WYNIKI Monza [ 29 sierpnia 2006 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F. Massa | Ferrari | 01:22.376 | 73 |
2 | L. Badoer | Ferrari | 01:22.535 | 81 |
3 | M. Webber | Williams | 01:22.743 | 90 |
4 | G. Fisichella | Renault | 01:22.904 | 88 |
5 | A. Davidson | Honda | 01:23.187 | 97 |
6 | H. Kovalainen | Renault | 01:23.232 | 98 |
7 | J. Trulli | Toyota | 01:23.426 | 73 |
8 | S. Vettel | BMW | 01:23.770 | 92 |
9 | J. Rossiter | Honda | 01:23.909 | 110 |
10 | O. Panis | Toyota | 01:24.038 | 68 |
11 | A. Wurz | Williams | 01:24.057 | 87 |
12 | N. Heidfeld | BMW | 01:24.087 | 73 |
13 | N. Jani | Toro Rosso | 01:24.322 | 92 |
14 | G. Mondini | Midland F1 | 01:25.525 | 70 |
Monza - dzień #1 - Massa najszybszy
Wtorek był pierwszym, po przeszło pięciotygodniowej przerwie, dniem testów na włoskim obiekcie Monza. Najszybszy tor w całym kalendarzu Formuły 1 gościł wczoraj piętnastu kierowców - najszybszym z nich okazał się zwycięzca wyścigu o Grand Prix Turcji, Felipe Massa.Trzeci czas uzyskał Mark Webber z Williamsa, czwarty był Giancarlo Fisichella z Renault, piąty zaś Anthony Davidson z Hondy. Programy wymienionych zespołów nie odbiegały od harmonogramu zajęć Ferrari - wszystkie teamy koncentrują się przede wszystkim na rozwoju ogumienia, szlifowaniu ustawień bolidów, oraz na testach pakietów aerodynamicznych. Warto wspomnieć, że zespół Renault właśnie w tym tygodniu dokona ostatnich prób kolejnej wersji silnika RS26 - specyfikacji 'D'. Honda zaś dodatkowo pracuje nad udoskonaleniem zawieszenia.
Szóste miejsce, z czasem 1:23.232, zajął Heikki Kovalainen. Gorszy czas od Fina zajął m.in. Jarno Trulli z Toyoty. Jego zespół zaplanował na ten tydzień testy ogumienia Bridgestone i nowego pakietu aerodynamicznego, a także pracę nad hamulcami i ustawieniami bolidów - co ma poprawić stabilność bolidu podczas gwałtownych dohamowań.
Z ósmym czasem (1:23.770) ulokował się w tabeli Sebastian Vettel - młody Niemiec poświęcił się pracy dotychczas wykonywanej przez Roberta Kubicę. Vettel wykonał kilka dłuższych przejazdów, zbierając przy tym informacje odnośnie ogumienia i zachowania bolidu z nowym pakietem aero. Później wspomógł Nicka Heidfelda w pracy nad ustawieniami bolidów, oraz nad testami silnika.
Drugi z testerów Hondy, James Rossiter, zakończył dzień z dziewiątym czasem (1:23.909) oraz imponującym dorobkiem 110 pokonanych okrążeń. Pierwszą dziesiątkę zamknął Olivier Panis z Toyoty (1:24.038). Jedenasty czas (1:24.057) uzyskał Alex Wurz z Williamsa, za nim uplasował się drugi z kierowców BMW Sauber - Nick Heidfeld.
Trzynasty czas uzyskał tester zespołu Toro Rosso, Neel Jani - program jego zespołu objął oczywiste testy silnika, pakietu aero i silnika. Tabelę czasową zamyka Giorgio Mondini z MF1 Racing - pracujący nad ogumieniem Bridgestone, nowym pakietem aerodynamicznym i chłodzeniem hamulców.
Na torze pojawił się także kierowca zespołu Super Aguri - Sakon Yamamoto - jednak, z powodu problemów z bolidem, Japończyk zakończył udział w testach już po trzech okrążeniach zapoznawczych.
Ekipy testowe pracowały przy temperaturze powietrza wynoszącej około 25 stopni, podczas gdy nawierzchnia toru osiągnęła około 40 stopni.
Ciąg dalszy testów już dziś - prawdopodobnie na torze pojawią się m.in. Robert Kubica, Michael Schumacher, Fernando Alonso i Kimi Raikkonen. Osiągane przez kierowców czasy będzie można porównać już dziś około godziny 21, zaś dokładna relacja ze środowych wydarzeń na torze Monza dostępna będzie jutro z rana. Zapraszamy.
komentarze
1. Kpt Nelson
Czemu kierowcy Super Aguri zawsze wypadają po kilku okrążeniach??:/
2. goqsane
Niestety, Super Aguri to nie ta liga :/
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz