Hamilton może uniknąć startu z alei serwisowej
Debata nad wymianą tarcz hamulcowych w bolidzie Lewisa Hamiltona ciągnie się od zakończenia wczorajszej czasówki.Równie szybko okazało się, że ewentualny powrót do tarcz Carbone Industrie, nawet podyktowany względami bezpieczeństwa, narusza zasady parku zamkniętego co w efekcie prowadzi do konieczności startu z alei serwisowej.
Mercedes od wczoraj prowadzi dyskusję z FIA w tym temacie, jednak cały czas brakuje jednoznacznego stanowiska.
Przedstawiciel FIA przyznał jednak, że Hamilton w przypadku zmiany tarcz hamulcowych może uniknąć startu z alei serwisowej jeżeli spełniony zostanie warunek Artykułu 34.2 kodeksu sportowego F1.
Artykuł ten stanowi: „Musi być jasne, że zastępowana przez zespół część jest podobna do oryginału pod względem masy, inercji i funkcji.”
Rzecznik prasowy FIA potwierdził, że sprawa cały czas jest w toku: „Jesteśmy świadomi zaistniałego problemu bezpośrednio od kwalifikacji i powiedzieliśmy Paddemu Lowe, że musimy zobaczyć obie tarcze, aby kreślić czy produkt CI [Carbone Industrie] jest podobny pod względem masy, inercji i funkcji do tarcz Brembo.”
„Artykuł 34.2 regulaminu sportowego pozwala wymienić w ten sposób części bez kary. W niedzielę przekonamy się o tym, a Jo Bauer wyda raport, które części zostały wymienione za jego zgodą, a które nie.”
FIA przyznała jednocześnie, że przepisy nie przewidują możliwości odstąpienia od kary nawet, gdy wymiana części podyktowania jest względami bezpieczeństwa.
komentarze
1. Kii
Start Hamiltona z 20 czy 24 pola nie robi zadnej różnicy, bo i tak zacznie wszystkich kierowców połykać w błyskawicznym tempie tak to już powiedział Rosberg w swoim wywiadzie :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz