2023-03-18 GP Arabii Saudyjskiej - #3 trening 14:30 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:28.485 | 20 |
2 | S.Perez | Red Bull | 1:29.098 | 15 |
3 | F.Alonso | Aston Martin | 1:29.483 | 21 |
4 | L.Stroll | Aston Martin | 1:29.509 | 21 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:29.568 | 18 |
6 | C.Leclerc | Ferrari | 1:29.588 | 16 |
7 | L.Norris | McLaren | 1:29.690 | 18 |
8 | O.Piastri | McLaren | 1:29.698 | 23 |
9 | P.Gasly | Alpine | 1:29.701 | 19 |
10 | C.Sainz | Ferrari | 1:29.761 | 16 |
11 | G.Russell | Mercedes | 1:29.811 | 19 |
12 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:29.917 | 21 |
13 | N.Hulkenberg | Haas | 1:29.933 | 19 |
14 | E.Ocon | Alpine | 1:29.953 | 19 |
15 | A.Albon | Williams | 1:29.983 | 18 |
16 | L.Sargeant | Williams | 1:30.035 | 18 |
17 | K.Magnussen | Haas | 1:30.131 | 15 |
18 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:30.317 | 20 |
19 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:30.797 | 20 |
Verstappen przed kwalifikacjami pokazał, że jest szybki na każdej mieszance opon
Max Verstappen w trzecim treningu na torze w Dżuddzie dał popis jazdy na twardych i miękkich oponach Pirelli. Na obu mieszankach był zdecydowanie najszybszym kierowcą na torze, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę i kierowców Astona Martina.Trzeci trening w Arabii Saudyjskiej rozegrany został przy dość dużym zachmurzeniu przez co tor nie był aż tak rozgrzany jak podczas wczorajszego pierwszego treningu. Nie było oczywiście mowy o żadnym deszczu, a kierowcy przez pełne 60 minut mogli spokojnie wczuwać się w jazdę pomiędzy betonowymi bandami na gładkich oponach.
Jak to zwykle bywa podczas weekendów rozgrywanych w nocnym formacie, pierwszy i trzeci trening nie do końca jest chętnie wykorzystywany przez ekipy do kręcenia rekordowych wyników z uwagi na warunki, które w kluczowych momentach weekendu będą zupełnie inne.
Z tego powodu kierowcy dzisiaj "rano" wyjeżdżali na tor bez specjalnego pośpiechu. Pierwsi zameldowali się na nim zawodnicy Astona Martina, którzy są pod baczną obserwacją po świetnym początku sezonu w Bahrajnie.
Na przestrzeni 60 minut kierowcy korzystali z pełnej gamy opon Pirelli, ale czas na najszybsze przejazdy przyszedł pod koniec sesji, na miękkich oponach.
Wcześniej popis jazdy na twardym ogumieniu dał Max Verstappen, który na najtwardszych oponach, które wedle Pirelli są o sekundę wolniejsze od miękkich, był tylko niewiele wolniejszy od najszybszego na torze Sergio Pereza. Holender w imponujący sposób poprawił również swoje czasy na kolejnych okrążeniach.
Meksykanin na swoim szybkim kółku na miękkich oponach początkowo miał przewagę jedynie 0,1 sekundy nad Verstappenem. Gdy w końcówce sesji założył kolejny komplet czerwonych opon urwał kolejne trzy dziesiąte sekundy, notując rekordy w pierwszych dwóch sektorach.
W samej końcówce jego zespołowy kolega również założył miękkie opony i szybko uzyskał rekordy w trzech sektorach toru, aby na kolejnych kółkach wyśrubować jeszcze swój wynik podobnie jak to zrobił na twardym ogumieniu.
Ostatecznie więc dwukrotny mistrz świata na torze w Dżuddzie zachowuje czyste konto po "wygraniu" także dwóch wczorajszych treningów. Przed sesją kwalifikacją Holender okazał się o przeszło 0,6 sekundy szybszy od zespołowego partnera.
Za kierowcami Red Bulla przed czasówką uplasowali się kierowcy Astona Martina- Fernando Alonso przed Lancem Strollem, który powoli powraca do pełni sił po problemach z nadgarstkami.
Kanadyjczyk w trzecim treningu stracił do swojego zespołowego kolegi tylko kilka setnych sekundy, ale oba Aston były wolniejsze od Verstappena o blisko sekundę. Zapowiada się więc na kolejny pogrom konkurencji ze strony Red Bulla.
Za czołowymi dwoma zespołami znalazł się Lewis Hamilton, który bazując na jego wyniku z trzeciego treningu może realnie liczyć na walkę z kierowcami Astona Martina. Podobnie z resztą jest z Ferrari. Charles Leclerc był tylko nieznacznie wolniejszy od Hamiltona.
Carlos Sainz i George Russell w trzecim treningu uzyskali odpowiednio 10. i 11. wynik, dając się wyprzedzić Gasly'emu z Alpine oraz, co stanowi miłą niespodziankę, obu kierowcom McLarena.
Na dalszych miejscach znaleźli się: Zhou, Ocon oraz Albon, a stawkę z czasami zamykali Sargeant, Magnussen, Bottas i Tsunoda.
Pechowo sobota rozpoczęła się dla Nycka de Vriesa. Holender poza wczorajszymi dwoma treningami, nigdy wcześniej nie jeździł po tym torze i do czasówki będzie musiał podjeść bez dzisiejszej rozgrzewki, gdyż w jego aucie pojawił się problem z jednostką napędowa, który uniemożliwił mu wyjazd z boksu w trzeciej sesji treningowej.
Ekipa AlphaTauri zdążyła potwierdzić ,że pracuje nad wymianą uszkodzonego elementu i jeżeli wszystko pójdzie dobrze, de Vries wystąpi w zaplanowanych na godzinę 18:00 czasu polskiego kwalifikacjach.
komentarze
1. hubertusss
Jeśli nie będzie awarii i pomyłek Max ma szanse wygrać wszystkie wyścigi w tym sezonie.
2. Iron Man F1
RBR jest zdecydowanie najszybszy i nawet się z tym nie kryje. A i tak pewnie jeżdżą na skręconych osiągach. Oj szykują się dublety za dubletem RBR w tym sezonie. Ale cudownie! :)
3. seybr
@1 Teoretycznie jest to możliwe, w praktyce nie wykonalne. Awarie to jeden z możliwych scenariuszy. Pogoda może popsuć kwalifikacje, następnie ktoś przywali w Maxa i po podium.
4. Vendeur
Ponad godzina po treningu, a nadal nie ma tabelki z czasami...
5. TomPo
0.5s roznicy miedzy 3 a 15 miejscem.
To bylby fascynujacy sezon gdyby nie RBR z 1s przewaga nad wszystkimi.
Mozna sie rozejsc...
6. hubos21
Max może dzisiaj powstrzymać tylko ostatni zakręt, jedzie tam na limicie
7. Litwak
Niestety zmiana przepisów i kolejna dominacja, on w tym samochodzie wogole się nie męczy. Ten samochod sam jedzie. Po co zmieniali przepisy, jeśli chcieli wyrównać stawkę bardzo im się to udało.
8. giovanni paolo
Ciekawe że w sezonie 2019 obóz koncentracyjny mercedesa mówił w tym samym tonie, może i przez zmianę przepisów ich bolid miał sekundę przewagi nad drugim zespołem ale za to reszta stawki była blisko siebie (oprócz williamsa).
Ale jest pewna różnica, teraz zredukowano brudne powietrze a i opony wytrzymują bo są zrobione dla całej stawki a nie dla jednego bolidu.
9. sty77
@ 7. Litwak
No raczej sam nie jedzie ,proponuję obejrzeć onboards poszczególnych kierowców z przejazdu na tym torze ,bo moim skromnym zdaniem jest tylko kilku w stawce którzy jadą tak ryzykownie ,blisko band na limicie a nie raz w uślizgu a dodajmy że to tylko treningi. Jak dla mnie gościu ma znakomite umiejętności a przede wszystkim jaja które kiedyś miał młody Lewis Hamilton lecz z wiekiem je utracił a szkoda.
10. hubos21
@7
Kto powiedział, że chcieli wyrównać stawkę?
11. TomPo
@9
Zeby tak jechac to musisz miec bolid, ktoremu mozesz zaufac, ktory jest przewidywalny, ktory klei sie do asfaltu i ktory nie ma problemow z pod czy nadsterownoscia i z ktorym nie musisz walczyc w co drugim zakrecie, biorac go na trzy razy, jak to musza robic inni. Wiec tak... kierowca owszem, ale bez bolidu ktory na to pozwala, to tez moze sobie palcem w bucie pogrzebac. Chcialbym zobaczyc takiego Ferdka w obecnym RBR...
12. Litwak
Koniec kwalifikacji dla amatora !!!!!
13. Werter
YES, YES, YEEEEES! Pomarańczowy brzydal OUT hahaha!
Alonso, jedziesz po pole position!
14. sty77
@11
Z tego co czytałem Max woli właśnie żeby bolid był narowisty a przede wszystkim nadsterowny wtedy ma większą ingerencję w prowadzeniu go ,odwrotnie jest u Pereza który preferuje bolid który jedzie jak po szynach itd .pozdro
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz