Renault zbyt późno zgłosiło chęć zmian w silniku
W wyniku kontrowersji jakie wydarzyły się jeszcze przed rozpoczęciem się na dobre GP Wielkiej Brytanii, dotyczących nadmuchu dyfuzorów, dzisiaj o 11:30 czasu brytyjskiego w Silverstone doszło do nadzwyczajnego spotkania Roboczej Grupy Technicznej Formuły 1.W piątek rano Renault także zgłosiło wniosek o wyjątek od regulaminu, także postulując, że francuskie jednostki napędowe potrzebują większego wydalania spali dla bezawaryjnej pracy.
FIA dzisiaj rano odrzuciła jednak wniosek zespołów korzystających z jednostek napędowych Renault ze względu na błędy formalne, dotyczące terminów składania takich wniosków.
„Po dyskusjach z zespołami i producentami silników zajmujemy pozycję oferując następujący pogląd na sprawę, który natychmiast wejdzie w życie” napisano w oświadczeniu FIA.
„Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi dostarczenia FIA konfiguracji SECU (standardowa jednostka sterująca) przed GP Wielkiej Brytanii, dla przykładu przed rozpoczęciem weekendu o 10:00 w czwartek, uważamy, że jakiekolwiek informacje dostarczone po tym czasie są niedopuszczalne.”
„Z tego powodu, w pozostałej części weekendu wnioski TD/022-11 i TD025-11 pozostają nierozpatrzone, a w wyniku wyjątku (o którym każdy z producentów silników wiedział przed rozpoczęciem weekendu) wtrysk paliwa do cylindrów zgodnie z FC04 będzie dozwolony.”
Wygląda więc na to, że Renault po prostu spóźniło się ze złożeniem odpowiednich dokumentów, a w związku z tym, że do wprowadzenia wnioskowanych zmian potrzebne jest przekonfigurowanie standardowego ECU, zmiana taka nie może mieć miejsca po rozpoczęciu się weekendu GP.
Jak tylko zakończy się spotkanie, w którym udział biorą wszyscy przedstawiciele ekip, podamy więcej informacji na ten temat.
komentarze
1. frg1pl
noo, hehehe. Panowie albo zagracie na remis albo wogóle nie zagracie...
2. jar188
Czyli co FIA dopiero w sobotę się zorientowała, że Renault złożyła wniosek po terminie dozwolonym przepisami? Znaczy się przepisów nie znają i czytają na bieżąco.
3. kempa007
2. jar188 nie wiem jak, ale do mediow tylko strzepy informacji sie dostaja, nigdy by o tym nie gadal, gdyby whitmarsh z hornerem sie nie scieli na prasowce.
4. Konik_mekr
Nie wiem, o co chodzi, szkoda, że zamiast sportu mamy politykę i biurokrację;/
5. zenobi29
No to możemy być świadkami pierwszej poważnej awarii podczas wyścigu w tym sezonie.
LRGP zdaje się ma problem - stąd takie słabe wyniki. Zarówno podczas treningów jak i w samych kwalifikacjach.
Czyżby RB poradziło sobie z tym problemem?! Czy też tylko udaje, iż tego problemu nie ma?!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz