WIADOMOŚCI

Kubica porusza wszystkimi palcami
Kubica porusza wszystkimi palcami
Z Włoch cały czas płyną coraz bardziej optymistyczne wieści dotyczące stanu zdrowia Roberta Kubicy. W środę lekarz, który operował Polaka potwierdził, że może on ruszać wszystkimi pięcioma palcami prawej ręki.
baner_rbr_v3.jpg
„Operacja poszła perfekcyjnie” mówił doktor Igor Rossello „To wspaniały wynik, że Kubica może ruszać swoją dłonią, gdyż operacja była długa i skomplikowana.”

Kolejnym etapem przywracania Polaka do pełnej sprawności ma być zaplanowana na piątek, a nie jak wcześniej informowano na czwartek, operacja prawego ramienia i stopy.

Kilka dni później Robert Kubica powróci na stół operacyjny, aby lekarze mogli zająć się jego łokciem.

Dzisiaj, w szpitalu, Polaka odwiedził Gerard Lopez, właściciel ekipy Renault.

„Robert jest prawdziwą stratą dla nas i teraz musimy zmienić nasze plany. To ciężki okres” mówił Lopez.

„Nie wiem czy i kiedy Robert wróci. Jeżeli będzie to wymagało długiej rehabilitacji i nie wróci w tym sezonie, będziemy potrzebować doświadczonego kierowcy.”

„Los naszego sezonu będzie zależał od nowego kierowcy, gdyż bez Roberta ciężko jest przewidzieć jak sobie poradzimy. Potrzebujemy kierowcy, który jest zdolny do wygrania mistrzostw.”

Gerard Lopez ma się dzisiaj także spotkać z Erickiem Boullier. Podczas spotkania na pewno zostaną poruszone tematy związane z zastępcą Roberta Kubicy. Wśród kandydatów oprócz rezerwowych kieorwców zespołu, Bruno Senny i Romaina Grosjean, media wymieniają takie nazwiska jak Nick Heidfeld, Pedro de la Rosa, Nico Hulkenberg, Vitantonio Liuzzi czy nawet Kimi Raikkonen.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

166 KOMENTARZY
avatar
rob1000

09.02.2011 19:20

0

68. Myślę że raczej Ty się mylisz ruszanie palcami po takim uszkodzeniu to bardzo dużo to znaczy że operacja została wykonana perfekcyjnie , a co do LRGP to oni zdają sobie sprawę z powagi sytuacji natomiast wiedzą również co znaczy Robert i jeśli będą mieli cień nadzieji że Robert wróci to na niego poczekają


avatar
toomaas

09.02.2011 19:21

0

a mi poprostu żal... i niestety obawiam się, że z RK będzie dokładnie to samo... - od bardzo dawna dzwonią mi w uszach jego słowa dotyczące tego, że w przypadku F1, można mieć w życiu tylko jedną szansę na zdobycie mistrzostwa, kiedy to forma kierowcy, zespołu i bolidu ze sobą współgrają i wyróżniają się na tle całej stawki... (dodajmy, że b. mocnej stawki)... Tym samym, żywię głęboką nadzieję, że w tym roku albo bolid okaże się niewypałem... Albo RK wróci, jak "wymyślił" Flavio... za 3m... bo inaczej to może być histora w stylu #42 mckarmi2


avatar
baworak

09.02.2011 19:24

0

@ris Bulion(nie Lopez)mówił ze jeden z testerów mógłby jeździć jeżeli perspektywa powrotu Roberta będzie dobra tzn.ze jeżeli szybko wróci na tor.Jeśli nie będą musieli rozważyć "inna opcje".Wiem ze Lopez jest "wyżej"od Boulier'a ale wątpię ze dał komuś mało doświadczonemu (podobno)mistrzowski bolid


avatar
a31

09.02.2011 19:24

0

71. rob1000- zejdź na ziemię. Robert przed wypadkiem a po wypadku to mogą być dwa światy.Życzę Robertowi jak najlepiej, ale to jest rzeczywistość nie nasze życzenia.


avatar
Cyba23

09.02.2011 19:26

0

Ludzie co wy gadacie mówicie ze LRGP się wypnie na Roberta a za chwile dodajecie ze to przecież pod niego jest budowany bolid.Zdecydujcie się .Moim zdaniem Robert jest tam bardzo szanowany i jeżeli tylko zdrowie pozwoli to wróci jak tylko to będzie możliwe a wierze ze z Roberta motywacja będzie śmigał po torze od polowy sezonu


avatar
rob1000

09.02.2011 19:27

0

Nie wiem dlaczego tak szybko przestaliście wierzyć w Niego? Zgadzam się że te wszystkie urazy są poważne nawet bardzo poważne ale to nie znaczy żeby już sprawę Kubicy zamknąć i spisać go na straty


avatar
klaudia1777

09.02.2011 19:30

0

Oby kolejana operacja Kubicy sie udala. Trzymam za nniego kciuki : )


avatar
ris

09.02.2011 19:30

0

Jest spora różnica między rekonwalescencją w Polsce, a na zachodzie. U nas po takiej operacji na dłoni gips lub temblak i kilka tygodni przerwy, tam już sie myśli o rehabilitacji po kilku dniach.


avatar
RoyalFlesh F1

09.02.2011 19:31

0

71. rob1000 Skor cytujesz doktorów którzy leczą Kubice, to i dobrze bo ci sami przewidują rehabilitacje na około 12 miesięcy. A chyba lepiej sie znają na rzeczy niż ty czy ja. Litości F1 to biznes, nie wydaje się mi żeby Lopez nie myslał o tym, że Robert zawalił. Zawalił i to bardzo. Poczekajcie aż Robert wyzdrowieje i wtedy dostanie reprymendę. I jeżeli wróci do dawnej formy i ścigani czego mu zycze to go już w rajdach nie zobaczymy. Wogóle po tym co się stało żaden z kierowców nie dostanie nawet pozwolenie na jazde nartami. Oprócz tego że kibicujecie Robertowi powinniście dostrzegać inną przestrzeń tego zdażenia. Tyle inwestycji, tyle wysiłku, tyle osób pracujących nad bolidem, wszystko dla Kubicy a tu taki pech który można było ominąć. DLATEGO TEŻ CHCĘ I NIE BĘDE ZŁY JAK TEGOROCZNA BROŃ KUBICY KTÓRĄ MIAŁ JEŻDZIĆ BEDZIE NA TYM SAMYM POZIOMIE CO ROK TEMU.


avatar
szmalec

09.02.2011 19:33

0

- W czasie najbliższych wyścigów sprawdzimy młodego kierowcę - powiedział tylko. - Jeśli zaś potem Robert nie będzie mógł wrócić, wtedy pomyślimy o parze bardziej doświadczonych kierowców - ujawnił. Gerard Lopez wyjaśnił następnie odnosząc się do Vitantonio Liuzziego i Nicka Heifielda: - Jednego z nich sprawdzimy na testach w Jerez. Ale za wcześnie mówić, którego z nich - zastrzegł.


avatar
a31

09.02.2011 19:35

0

79. RoyalFlesh F1w 100% z tobą się zgadza. Teraz może szefowie teamu nie okazują złości, ale zapewne są wściekli na Roberta.


avatar
bullit34

09.02.2011 19:36

0

Ja nigdy nie przestałem i NIE przestane wierzyc w Roberta mi zwyczajnie chodzi o podjęcie decyzji przez zespół odnośnie zastępcy na czas jego nieobecności, spojrzeć trzeba na to realnie robili bolid z Robertem pod jego styl jazdy i możliwości a wiemy ze talentu mu nie brak:) a teraz są na lodzie w skutek tych tragicznych wydarzen więc siła rzeczy zastąpić go tak bedą musieli. Lopez dziś powiedział że będą na niego czekali tak długo jak będzie trzeba więc zapowiedź że ma pewny fotel w bolidzie ze strony LR padła co jest to też ważne w dalszej rechabilitacji Roberta bo wie że nie zastał na lodzie.


avatar
lotus_reno

09.02.2011 19:37

0

jak wy za przeproszeniem pier...e najpierw piszecie ze macie przeczucie ze bolid bedzie dobry a teraz piszecie ze lepiej by było żeby był do dupy ja mówię wam ze bolid bedzie na cacy a kubica powróci za 4/5 max 6 mieśiecy i nie piszcie głupot ze sie na niego wypną . zal po prostu


avatar
dziarmol@biss

09.02.2011 19:38

0

Fajnie że szybko wraca do zdrowia;-)) Tyle że ja osobiście mam żal do Roberta o to co zrobił, mam na myśli jego hobby zwane rajdami. Mam żal o to że zadał nam, swoim kibicom tyle bólu oraz smutku z powodu swojej nieodpowiedzialności . Że o jego rodzicach nawet nie wspomnę. Sam jestem ojcem, rodzicem i wiem jaki to strach kiedy twoje dziecko niepotrzebnie ryzykuje. mogę sobie tylko wyobrazić co ja sam bym czuł gdyby to spotkało moje dziecko. F1 to jedno ale rajdy to zupełnie inna bajka. Czyż mu nie wystarczyły przygody Schumachera z motocyklami jako przykład głupiego hobby??. Według mnie Robert powinien już teraz określić się czy jest kierowcą w F1 czy też rajdowcem. Jak widać nie da się pogodzić jednego z drugim. Swoja nieodpowiedzialną brawurą przyprawił o drżenie swoich najbliższych, nas kibiców. Naraził zespół na niepotrzebne kłopoty. I na koniec czyż on ma swoje zdrowie za nic? przecież Robert to wszystko odczuje kiedy tylko się zestarzeje (choć tej starości może nie dożyć zważywszy na tempo życia jakie prowadzi). I nie byłbym sobą gdybym nie przypiął łatki do krytykantów Alonso którzy zarzucali Fernando fałszywą przyjaźń z Kubicą. A jak widać na załączonym obrazku "bufon" jako pierwszy pośpieszył do szpitala. Nie dął w tubę jak inni na Facebooku jaki to ja kolega żeby wszyscy widzieli. On pojechał po cichu jak prawdziwy przyjaciel przygnany troską ;-)) ...Robercie Kubico wołam do Ciebie zdrowiej, wracaj do zespołu odpuść sobie rajdy zajmij się tym co potrafisz najlepiej ! masz mnie uszczęśliwić jeżdżąc w F1 ;-) To tyle..


avatar
Cyba23

09.02.2011 19:39

0

83. lotus_reno Zgadzam się z Tobą dodam jeszcze ze jakby Robert miał takie podejście jak niektórzy tutaj to nigdy by nie znalazł się w F1


avatar
cellam

09.02.2011 19:40

0

oco wam chodzi ? najpierw psioczyliście ze nie wiadomo czy palcami będzie ruszał i na pewno nie powróci do sportu a jak teraz palcami rusza to i tak z dłoni wrak ? oco wam chodzi niech który popatrzy na swoją dłoń co jest najważniejsze co? uścisk palców to 90% sprawności dłoni potem nadgarstek i łokieć jak przywrócili mu możliwość ruchu palcami to co dopiero o reszcie przecież ta ręka dopiero co jest zszyta czy któryś z was przeżył operacje ja przeżyłem kolana i zmiażdżonego palca jak i kilka innych urazów palców to były mniej poważne operacje a ruszanie ze szwami świeżo poi operacji i to tak z komplikowanej ponoć miał dłoń odciętą która świeżo została zszyta niewierni tomasze was nic nie zadowoli taki naród z nas żal mi was i tyle kubek jest profesjonalistą a tacy wiem po sobie nie psioczą tylko przy pomocy tego czym dysponują w danej chwili potrafią pokazać wyniki i taka jest prawda nawet jak by miał jeździć kosiarkami do trawy to dla mnie będzie sukces


avatar
a31

09.02.2011 19:40

0

żal mi będzie jutro Roberta, jak się okaże, że to Nick smiga jego bolidem.


avatar
rob1000

09.02.2011 19:40

0

No tak jestem nawet skłonny z niektórymi argumentami Twoimi się zgodzić jak np. to że mógł nie startować w rajdzie ale wystartował i to co się stało to splot nieszczęśliwych zdarzeń na które nie miał wpływu, nie miał wpływu jak na to że go trafi samochód na przejściu dla pieszych, natomiast Lopez dobrze wie jaką wartość przedstawia RK i dopiero wtedy z niego zrezygnuje jak będzie miał 100% pewności że powrót Kubicy będzie niemożliwy taki to biznes, natomiast lekarze zawsze mówią o powrocie do zdrowia trochę na wyrost 1 rok może dłużej, ale jego organizm pokazał już trzy doby po wypadku że róznie może być, a co do bolidu to tu akurat masz rację


avatar
Zakrza

09.02.2011 19:41

0

Jak tak dalej będzie zdrowiał to opuści tylko pierwszy wyścig:P


avatar
slawke

09.02.2011 19:42

0

Chyba jasne jest, że jeśli zastępca Kubicy będzie w czubie i będzie miał szanse na mistrzostwo indywidualne wtedy choćby i Robert był w świetnej formie nie wróci za kierownicę Renault w tym sezonie, trudno powiedzieć co w następnym - to będzie zależało od końcowego wyniku pana XXX i od ewentualnego zatrudnienia na kolejny sezon Pietrowa. Najlepiej dla Roberta będzie jeśli jego zastępca nie będzie w stanie wykorzystać potencjału bolidu, myślę że zauważą to na testach, wtedy najrozsądniejszym posunięciem dla zespołu będzie delikatne zamaskowanie potencjału, tak żeby nie stracić efektu zaskoczenia dzięki innowacjom (jeżeli nie będzie widać wyników to inni nie będą kopiować od Renault). W takiej sytuacji można mieć nadzieję że Robert po powrocie będzie w stanie walczyć w czołówce, o ile będzie mógł wrócić w tym sezonie, ewentualnie innowacje pokażą swój potencjał dopiero w sezonie następnym.


avatar
Cyba23

09.02.2011 19:45

0

Jesteście ludźmi malej wiary i tyle ale jeszcze odszczekacie te wszystkie absurdy głęboko w to wierze!!!!!


avatar
a31

09.02.2011 19:46

0

90. slawke- nikt na nikogo nie czeka bo to jest biznes. Każdy zespół chce zając jak najlepsze miejsce wśród konstruktorów- bo to kasa, każdy chce zająć jak najlepsze miejsce-bo idą za tym sponsorzy. koniec kropka.


avatar
szmalec

09.02.2011 19:53

0

Ręka Roberta Kubicy nie zostanie poddana kolejnym zabiegom - powiedział na konferencji prasowej doktor Giorgio Barabino zajmujący się polskim kierowcą w szpitalu Santa Corona w Pietra Ligure. W najbliższych dniach Kubica przejdzie kolejne zabiegi ortopedyczne innych - uszkodzonych w wypadku części ciała - a już w czwartek opuści oddział intensywnej terapii


avatar
rob1000

09.02.2011 19:53

0

Żeby tą kasę zdobyć to trzeba mieć kim dlatego myślę że będą czekać na Kubka ile to będzie możliwe


avatar
Domin89

09.02.2011 19:55

0

po pierwsze to nie wiem po czym sadzicie co niektórzy ze to jest mistrzowski bolid a po drugie wiem co jest z Robertem i jakie ma obrażenia i obstawiam ze za 4 miesiace robert bedzie juz testował w piatki a na gp belgi zasiadzie za sterami w wyscigu wasz pesymizm jest uzasadniony ale z tego co widze wiekszosc patrzy na to jak by robert byl w podeszlym wieku i nic nie robil a on na pewno stanie na glowie aby powrocic jak naszybciej za kolko ;]


avatar
lotus_reno

09.02.2011 19:57

0

nie piszcie na kubice nie beda czekac . Będą i poczekają na 100 i na pewno jeżeli Robert wyzdrowieje wróci do formy i dostanie zezwolenie na wyścig to na pewno dadzą mu szanse w wyscigu no chyba ze byłby to ostatni wyścig sezonu i zastępczy kierowca miałby szanse na tytuł no to sie wtedy zgodzę ale to są ino 2 takie sytuacje i innych nie ma . bedzie zdrowy = bedzie w f1 i koniec


avatar
baworak

09.02.2011 19:57

0

@82.bullit34 jakbys czytal moje mysli...w pelni sie z toba zgadzam


avatar
bmwm3

09.02.2011 20:01

0

WRÓCCI I POKAŻE NIEDOWIARKOM


avatar
slawke

09.02.2011 20:01

0

92. a31 ale można zająć 4. czy 3. miejsce w konstruktorach dojeżdżając na miejscach 5-10 jak i 2-5, napisałem przecież, że najważniejsze (dla nas kibiców i dla Roberta) jest aby zastepca nie był w stanie walczyć o mistrzostwo świata indywidualnie, wtedy będzie można w środku sezonu go zmienić na Kubicę i Team w klasyfikacji konstruktorow nic nie straci. Jesli będą widziec (chocby po telemetrii) ze zastepca nie wykorzystuje bolidu na 100% to wg mnie popelnia blad jesli odslonia wszystkie najmocniejsze karty, po to aby ten dojezdzal oczko czy dwa wyzej, jednak dalej nie wygrywał. Cała para pójdzie w gwizdek, stracą element zaskoczenia (tylko dzieki temu Brawn wygrał w 2009) i wszystko beda musieli zaczynac od poczatku. Dlatego Lopez mówi, ze musza mieć kierowcę zdolnego do wygrania mistrzostw, poszli z projektem bardzo odwaznie, bo tylko dzieki innowacjom mozna wyjsc na prowadzenie w F1, a jesli kierowca nie bedzie w stanie dzieki nim wygrywac, to nie ma sensu pokazywac konkurencji ze te innowacje daja zysk. Przyklad, zastepca Kubicy zaczyna sezon na miejscach 6-8, wprowadzaja kolejne poprawki i ulepszenia, ów zastępca dojezdza na miejscach 3-5, konkurencja widzi że patenty daja efekt i wprowadza je u siebie, Alonso czy Hamilton umieja to wykorzystać i w ten sposob Renault nie ma ani wysokich lokat ani asów w rękawie, które można wystrzelić kiedy za kółkiem będzie klasowy driver.


avatar
rob1000

09.02.2011 20:02

0

Dokładnie wróci i pokaże że można mimo wszystko


avatar
R90

09.02.2011 20:03

0

Spokojnie, jesli nawet wezma HEI i bedzie on odnosil sukcesy to predzej pietrowa wywala. Maja juz sponsora tytularnego a jak beda sukcesy to moze jaksi powazny sponsor sie trafi wiec Rusek nie bedzie potrzebny. Gdyby nie Robert to watpie aby Pietrow wyciagnal ich z tej zapasci ktora zaczela sie po crashgate. Za duzo mu zawdzieczaja zeby ot tak go zastapic. Mysle, ze Heidfeld to najlepsza opcja. Pedro odpada, jest slaby, Hulkenberg w ostatecznosci moze byc. O Kimim mozna zapomniec, zreszta niewiadomo wcale czy bylby taki dobry po ponad rocznej przerwie


avatar
RoyalFlesh F1

09.02.2011 20:06

0

99. slawke Czyśty zwariował. Tyl milionów wydanych na bolid i nie bedą chcieli go wykorzystac w 100%!!!!!!!!


avatar
rob1000

09.02.2011 20:08

0

102 Royal..... Dlaczego jesteś złośliwy przecież to gra słów a my wszyscy życzymy Robertowi powrotu do F1


avatar
RoyalFlesh F1

09.02.2011 20:08

0

A wogóle co ty za przykłady podajesz rzeczy które jeszcze nie nastąpiły.


avatar
kubikafan

09.02.2011 20:09

0

Moje oszacowanie jest takie...5-8 tyg zrosniecie kosci i 5 tyg rehabilitacja robert wraca na gp hiszpani


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu