WYNIKI Jerez [ 13 października 2006 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | R. Kubica | BMW Sauber | 1:17.562 | 104 |
2 | A. Wurz | Williams | 1:19.634 | 65 |
3 | N. Karthikeyan | Williams | 1:19.986 | 80 |
Jerez; Silverstone - ostatnie testy w sezonie
Od wtorku na obiektach w Hiszpanii i Anglii część zespołów przeprowadzała ostatnie w sezonie 2006 testy. Ekipy testowe Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW-Sauber, Toyota i Williams postanowiły udać się na Jerez, podczas gdy zespoły Renault i Spyker MF1 pracowały na słynnym Silverstone.Silverstone - dzień #1 i #2
Pierwsze w tym tygodniu kilometry kierowcy teamów Renault i Spyker MF1 pokonali w środę. Nelson Piquet i Ernesto Viso zmuszeni byli zmagać się z nader uciążliwymi warunkami pogodowymi - przez co obaj ograniczyli się do wykonania bardzo skromnej ilości okrążeń.
Czwartek - czyli drugi i zarazem ostatni dzień testów na Silverstone - przywitał oba zespoły znacznie lepszą pogodą, choć przez część dnia nawierzchnia toru pozostawała wilgotna. Renault F1 Team drugi dzień z rzędu reprezentowany był przez Nelsona Piquet Jr - który pracował głównie nad silnikiem, oraz uczestniczył w programie rozwojowym opracowanym pod kątem przyszłego sezonu.
Spyker MF1 Racing zaś reprezentowany był przez dwóch kierowców - Christijana Albersa i Markusa Winkelhock. Obaj skupili się przede wszystkim na programie rozwojowym ogumienia Bridgestone. Także tego dnia jednak - mimo znacznie bardziej sprzyjających warunków - kierowcy nie ustanawiali okrążeń pomiarowych.
Jerez - dzień #3
Zgoła inne warunki panowały w czwartek w Jerez - bezchmurne niebo i temperatura niemal dochodząca do 30 stopni sprzyjały osiąganiu znakomitych rezultatów. Dowiódł tego Michael Schumacher, który - rezultatem 1:15.688 - ustanowił najlepszy w tym roku czas okrążenia toru Jerez. Siedmiokrotny mistrz świata - podobnie jak drugi z kierowców Ferrari, Luca Badoer - skupił się tego dnia przede wszystkim na programie rozwojowym ogumienia Bridgestone.
Drugi czas dnia - sporo ponad sekundę gorszy od wyniku Schumachera - uzyskał Lewis Hamilton. Kierowca, reprezentujący barwy teamu McLaren-Mercedes, pracował nad oponami Michelin, silnikiem, oraz ustawieniami bolidu MP4-21. Trzeci rezultat (1:17.015) należy do Roberta Kubicy - Polak, choć niestety po raz kolejny nie uniknął problemów z bolidem, zdołał wykonać obszerny program, na który składały się m.in. testy ogumienia, hamulców, amortyzatorów, oraz praca nad ustawieniami F1.06.
Czwarty czas należy do wspominanego Luci Badoera, piąty wynik uzyskał Pedro de la Rosa z McLarena. Szósty i siódmy czas wykręcili testerzy teamu Toyota - Ricardo Zonta i Olivier Panis - pracujący nad oponami i ustawieniami bolidów.
Najwolniejsi tego dnia byli kierowcy Williamsa. Alex Wurz i Narain Karthikeyan, podobnie jak większość kolegów z innych zespołów, pracowali nad ogumieniem i balansem bolidów, a także nad pakietem aerodynamicznym.
Jerez - dzień #4
Dziś - w piątek - końca dobiegła ostatnia w sezonie 2006 seria testów. Na hiszpańskim torze pozostały już tylko dwa zespoły - BMW-Sauber i Williams. Pierwszy team po raz kolejny reprezentowany był jedynie przez Roberta Kubicę - jak podaje rzecznik prasowy zespołu, powodem absencji Nicka Heidfelda jest złe samopoczucie. Na rzecz teamu Williamsa zaś ponownie pracowali Alex Wurz i Narain Karthikeyan.
Najszybciej wśród wymienionej trójki jeździł Robert. Kontynuujący prace rozpoczęte dzień wcześniej Kubica ustanowił znakomity czas 1:17.562 - o ponad dwie sekundy lepszy od wyniku Wurza. Najwolniejszy był Narain Karthikeyan - który, podobnie jak Wurz, ponownie testował silnik i skrzynię biegów, jakie użyte zostaną w przyszłym sezonie.
W ten właśnie sposób - na tydzień przed ostatnim w 2006 roku weekendem Grand Prix - ostatnia seria testów w tegorocznym sezonie dobiegła końca. Czy dzięki wytężonej pracy inżynierów i kierowców będzie nam dane ujrzeć najbardziej emocjonujący wśród finałowych wyścigów ostatnich lat? O tym wszyscy przekonamy się już za tydzień.
komentarze
1. Jarek F1
no więc ! Robert testował 2007 i jako Jedyny to mam Nazieje że będzie smigał w 2007 w BMW jak myśicie?
2. pawełek
Że Robert będzie się ścigał w sezonie 2007.Życzymu mu tego!!!Pozdrowienia
3. mixol
Skoro Robert testował bolid BMW '07, na 100% będzie kierowcą tego team'u w przyszłym sezonie. Mam nadzieję, że... czołowym :)
4. ef-one
Wymówka Heidfelda jest troche śmieszna! Wiadomo zespół wie że Robert jest w świetnej dyspozycji i jego cenne dane najlepiej wpływają na rozwój bolidu. Zresztą niemiec się troche obawia polaka bo czuje że jest od niego lepszy tylko brak mu tzw. cwaniactwa wyścigowego i doświadczenia! BMW już tak ufa Kubicy podczas jego pracy że wątpie czy dali by Heidfelda do bolidu na te testy!
5. golakr
śmieszne to, ale tak mi się analogicznie przypomniały zdrowotne problemy JV, czyżby w Brazylii niespodziewanie miał pojechać Vettel? :)
A tak na serio to szkoda, że my szare myszki nigdy sie nie dowiemy co tam tak naprawdę się dzieje.
6. Ruslan
Nasz Robert jest kierowcą z którym BMW wiąze ogromne nadzieje, mimo młodego,dlatego na miejscu Heidfelda też czułbym się zagrożony
7. ropz
Przeciez to juz na 100% z tych 200% jest pewne ze on bedzie jezdzil.. cos mi sie wydaje ze Wy chyba nie wiecie gdzie szukac oficjalnych informacji na ten temat..
8. fgo
FAJNIE W NASTĘPNYM 2007 ROKU NASZ POLAK ROBERT KUBICA BEDZIE JEŻDZIŁ W BILODZIE BMW-SUMBER JJJJJUUUUUUHHHHHU CIESZCIE SIĘ Z TEGO !!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz