Sauberowi brakuje prędkości
Zespół Saubera testował dzisiaj C33 wraz z trójką kierowców. Do grona regularnych zawodników dołączył nowy nabytek ekipy, Giedo van der Garde, który pełni rolę kierowcy testowego.„Sesja nie była zła. Już jakiś czas minął od mojej ostatniej jazdy bolidem F1. Ostatni wyścig jaki pojechałem odbył się w Brazylii i od tamtej pory nie byłem w kokpicie bolidu. Na początku miałem sporo problemów, gdyż bolid był zupełnie inny niż ten, którym jeździłem w ubiegłym roku. Styl jazdy, czucie bolidu, pozycja siedzenia, kierownica, wszystko to jest inne. Niemniej poprawiałem się z okrążenia na okrążenie. Na drugim komplecie opon byłem w stanie mocno się poprawić. Jestem zadowolony z przebiegu tego treningu, biorąc pod uwagę, że po raz pierwszy jeździłem także bolidem z nowym silnikiem. Jestem zadowolony. Mam nadzieję, że moje wsparcie pomoże w pracy przy bolidzie. To dobra rozgrzewka przed przyszłym tygodniem, gdy odbędę pełny dzień testów z zespołem. Dzisiaj pokonałem tylko 20 okrążeń. Miejmy nadzieję, że podczas testów wykonamy więcej pracy i poprawimy auto.”
Esteban Gutierrez, P16
„Ogólnie balans bolidu jest mniej więcej taki jakiego chcemy, a to dobry znak. Czucie bolidu także jest dość dobre a ja jestem zadowolony z jego balansu. Nadal mamy sporo pracy związanej ze zmianami biegów. Aktualnie przy dużym obciążeniu paliwem, sporo tracimy prędkości na prostych. Niemniej w zakrętach bolid nie wydaje się aż tak zły. Musimy popracować nad szczegółami i musimy lepiej zrozumieć temperatury toru, gdyż tutaj jest zupełnie inaczej niż w Melbourne i na Sepang. Tutaj inaczej rozgrzewa się opony.”
Adrian Sutil, P15, P15
„Rano byliśmy w stanie przetestować różne ustawienia bolidu. Było okay. Średnia i miękka mieszanka opon to dobry wybór na ten tor. Drugi trening był ciekawy ze względu na niższe temperatury, które prawdopodobnie będą podobne podczas kwalifikacji. Ogólnie, przyczepność była dobra. Ze względu na niższe temperatury opony nie przegrzewają się, ale tor stanowi wyzwanie dla tylnych opon. Dobrze, że panują tutaj niższe temperatury, co powinno także nam sprzyjać podczas wyścigu. Po południu mogliśmy wykonać krótkie przejazdy na średniej i miękkiej oponie. Później, w drugim treningu mój silnik wyłączył się i musiałem zatrzymać bolid w czwartym zakręcie toru. Z tego powodu przepadły nam długie przejazdy. Staraliśmy się wyjechać ponownie na tor, ale było już za późno.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz