokół co chwilę musiałby go poprawiać. Byłoby to żenujące.
40. elosidzej
Tak mysle że to najgorszy komentarz odkąd oglądam przez te 9 lat zal. Borowczyk niech wróci bo się nie idą oglądać :(
41. Skoczek130
Komentatorzy na poziomie i cieszy mnie, że nie ściągnęli tych z Polsatu. Jeszcze tylko stawka mogłaby być bardziej wyrównana i z przyjemnością oglądałoby się wyścigi. :))
42. dexter
W sumie taka pogoda w treningu jak dzis w Australii nie jest optymalna aby zebrac dane. Tym bardziej ze na niedziele zapowiadana jest sloneczna pogoda. W takich warunkach zespoly zasadniczo niechetnie wysylaja swoje samochody na tor z prostego powodu, poniewaz na poczatku sezonu zespoly z reguly jeszcze nie posiadaja odpowiedniej ilosci czesci zamiennych.
Nie mozna zapomniec ze auto F1 prowadzone w deszczu na mokrym torze jest zawsze bardzo spektakularna sprawa. Zawsze istnieje prawdopodobienstwo oraz niebezpieczenstwo ze ktos w takich warunkach wyladuje na scianie. Oczywyscie, po wypadku na kwalifikacje mozna samochod przygotowac, ale gdyby w kwalifikacjach sie cos nieszczesliwego przydarzylo to juz uwzgledniajac czesci zapasowe zaczyna byc problem - bo ich po prostu nie ma. I jak wtedy naprawic auto na wyscig? Nawet takie zespoly jak Mercedes czy Ferrari moga miec problem. Dlatego glowna regula brzmi: poczatek sezonu - mokre warunki - auto w garazu. Oczywiscie, predzej czy pozniej i tak trzeba wyjechac ala trzeba uwazac.
Analize wypadku Rosberga nalezy zawsze pozostawic zawodnikowi. Ale konsekwencje wypadku tzn. co wypadek oznacza dla Rosberga latwo jest oszacowac.
Punkt nr. 1 - Rozbity zostal nos oraz przednie skrzydlo tzn. struktura zderzeniowa jest w porzadku ale cale skrzydlo poszlo sie... Akurat w tej fazie sezonu sa to takie komponenty ktorych nie mozna rozbic.
Punkt nr. 2 - Ma Mercedes akurat te czesci w swoim magazynie? To jest calkowicie nowa specyfikacja przedniego skrzydla ktora zostala dopiero w Barcelonie przetestowana. Skrzydlo jest tak skonstruowane ze teraz zawirowania Y250 na kantach znormalizowanego skrzydla sa lepiej kontrolowane. Pod nosem specjalne postrzepione przegrody z jednej strony lapia strumien powietrza, z drugiej strony wytwarzaja na takich specjalnych nacieciach dodatkowo zawirowania ktore znowu wokol przedniego kola odpowiednio turbulencje reguluja. Pod nosem jest taki wlot gdzie najbardziej zawirowane powietrze jest wsysane i pozniej 30 cm. wyzej gornym wylotem znowu wypuszczone . A wszystko po to aby ogolnie dookola cokpitu przeplyw powietrza przyspieszyc. Wlasciwie zgodnie z przepisami w nosie nie moze byc otworow, ale tutaj Mercedes stosuje specjalny trik. Z przodu pod paszcza (akurat w tym miejscu gdzie to jest dozwolone) schowane sa specjalne diagonalne kanaly. Gdyby nos zostal na podluzne plastry pociety to kazda sekcja bedzie zamknieta. Dalej cala zabawa z przeplywem strumieni powietrza zaczyna sie na bocznych skrzyniach... -tak tylko dla osob zainteresowanych aerodynamika.
W kazdym razie nowa specyfika nosa odgrywa bardzo wazna role aerodynamiczna i teraz gdyby zespol nie posiadal w garazu najnowszej specyfikacji zapasowego nosa i przedniego skrzydla (a takie rzeczy sie juz nie raz podczas weekendu wyscigowego zdarzaly) to kierowca bedzie mial problem. Mozna samolot wyslac, ale pytanie zawsze brzmi czy fabryka bedzie miala wyprodukowane czesci. Na szczescie Mercedes w Australii posiadal zapasowy nos i przednie skrzydlo najnowszej specyfiki - takze z technicznego punktu widzenia Rosberg nie bedzie mial ujemnej niekorzysci .
Punkt nr. 3 - Kierowca ktory chce walczyc o mistrzostwo swiata aby udowodnic swoja sile musi najpierw pokonac Lewisa Hamiltona. I wszystko zaczyna sie juz od pierwszego treningu... W takim przypadku Nico nie byl w stanie stworzyc presji na Lewisie. Gwarantuje ze Hamilton z usmiechem na twarzy ogladal wypadek Rosbega, poniewaz w takiej sytuacji kierowca wyscigowy pomysli sobie tak: niech partner uderza w mur, ja bede szybszy. I to jest taki kluczowy psychologiczny moment w ktorym trzeba punktowac. Nico wie dokladnie co sie stalo...
Lewis jak go wszyscy znaja jest dosc przebieglym psem. To jest absolutnie swiatowej klasy czlowiek. Taki czlowiek z usmiechem na twarzy zaakceptuje wiadomosc. Pomysli tak: ja nie mam wiekszy tutaj problemow. W pierwszej sesji bylem najszybszy, zobaczymy jak sie rzeczy dalej potocza... Z psychologicznego punktu widzenia Lewis dzis zdobyl pelna liczbe punktow: wyjazd w najlepszym momencie na tor i wykrecony najlepszy czas.
W sumie co mozna bylo zauwazyc na obrazie z cokpitu to samochody generacji 2016 leza w wolnych zakretach dosc stabilnie na drodze tzn. sa latwe w prowadzeniu. Nie bylo zadnych dzikich uslizgow i kol ktore sie w miejscu slizgaly. Ruch kierownicy byl dosc stabilny. Jedynie bolid McLaren-Honda w poronaniu do konkurencji pokonywal zakrety w troche nerwowym stylu. Alonso bedzie mial pelne rece roboty aby te 900 KM na asfalt przelac. W Red Bullu trakcja wygladala bardzo dobrze. Podczas deczczu fajnie jest zawsze poobserwowac ujecia z cockpitu - spektakularnie to zawsze wyglada.
Oczywiscie, nie dla wszytkich zespolow trening w deszczowych warunkach bedzie nieistotny. Dla nowych zespolow i nowych mlodych kierowcow takie doswiadczenie bedzie dosc wazne. Chodzi o to aby wyrobic sobie odpowiednie wyczucie do samochodu F1. W drugim treningu trzeba bylo trafic w dobry timing aby wykrecic szybkie okrazenie. Tak jak pisze dla nowych kierowcow doswiadczenie - dla inzyniera jednak nic nie wnoszacy trening. Wiekszosc inzynierow mogla dzis tylko podrapac sie po glowie. Kazdy inzynier z pewnoscia z wieksza niecierpliwoscia czekal aby zalozyc opone slick. Wyscig bedzie w suchych warunkach, takze dzial strategii po dzisiejszym dniu nie ma zadnych danych aby sie odpowiednio przygotowac - i to jest najwiekszy problem jesli chodzi o niedziele.
43. dexter
No, a walka najwiekszych konkurentow?
Zobaczymy jak walka miedzy Ferrari i Mercedesem sie rozwinie. W kazdym razie Vettel bez powodu nie opowiada wyssanych z palca bajek. W tym roku Ferrari jest wyraznie blizej Mercedesa. Najwieksza w tym wszystkim jest wielka niewiadoma, poniewaz trudno jest przewidziec jak walka zakonczy sie na koncu sezonu. Oczywiscie, sluchajac politycznych wypowiedzi najwyzszego szefa Ferrari mozna wywnioskowac tylko tyle, ze w tym roku w Maranello nie bedzie miejsca na zadne usprawiedliwienia zlych wynikow. Wedlug zdania Sergio Marchionne w tym sezonie luka do Mercedesa musi zostac zamknieta. Z jego ust zostalo tez wypowiedziane takie slowa: „My musimy wygrac“. Wiadomo, w takiej sytuacji wszyscy sa pod pradem. Presja na Sebastianie jest ogromna. Ale zasadniczo mowiac jezdzac dla Ferrari presja na kierowcach jest zawsze maksymalna.
Jesli chodzi o wlasciwosci jezdne samochodu i aerodynamike to Ferrari wykonalo w zimie bardzo dobra prace. Czego nie mozna oszacowac i pod tym punktem konkurencja sie wzajemnie bacznie obserwuje to pytanie czy Mercedes moze odkrecic bardziej moc silnika. Czy jeszcze ma w zapasie rezerwe mocy? W kazdym razie transfer danych z Mercedesa do Ferrari byl zagwarantowany. Maranello bez powodu nie zatrudnilo dokladnie tych inzynierow z Mercedesa, ktorzy sa w stanie zespol Srebrnych Strzal oslabic. Dzis w Maranello kluczowe osoby dokladnie wiedza na czym polega tajemnica Mercedesa.
44. R8m@in
@43 Masz swojego bloga?
45. lobuzer
@39 Otóż to. W końcu mamy rzeczowy komentarz. Polsat w tej kwestii leżał i kwiczał, a to ich studio ehhh... szkoda gadać.
Minusem jest ta 100 za sezon, ale znowu nie jest to jakiś dramat. Ważne, że mamy gdzie bez problemu oglądać F1.
Forza Ferrari
46. marek007
Sokół nawija jak wściekły bo dawno nie komentował a ten drugi jest cienki jak barszcz ukraiński...Już Grzechu o niebo od niego...Borówy brakuje i jego tekstów...piękna młoda dama...ale jak się lubi co się nie ma to się lubi co się ma...Trzeba było nie szczekać na Borowczyka jak większość to czyniła.Kempa a z tobą się nie kontaktował Eleven w sprawie komentowania?jako stary majster z dziedziny F1 myślę że bez stresu dałbyś sobie radę.
47. Sasilton
@46 Grzesia nie raz nie dało sie słuchać. Zawsze mi było szkoda jak komentował motoGP zamiast drugiego z komentatorów.
48. Jacko
Dla mnie pierwsze, ogólne wrażenia co do pracy komentatorów nie są złe, chociaż trochę to chyba za monotonne.
Tak się zastanawiam, jak by sobie poradził z F1 Andrzej Mielczarek. Ma fajny głos i czuć w nim pasję.
49. FerrariPL
Ten komentarz to porażka usnołem prawie ale mam nadzieje że jutro ferrari pokarze na co stać ich :)
50. KowalAMG
Jak zwykle POLACY NAŻEKAMY , A CO MAMY .. ...NO !! PANOWIE I PANIE !!! polsat zle !! 11eleven zle !! Komentatorzy Zle !! Panstwo pislamistwow (NEVER) .. bierzcie sie do roboty i nie narzekaJcie !!! WSZYSCY SIE STARAMY A TU SAME UBEKI !! NOWY SEZON !! NOWE WRAZENIA !!!
51. Kochan99
Borowczyka lubiłem słuchać a Dextera lubię czytać !! :)
52. marek007
Kowal źle źle F1 powinna być w otwartym Polsacie lub Tv4 z Borowczykiem i Jędrzejewskim a nie na jakimś wynalazku Eleven...a kto transmituję w tym roku GP2 i GP3?
53. Eucliwood
@up Sprawdź w internecie.
54. Wymoderowano
F1 z Borowczykiem i szczytującym Grześkiem to była porażka, teraz to jest komentarz pierwsza klasa. mareczek007 jak lubisz gdy ktoś co chwilę chrząka, stęka i szczytuje to wyłącz F1 i włącz coś innego.
55. stasek44
Wszystkim komu nie pasuje obecny stan rzeczy zapraszam na streamy w j.angielskim.
56. Szynnal
Pan Mikołaj jak zawsze na najwyższym poziomie.
Pan Michał.. muszę się dogłębniej wsłuchać, na razie odniosłem wrażenie jakby był to duet mistrz i uczeń.. Jednak w porównaniu do dawnych lat dużo się nie zmieni - nadal Mikołaj będzie wyrocznią, będziemy słuchać zwrotów typu "Jak myślisz Mikołaj?", "Opowiedz może Mikołaj", "Mikołaj przypomnij widzom o..", myślę, że Pan Sokół najlepiej czułby się komentując wyścigi w stacji, której nie płaciłoby się za transmisje złotówkami, a doświadczeniem związanym z obejrzanymi wyścigami i wiedzą o F1.. ;)
Co do wydarzeń na torze - fajnie, że podczas transmisji są już oznaczane mieszanki używane/nowe, nie wiem czy w zeszłym sezonie można to było dojrzeć w TV.
Nadal sytuacja jest taka sama jak w 2014 i 2015, Mercedes na deszczu jest absolutnie do pokonania, Lewis chyba nigdy nie był zbyt dużym zwolennikiem mokrych torów..
co do Nico.. dziś kolejny mały pstryczek w policzek.. niedługo mu miejsc na twarzy braknie od tych pstryczków od Hamiltona. myślę, że za rok o tej porze będziemy mówić o innym nazwisku w kontekście tego kogo Hamilton deklasuje w zespole...
57. Szynnal
PS, Dexter
Jako, że temat w którym pozwoliłem sobie troszkę pozawracać Ci głowę już spadł z głównej listy, to tutaj podziękuję za odpowiedź i oczywiście nic się nie stało, że nie miałeś czasu odpisać :)
58. dexter
R8m@in
Nie
@Szynnal
Nie ma za co.
"dziś kolejny mały pstryczek w policzek.. niedługo mu miejsc na twarzy braknie od tych pstryczków od Hamiltona. myślę, że za rok o tej porze będziemy mówić o innym nazwisku w kontekście tego kogo Hamilton deklasuje w zespole..."
Zgadza sie. Wczoraj Nico sam sobie podstawil noge. Ale,mamy nowy sezon i wszystko zaczyna sie od zera. Poczekajmy jak sytuacja sie dalej rozkreci. Po jednym bledzie w treningu jeszcze Nico bym calkowicie nie skreslal ;) Rosberg ostatnie wyscigi wygral, dla niego wazne bedzie teraz jak nowy sezon sie rozpocznie. No, ale dzis z taka mala przewaga psychologiczna Lewis jest faworytem...
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz