Ferrari rozwiązało część problemów?
Zespół Ferrari na torze Silverstone, który teoretycznie nie powinien pasować pod charakterystykę F150, wypadł bardzo dobrze. Obaj kierowcy zespołu w końcu mogli powiedzieć, że ich bolid na twardej mieszance opon zachowuje się również dobrze. Felipe Massa uważa, że tak znacząca poprawa formy Ferrari wynika z nowych poprawek a nie ze zmiany interpretacji przez FIA przepisów dotyczących dyfuzorów.„Uważam, że to były najlepsze kwalifikacje w całym roku jeżeli chodzi o osiągi. Prawdą jest, że wynik był lepszy w Kanadzie- gdzie byłem drugi- ale tam byłem dalej od zdobycia pole position niż teraz. Co więcej, jesteśmy na torze, który zdecydowanie nie odpowiada charakterystyce naszego bolidu a starta jedynie 0,1 sekundy jest wspaniałą oznaką. Nowe części, które tutaj założyliśmy spisały się dobrze i sądzę, że jutro możemy wywrzeć presję na tych, którzy startują z przodu stawki. Zespół wykonał dużo pracy i ten krok do przodu jest jego zasługą. Zrobiliśmy także postęp jeżeli chodzi o zarządzanie ogumieniem: z tego co mogliśmy zaobserwować podczas tych kilku suchych okrążeń wykonanych dzisiaj, możemy nawet zmusić do pracy twardą oponę, podczas gdy jeszcze w Barcelonie dała ona nam stratę jednego okrążenia na dystansie niespełna połowy wyścigu. Osiągi opon będą bardzo istotne jutro niezależnie czy będzie sucho, czy mokro co zawsze może prowadzić do pułapki. Będziemy musieli być gotowi na każdą ewentualność: ważny będzie dobry start, który stanowi jedyny nowy element w porównaniu do poprzednich wyścigów na tym torze. Czy liczę na deszcz? Nie, w szczególności ze względu na fanów, którzy już i tak zdążyli zmoknąć przez ostatnie dwa dni. Miejmy nadzieję, że będziemy w stanie pokazać wspaniałe widowisko dla tego ogromnego tłumu kibiców.”
Felipe Massa
„Powiedziałbym, że to były dobre kwalifikacje dla nas: zdobycie trzeciego i czwartego miejsca to dobry wynik, zwłaszcza w porównaniu do innych sobót w tym sezonie. W Q3, najpierw nie miałem dobrego okrążenia, popełniłem kilka błędów: myślałem, że będę mógł je poprawić na drugim przejeździe, ale wtedy rozpadało się i nie było to już możliwe. Czwarte miejsce jest z tego powodu dobre, zwłaszcza, że mogłem utrzymać za sobą oba McLareny. Z tego co widzieliśmy, bolid jest konkurencyjny. Z pewnością nie wiemy co się wydarzy, w szczególności przy pełnych zbiornikach i tym jak opony będą się spisywały na długich przejazdach. To będzie ściganie się w ciemno, a niektóre rzeczy wyjdą dopiero w praktyce podczas wyścigu. Jak bardzo na nasze osiągi wpłynęła zmiana reguł dotyczących gazów wydechowych? Wszystkie bolidy, włączając w to nasz, straciły do pewnego stopnia docisk. Jedni więcej, inni mniej, ale powiedziałbym, że postęp, jaki zrobiliśmy w porównaniu do innych ekip zależy bardziej od nowych poprawek, które tu wdrożyliśmy. Jak inaczej można wytłumaczyć fakt, że po raz pierwszy w tym roku udało się nam doprowadzić twardą oponę do prawidłowej pracy.”
komentarze
1. zenobi29
Nie bez kozery Ferrari i McL najbardziej oponowały na temat ulgi FIA w stosunku do silników Renault. Bądź co bądź jest jakaś szansa na wygraną. Jak widać tylko dla Ferrari , bo McLaren gdzieś się pogubił.
2. Jahar
Myślę że Ferrari już od gp kanady było w stanie lepiej pojechać od Mcl a gdy weszły nowe regulacje jeszcze odskoczyli od nich i przybliżyli do red bull. Dobrze dla nich to wygląda.
3. Daniels
rozwiazali problemy domagajac sie zakazu dmuchania dyfuzorow i tyle. a jeszcze te ciagle zmiany regulaminu powoduja ze odechciewa sie ogladania F1. dzisiaj pierwszy raz sobie pomyslalem ze dobrze ze kubica nie jezdzi w tym pelnym kpiny sezonie.
4. fanAlonso=pziom
nie spodziewałem się takiego wyniku więc jutro celuję w podium dla Fernando a może jeszcze jakąś niespodziankę mają ?
5. Polak477
Ja miałem wrażenie, że Massa był w stanie pojechać nawet na PP. Oczywiście nie wiemy jak by to się potoczyło dalej i jakie czasy zrobiłyby Red Bulle, ale Massa jeździł na prawdę dobrze. Coraz bardziej zaczyna się rozkręcać :). Nareszcie, wypadałoby zdobyć jeszcze jakieś mistrzostwo ;).
6. Skoczek130
No cóż, wzwyżka formy Ferrari względem RBR nie jest żadnym zaskoczeniem. W końcu po zakazie to RBR miało stracic, a "czerwonie ogiery". Co do McL, ich bolid również opierał się na "dymanym dyfuzorze". Nie może więc dziwic fakt, iż dużo stracili. ;)
7. Skoczek130
***a nie "czerwone ogiery"
8. Jahar
7. Wiesz może i zmiany były wycelowane w stratę red bull ale to nie dlatego by ferrari było pierwsze. Chodzi tylko o atrakcyjność wyścigów. Poza tym okazało się, że to chyba Mcl najwięcej stracił. Już w walencji dostał w plecy zamiast red bull więc to nie do końca wiadomo kto i w czym ma główną siłę samochodu. Co do ferrari nie da się ominąć faktu, że po prostu się wzmocnili i to nie tylko przy nowych regulacjach tylko w ogóle są silniejsi.
9. jar188
Taaaaaaaaa, jeszcze niedawno temu chcieli porzucić pracę nad F150 i zacząć pracę nad nowym bolidem a teraz niby przebudzenie,haaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zabawni są, dobry żart, powinni dostać nagrodę "Kawalarze sezonu"
10. Senna_olk
Mają szanse na wygraną.
11. maziboss
9. jar188
A Ty swoim postem powinieneś dostać nagrodę "hejtera roku". Jak sie nie znasz to nie zabieraj glosu. Życzę Ferrari zwycięstwa bo zasłużyli sobie.
12. Senna_olk
11. maziboss
Nie zasłużyli, ale mogą się poprawić :)
13. FERRARI19
Ja mam nadzieję, ża Alonson dojedzie dziś na podium ;)
14. maziboss
12. Senna_olk a dlaczego nie zasluzyli ?
15. FAster92
Śmieszne są te niektóre komentarze dotyczące Ferrari ! Zmiana przepisów jak widać po Q nie dała takich rezultatów jakich wszyscy by się spodziewali Ferrari i McL na czele a RedBull za nimi lub jeszcze dalej ! Dobra forma Ferrari to pozbycie się problemu ( może nie do końca ale...) z twardą mieszanką, i udoskonalanie bolidu co GP!
11. Dokładnie należy im się to w 100 %
16. Senna_olk
14. maziboss
Czysta, zimna kalkulacja. Żeby zasługuje ten, kto wygrywa. Faktycznie mogą to zrobić i szczerze życzę tego Massie. Choć za figle na mokrym torze był przeze mnie mieszany z błotem, to jego główną cechą jest atomowy start.
Nie chcę tu wysnuwać żadnych teorii odnośnie tej zmiany regulaminu, bo tak naprawdę przeciętni zjadacze chleba nie mają pojęcia na ten temat.
17. Jahar
16. Zgadzam się, że wyniki określają pracę zespołu i regulamin oraz jego zmiany nie mają największego na to wpływu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz