Komentarz Pereza dot. tylnego skrzydła McLarena wywołał poruszenie w padoku
Temat kontrowersyjnego tylnego skrzydła MCL38 okazał się jednym z głównych wątków czwartkowych rozmów medialnych. Rywale McLarena dość ochoczo wypowiadali się w tej sprawie, a najwięcej zamieszania wprowadził komentarz Sergio Pereza.Kwestia "mini DRS-u" w bolidzie McLarena nie znika z nagłówków mediów od wyjazdu z Azerbejdżanu. Wątpliwości co do tego patentu były na tyle duże, że FIA musiała wydać kolejny komunikat ws. elastycznych elementów, podkreślając, że jeśli przechodzą one testy obciążeniowe, w myśl przepisów są uznawane za legalne.
Z drugiej strony Federacja dała do zrozumienia, że rozważa pewne działania na tym froncie, co jeszcze bardziej zaogniło całą sprawę. Pytań o to nie unikali także kierowcy podczas różnych aktywności medialnych w Singapurze. Szerokim echem odbiła się zwłaszcza wypowiedź Sergio Pereza.
Z pierwszych jej odtworzeń wynikało, że Checo pokusił się o określenie tego patentu mianem nieregulaminowego (z ang. illegal). Ponieważ przy prośbie o doprecyzowanie tego, czy użył słowa legal czy illegal, zupełnie inaczej podszedł do sprawy, dział Red Bulla wydał swój dodatkowy komentarz.
Red Bull now says that I have misquoted Checo:
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 19, 2024
‘When asked about the McLaren RW he said “it’s clear their RW is out of regs and it’s a legal car.” Not illegal. In his accent that could be heard as illegal.’
Hope you get a chance to hear it yourself on Sky F1 TV. 🤔
Byki zaznaczyły, że Meksykanin użył sformułowania "legalny", a ze względu na jego akcent można było usłyszeć jego angielskie przeciwieństwo. Nie zmienia to jednak faktu, że wypowiedź Pereza jasno wskazywała na wątpliwości co do tylnego skrzydła McLarena:
"Tak to wygląda. Oczywiste jest tutaj przekroczenie granicy przepisów i to, że jest to regulaminowy/nieregulaminowy bolid. Jestem tym bardzo zaskoczony. Przejechali z tym tylnym skrzydłem kilka wyścigów i nic się nie stało", powiedział Sergio, cytowany przez PlanetF1.
"Musimy po prostu skupić się na sobie. Ponieśliśmy ogromne straty w mistrzostwach, a oni teraz znajdują się na prowadzeniu. Możemy wrócić do gry i liczymy, że odzyskamy ten mocny rozpęd po naszej stronie. To byłoby naprawdę dobre."
Jak wspomnieliśmy wyżej, Pereza później dopytano, o jakie sformułowanie konkretnie mu chodziło:
"Naprawdę myślałem, że to skrzydło nie mieści się w obszarze regulacji. Widać wyraźnie, że tylne skrzydło się wygina, ale naturalnie sprawdzili to i wychodzi na to, że auto jest zgodne z przepisami."
"Jestem dość mocno zaskoczony. Myślałem, że to niedozwolone, a wygląda na to, że jest inaczej. Jestem tak samo zaskoczony jak wy wszyscy, bo zdecydowanie daje to duże korzyści. Nie jestem ekspertem ds. technicznych, aczkolwiek jestem pewny, że zespół przygląda się temu, dlaczego teraz jest to dozwolone."
komentarze
1. ekwador15
prowadzenie w generalce red bull stracil przez ciebie Perez a nie przez to skrzydło. Twoj kolega z teamu jest na 1 miejscu a ty na 8 xd
2. RiskyF1Fan
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że Perez i Red Bull brzmią jak pokrzywdzony dzieciak, któremu zabrano lizaka i teraz narzeka na cały świat? Naprawdę to już jest męczące, nie wspominając, że przykre. Jak oni mieli asymetryczny system dystrybucji płynu hamulcowego, to mam wrażenie, że nikt tak nie jęczał. Naprawdę mniej gadania, więcej robienia, bo robienie pewnych rzeczy...nie przystoi, bo tylko zniesmaczenie wzrośnie.
3. Raistoppen
@2 podobno nie mieli, to tylko miały być plotki rozsiewane przez brytyjskich dziennikarzy, ale prawda może być różna.
4. sisay
@1 Stracili tylko i wylacznie przez robione bolidu pod styl Maksia, ktory nikomu nie odpowiada(teraz za to powoli placa)
5. Manik999
@sisay - przecież mistrzowski zespół zawsze tworzy bolid pod lidera. Przecież tak samo było w przypadku Mercedesa, Ferrari czy McLarena. Sergio musi się dostosować, tak jak musiał dostosować się Valtteri, Kimi, Felipe, Heikki, Giancarlo czy też Rubens. ;)
6. Raistoppen
@5 - po prostu gościu uważa, że lepiej zrobić bolid, dzięki któremu dwóch zawodników będzie dojeżdżało na pozycjach 4-6 niż bolid, w którym będą dojeżdżali 1-8. Cóż, taki się urodził.
7. giovanni paolo
Perez miał rację w kwestii rozwoju RB19 i RB20, Perez miał rację w kwestii tylnego skrzydła mclarena. Czy ten człowiek ma jakieś słabe strony?
8. slawbo
@7 tak, jest z Ameryki Południowej :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz