FIA luzuje ograniczenia dotyczące komunikacji radiowej
FIA po wczorajszym spotkaniu z przedstawicielami zespołów postanowiła poluzować wprowadzone ostatnio restrykcje dotyczące komunikacji radiowej w F1.FIA w piątek rano przesłała do wszystkich ekip nową dyrektywę, przyznając że poprzednio zaproponowane zmiany mogą mieć dużo większe konsekwencje niż pierwotnie zakładano i dlatego zakaz komunikacji radiowej zaproponowany kilka dni temu wejdzie w życie dopiero wraz z sezonem 2015.
Od GP Singapuru zespoły nie będą mogły informować kierowców jedynie o sprawach dotyczących ich tempa i porównywaniu go z innymi kierowcami na torze.
Głównym powodem odroczenia pełnego zakazu komunikacji dotyczącego ustawień bolidu były obawy o bezpieczeństwo zawodników i brak możliwości przygotowania w tak krótkim okresie czasu systemów informujących kierowców o pojawiającym się zagrożeniu, zastępujących tradycyjną komunikację radiową.
Jednym z powodów był również fakt, że nie wszystkie zespoły w tym roku przeszły na nowy, większy wyświetlacz zamontowany na kierownicy bolidu F1, a tym samym byłby one taką zmianą bardziej pokrzywdzone.
Poniżej przedstawiamy komunikaty radiowe, które już od GP Singapuru będą zabronione
- informowanie o torze jazdy
- informacje o pokonywaniu krawężników
- ustawienia bolidu pod konkretne zakręty
- porównywanie lub przekazywanie szczegółowych czasów sektorów innych kierowców
- informowanie o prędkości w zakręcie w porównaniu do innego kierowcy
- dobór biegu w porównaniu do innego kierowcy
- dobór biegu ogólnie
- informowanie o punktach hamowania
- poziom hamowania w porównaniu do innego kierowcy
- poziom hamowania lub wykorzystanie hamulca ogólnie
- informowanie o stabilności bolidu podczas hamowania
- wykorzystanie pedału gazu w porównaniu z innym kierowcą
- wykorzystanie pedału gazu ogólnie
- wykorzystanie systemu DRS w porównaniu z innym kierowcą
- informacje o wykorzystaniu jakiegokolwiek przycisku do wyprzedzania
- informacje dotyczące techniki jazdy ogólnie
komentarze
1. Polak477
No i bardzo dobrze, bo moim zdaniem te punkty mogą być przestrzegane i nie ma po co ich omijać. W poprzednim wykazie było masę nieścisłości i bardzo dużo komunikatów mogłoby być kodowanych, bo zwyczajnie nie ma co ryzykować karą dla poinformowania o użyciu pedału gazu, natomiast gdy zachodzi ryzyko, że zniszczy się silnik, albo hamulce, albo skrzynię to moim zdaniem powstaje wtedy martwy przepis, bo zespoły będą ryzykowały.
2. DrashPL
Skoro można już porównywać czasy z innymi kierowcami w poszczególnych sektorach to co w ogóle jest jeszcze zabronione? Śmieszne to jest że zrobili coś co zapowiadało się ciekawie a teraz prawie nie będzie widać tych zmian
3. DrashPL
Oj sry, źle przeczytałem :D "Zabronione" zamiast nie zabronione :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz