Ferrari nie będzie korzystało z krótkiego nosa
Zespół Ferrari nie planuje projektować krótkiej wersji nosa dla swojego bolidu mimo iż wiele aut z czołówki wyposażonych jest w takie rozwiązanie.Przygotowywane przez ekipę z Maranello poprawki na pierwszy europejski wyścig sezonu, zdaniem włoskiego Autosprintu, nie będą skupiały się wokół skracania relatywnie długiej konstrukcji nosa SF15-T.
„Pod Barceloną w Ferrari nie zobaczymy skróconego nosa mimo iż wszystkie zespoły sprawdzały takie rozwiązanie” pisał Roberto Chinchero.
Dziennikarz podał, że zarówno Kimi Raikkonen, jak i Sebastian Vettel niezależnie pozytywnie wypowiadają się o wydłużonej konstrukcji nosa, więc inżynierowie w Maranello nie skupiali swojej uwagi na ingerencji w tej części auta.
komentarze
1. wobz
nie to nie
2. dexter
Jesli Ferrari tak zadecydowalo to trzebach ich decyzje zaakceptowac. Pytanie tylko czy taka konfiguracja planowana byla od samego poczatku? Wydaje mi sie, ze podczas zimowych testow w Barcelonie bylo cos innego planowane.
Ogolnie mowiac nowy nos to nie jest prosta rzecz, poniewaz ta czesc musi byc homologowana, przejsc testy zderzeniowe (zarowno wewnatrz przedsiebiorstwa jak i oficjalne testy FIA- a tych podejsc moze byc wiele). Zmiana nosa oznacza takze zmane konceptu przedniego skrzydla, pakietu aero (poniewaz strugi powietrza musza byc inaczej przeprowadzane), nawet tylnej czesci bolidu.
Zaleznie od tego jak bolid jest zaprojektowany, w ktorym miejscu znajduje sie przednia os tzn. w ktorym miejscu lezy srodkowa linia przedniej osi w odniesieniu do sekcji A-A (przednia czesc Chassis), gdzie bedzie brakowac centymetrow, itd. itp. - Takie czy inne czynniki z pewnoscia moga ulatwic albo utrudnic zadanie, poniewaz czym bardziej os przesunieta bedzie do tylu, tym mniejsza bedzie dostepna strefa zgniotu. Wszystko ma swoje wymiary. Wazne jest, aby posiadac wystarczajaca ilosc masy karbonowej ktora potrzebna jest do rozproszenia energii w czasie uderzenia. Podczas zderzenia czolowego Chassis nie moze zostac naruszone. Tutaj mozna prace doktorskie pisac - dlatego nie jest to takie latwe.
3. dexter
Edit: trzeba
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz