WYNIKI Sepang [ 28 marca 2007 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | K. Räikkönen | Ferrari | 01:35.268 | 61 |
2 | A. Wurz | Williams | 01:35.705 | 114 |
3 | D. Coulthard | Red Bull | 01:35.712 | 87 |
4 | R. Schumacher | Toyota | 01:35.751 | 81 |
5 | R. Kubica | BMW | 01:35.887 | 111 |
6 | L. Hamilton | McLaren | 01:36.115 | 69 |
7 | T. Sato | Super Aguri | 01:36.306 | 63 |
8 | R. Barrichello | Honda | 01:36.563 | 36 |
9 | H. Kovalainen | Renault | 01:36.578 | 86 |
10 | J. Button | Honda | 01:36.617 | 24 |
11 | A. Davidson | Super Aguri | 01:37.876 | 39 |
12 | S. Speed | Scuderia Toro Rosso | 01:37.910 | 36 |
13 | V. Liuzzi | Scuderia Toro Rosso | 01:37.971 | 32 |
#2 dzień testów w Malezji- Kimi na czele
W drugim dniu testów na torze Sepang najszybszym kierowcą okazał się aktualny lider mistrzostw świata- Kimi Raikkonen. Zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu 2007 wykręcił czas 1:35,268 i poprawił wczorajszy wynik Roberta Kubicy o prawie jedną sekundę. Drugi czas, o ponad 0,4 sekundy gorszy uzyskał Alexander Wurz z zespołu Williams. Austriak przejechał dzisiaj aż 114 okrążeń- najwięcej ze wszystkich kierowców biorących udział w sesji.Czwarty czas przypadł zespołowi Toyota. Ralf Schumacher przejął dzisiaj obowiązki rozwijania bolidu od kierowcy testowego zespołu, uzyskując czas 1:35,751. Za młodszym z braci Schumacherów uplasował się zwycięzca wczorajszej sesji testowej- Robert Kubica, który ponownie przejechał ogromny dystans aż 111 okrążeń za kierownicą bolid F1.07, co stanowi dwukrotny dystans wyścigu i pozwala pozytywnie patrzeć na rozwój awaryjnej skrzyni biegów.
Szósty czas dnia uzyskał Lewis Hamilton, który kierownicę przejął od Pedro de la Rosy. Zespół Super Aguri, podobnie jak Toro Rosso i Honda postanowiły dzisiaj dać szansę wyjazdu na tor swoim obu kierowcom. Jako, że regulamin testów pozwala na korzystanie z tylko jednego bolidu, zawodnicy tych zespołów dzielili się czasem spędzonym na torze. Być może ten fakt wpłynął na słabsze wyniki, gdyż wszyscy kierowcy tych zespołów zamykali dzisiaj tabelę czsową. Jedynie Heikki Kovalainen zdołał przedzielić swoim czasem kierowców Hondy, zajmując 9 pozycję.
Sesja odbyła się w bardzo ciężkich warunkach. Temperatura otoczenia wynosiła 34 stopnie Celsjusza, a temperatura toru dochodziła do 54 stopni. Na torze pojawiły się trzy czerwone flagi spowodowane przez: Rubensa Barrichello, Ralfa Schumachera oraz Lewisa Hamiltona.
komentarze
1. Kazik
To dobrze,że wyniki Roberta wnoszą nieco optymizmu przed GP Malezji.O niezawodność bolidu martwimy się najbardziej.
2. bea17
Ta temperatura-piekło na ziemi będzie największym wrogiem bolidów i kierowców.
3. natleniony
dobrze że theissen dał na cały dzień bolid jedynie Kubicy, pozna każdy cm2 toru a to napawa optymizmem, oby ta cholerna skrzynia biegów ...
4. Tanis
Otuchą napawa ilość przehechanych okrążeń, a i czas nie jest zły. od miejsca 2-go do 5-go kierowcy mieszczą się w 0,182s Strata do Ferrari Roberta już znaczna bo 0,619s. Wydaje mi się jednak, że dzisiaj głównym celem było sprawdzenie wytrzymałości skrzyni. Jeśli wczoraj używali tego samego silnika oznaczało by to że wytrzymała 203 okrążenia - prawie cztery wyścigi :-)
5. tom38
Może ktoś wie gdzie można znaleźć informacje na temat większej ilości czasów poszczególnych okrążeń, bo informacja o najszybszym kółku danego kierowcy za wiele nie mówi?
6. atomic
mam nadzieje że mario ustawi roberta ze strategią w której będzie miał szansę na podium.
7. natleniony
dobrze że theissen dał na cały dzień bolid jedynie Kubicy, pozna każdy cm2 toru a to napawa optymizmem, oby ta cholerna skrzynia biegów ...
8. mardab
Dlaczego wcześniej nikt w BMW nie wpadł na to że to były tylko uszczelki? Mi się wydaje że problem leżał w czymś bardziej skomplikowanym. Ale po ilości okrążeń widać że problem chyba został rozwiązany.
9. Tanis
Może być tak, że ta nieszczęsna uszczelka była efektem, a nie przyczyną kłopotów. mam nadzieję, ze ten problem po mału mamy za sobą, ale prawdopodobie FIA wezwała Ferrari i BMW do poprawienia tych nieszczęsnych podłóg, które nie podobały się McLarenowi. Będzie następny kłopot :-(
10. Kazik
Narazie to chyba FIA ma jeszcze raz sprawdzić czy faktycznie tak jest,potem ew.decyzje.
11. jura1993
jak zwykle toro rosso na końcu
12. Igor14
dobrze ze Lewis jest za Kubica
13. Tanis
Tutaj byłbym ostrożny :-) Robert zna już ten tor lepiej ( 203okr.) do 69 okr. Hamiltona różnica wyniosła tylko 0,228s. McLaren jest szybki co pokazał na ostatnim wyścigu. Ciekawe co takiego zrobił Hamilton, że wywieszono czerwoną flagę przy jednym z jego przejazdów ??
14. Tanis
Sądzę ponadto, że te czasy jeszcze poprawią się jutro. Jak wspomniałem po wczorajszych testach czas wykręcony na GP Malezji w 2006 przez Alonso wynósł 1'34.803. Jak widać dzisiaj Ferrari mocno do niego się zbliżył. Jutro, czasy wykręcane na trzecim i ostatnim teście będą jeszcze lepsze.
15. Kazik
W zwiażku ze zmianą specyfikacji opon nie za bardzo należy się sugerować ubiegłorocznymi czasami.Na niektórych torach to może być różnica nawet kilku sekund.
16. Tomson
Kilka sekund to jednak chyba przesada Kazik.Najlepsze czasy są osiągane podczas wyścigów gdy tor jest maksymalnie nagumowany - 3 dni jazdy wszystkich zawodników ze wszystkich ekip, tak więc najszybsze okrążenia będą w czasie wyścigu z minimalną ilością paliwa przed zjazdami. Pozdro. Jeszcze jeden dłuuugi tydzień czekania.
17. reikorp
:) cieszymy się ogromnym dystansem kubicy. doświadczenie uber alles! Stawiam, że Robert będzie 2. a może, że pierwszy...
18. zawit1
ładnie robert, ładne, oby tak na wyścigu, dobrze że ze skrzynią biegów wszystko OK
19. Marti
Szkoda, że GP Malezji jest dopiero w przyszłym tygodniu. Niepotrzebna jest ta trzytygodniowa przerwa pomiędzy pierwszymi dwoma wyścigami. Jednak gdyby wyścig w Malezji odbył by się w ten weekend, to zespoły nie mogłyby przeprowadzić tam testów w tym tygodniu. Uważam, że Ferrari jest faworytem do wygrania najbliższego wyścigu. Mam nadzieję, że Roberta nie zawiedzie bolid i zajmie on bardzo dobrą pozycję. Testy testami, ale liczą się wyniki osiągnięte podczas wyścigów.
www.robertkubica.blog.onet.pl
20. Kazik
Tomson,nie chcę być gołosłowny.Testy w tym roku:Sepang -najlepszy czas Raikonnen 1-35-268,rekord toru Alonso-1-33-193 (dwie sekundy).Floriano-najlepszy czas Badoer 1.00.007 rekord toru M.Schumacher-0.55.999 (cztery sekundy} Nie pamiętam gdzie trenowali kierowcy Toyoty ale Trulli-1-18-589 a rekord toru 1-15-650)M.Schumacher-3 sekundy).Tego nie widać normalnie ale wprowadzenie tego rodzaju opon zmienia postać rzeczy.Generalnie bolidy są nieco wolniejsze w stosunku do lat poprzednich.Nie chce mi się w tej chwili szukać wyników z Bahrajnu ale jestem pewien,że bardzo odstają w stosunku do ubiegłorocznych rezultatów.Pozdr.
21. tom38
Kolejny "podniecający" się testami:):) Popatrz Kazik na najlepsze czasy kwalifikacji i wyścigu w Australii 2006 i 2007; Twoja teoria lega w gruzach.
Opony zapewne są mniej wydajne niż te ubiegłoroczne, ale fachowcy wypowiadają sie, że postep w czasach okrążeń to ok. 0.1s z wyścigu na wyścig, tak więc "wyścig zbrojeń" trwa!
22. Kazik
Ale napisałem "na niektórych torach" co przecież jest prawdą.Po co od razu jakaś" teoria i podniecanie".W Australii faktycznie czasy były zbliżone do ubiegłorocznych.O tym,że obecnie stosowane Bridgestony są "wolniejsze" od poprzednich wie każdy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz