Button: mamy jeszcze miejsce na poprawę
Zespół McLarena cały czas czeka na pierwsze punkty w tym roku. Wedle zapewnień zespołu i oczekiwań zawodników ma się to stać już w najbliższy weekend w Monako. Po pierwszych treningach w okolicach czołowej dziesiątki póki co po torze jeździł jedynie Fernando Alonso. Jenson Button przez drobne problemy techniczne nie był w stanie w pełni wykorzystać dzisiejszych treningów.„Zawsze lubię jeździć po torze w Monako, zwłaszcza gdy jest sucho i kiedy można naprawdę zbliżyć się do barier: uderzenie adrenaliny jest wtedy ogromne. Mimo to nigdy nie można czuć się tutaj pewnie- trzeba prowadzić auto na limicie; jest się blisko barier, które utrudniają życie wszystkim kierowcom.”
„Dzisiaj nie pojeździliśmy na super-miękkiej oponie, ale mam nadzieję, że nadrobimy to w sobotę i wszyscy będą w stanie ją sprawdzić. To powinno pomóc wyrównać stawkę. Potem, jeżeli będzie sucho w niedzielę, wyścig powinien przebiegać na jeden pit stop. Nasze podwozie reaguje dobrze, więc liczę na kolejne postępy w sobotę. Niemniej jak już widzieliśmy, wszyscy poprawiają się w kwalifikacjach. To w sobotę trzeba dostarczyć to magiczne okrążenie, więc spróbuję dać z siebie wszystko.”
Jenson Button, P12, P15
„W pierwszym treningu przepadło mi sporo przejazdów. Szkoda, ale tak to już jest. Potem w drugim treningu miałem problemy z temperaturą hamulców, co ponownie ograniczyło moje przejazdy. Jeżeli chodzi o balans, bolid wydawał się w porządku- są jednak obszary, w których możemy poprawić auto, więc nie jest źle. Na mokrym torze miałem jednak trochę problemów- nie potrafiłem odpowiednio rozgrzać opon. Musimy się temu przyjrzeć. Rozgrzewanie opon ogólnie stanowi tutaj problem- nawet na miękkiej mieszance, zazwyczaj zajmuje to cztery albo pięć okrążeń, a najszybsze z nich z reguły jest także ostatnim.”
„Jeżeli chodzi o zmianę toru przeprowadzoną w tym roku, sekcja Tabac nie podoba mi się tak jak poprzednio. Teraz jest ona bardziej wąska, podczas gdy wcześniej mogliśmy w nią ładnie wpadać. Jeżeli można, pokonuję ten zakręt od 15 lat, więc zmiany trochę mnie zaskakują. Pierwsza część sekcji przy basenie jest nieco szybsza i pomaga wyhamować auto przed szerokim wyjechaniem prosto na bariery znajdujące się na wyjściu zakrętu po lewej stronie. Sobotni poranek będzie kluczowy dla wszystkich, ponieważ wtedy po raz pierwszy sprawdzimy super-miękką oponę. Wszyscy mają tak samo, więc nie ma to większego znaczenia.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz