2024-10-27 GP Miasta Meksyk - Wyścig 21:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 C.Sainz Ferrari 1:40:55.800 25
2 L.Norris McLaren +4.705 18
3 C.Leclerc Ferrari +34.387 16
4 L.Hamilton Mercedes +44.780 12
5 G.Russell Mercedes +48.536 10
6 M.Verstappen Red Bull +59.558 8
7 K.Magnussen Haas +1:03.642 6
8 O.Piastri McLaren +1:04.928 4
9 N.Hulkenberg Haas +1 okr. 2
10 P.Gasly Alpine +1 okr. 1
11 L.Stroll Aston Martin +1 okr.
12 F.Colapinto Williams +1 okr.
13 E.Ocon Alpine +1 okr.
14 V.Bottas Stake Sauber +1 okr.
15 G.Zhou Stake Sauber +1 okr.
16 L.Lawson Visa RB +1 okr.
17 S.Perez Red Bull +1 okr.
18 F.Alonso Aston Martin DNF
19 A.Albon Williams DNF
20 Y.Tsunoda Visa RB DNF

komentarze
  • 15. fistaszeq
    • 2024-10-27 23:21:27
    • *.toya.net.pl

    @11 Nie przesadzaj, to był incydent wyścigowy. Tsunoda nie miał miejsca, Albon nie miał miejsca i Gasly mógł się niby przesunąć, ale to nie jest niczyja wina. I mówię to jako fan Albona

  • 16. fistaszeq
    • 2024-10-27 23:22:18
    • *.toya.net.pl

    Ad. 15 Ale faktycznie Albona nie ma co się czepiać, tu masz rację

  • 17. Lulu
    • 2024-10-27 23:24:49
    • *.

    @12 przesio
    Cześć. Odpowiedź tak , kiedy były prowadzone rozmowy Lewisem i Carlos i samo Ferrari byli w innym miejscu niż są dziś. Kto wie , gdyby wiedzieli gdzie będą za kilka miesięcy prawdopodobnie do tego transferu by nie doszło.

    Cała ta sytuacja kuriozalnie gra na korzyść Hamiltona . To kolejny transfer gdzie być może miał nosa i wie coś co go skłoniło. Obecnie Ferrari jeżeli nie zniszczy auta zimą może mu dać na prawdę dobre narzędzie do walki o upragniony 8 tytuł bo uważam że Leclerc będzie słabszym rywalem niż Russel .

    Proszę nie kopać mnie po jajkach za to stwierdzenie ale tak mi się wydaje . Na Leclerca patrzę trochę jak na Lando. Ma niby wszystko ale czegoś jednak brak . Hamilton jest niesamowicie powtarzalny i bardzo dobrze punktuje w wyścigach póki co .

  • 18. Kii
    • 2024-10-27 23:26:17
    • *.96.62.64

    @2. Co takiego powiedział? :)

  • 19. kodzix
    • 2024-10-27 23:26:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6 a tam mistrzostwa, gdyby ferrari i mclaren tak nie odjechali to red bull pewnie skończyłby na 4 miejscu

  • 20. Lulu
    • 2024-10-27 23:28:56
    • *.

    @14 przesio

    Ostatnie lata oceniasz po formie Mercedesa której dalece do optymalnej . Popatrz na metryki obu . Georg powinien go zlać chociaż trochę a na razie nawet go nie klepie. Myślę że jeżeli Ferrari będzie dysponowało tempem w 2025r będziemy mogli się przekonać. Ma 2 sezony . Ja to widzę tak w obu przegra z Lecleciem to będzie ładny koniec wielkiej kariery .

  • 21. kodzix
    • 2024-10-27 23:30:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @19 gdyby ferrari i mclaren tak nie odjechali mercowi*
    proszę wybaczyć za błąd

  • 22. przesio
    • 2024-10-27 23:31:29
    • *.aa.ipv6.supernova.orange.pl

    Hamilton to loteria a Sainz to pewniak do dużych punktów . Niby powinno być ok i walka o 8 tytuł ale zobaczymy jak będzie w praktyce i czy Ferrari nie będzie sobie pluc w brodę. Może Hamilton zbierze w sobie tyle motywacji co Alonso w pierwszym sezonie w Astonie gdzie rozstawiał wszystkich po kątach .
    Myślę że gdyby wtedy Aston był mocniejszy to by powalczył o mistrza z Verstappenem. Teraz niestety Alonso powoli się sypie i nie wiadomo czy wytrwa do dominacji Astona.

  • 23. Lulu
    • 2024-10-27 23:33:23
    • *.

    @22 Myślę że na to nie ma szans

  • 24. ryan27
    • 2024-10-27 23:35:03
    • *.climaxnet.pl

    VER dobrze by zrobił jeden wyścig odpoczynku.
    Z drugiej strony sędziowie sami są sobie winni. Pozwalali cały 2021 na wypychanie z toru a teraz się motają pomiędzy brakiem kary a karaniem.

    VER ma niesamowity talent i wyczucie samochodu. Potrafi dostosować się do warunków na torze i wycisnąć z bolidu wszystko... ale nie umie się ścigać. Nie umie przygotować ataku i wykonać go tak żeby nie było wątpliwości tylko albo zrobi dive bomb albo wypchnie poza tor.

    Już to kiedyś dawno temu napisałem ale nadal prawdziwe - dwóch VER nie ukończyłoby żadnego wyścigu.

  • 25. przesio
    • 2024-10-27 23:35:35
    • *.aa.ipv6.supernova.orange.pl

    Najbardziej w tym wszystkim szkoda biednego Sainza . Żeby się nie posypał jak Ricardo po przejściu do słabszych ekip. Szkoda chłopa bo to bardzo dobry i solidny Walczak . W sprzyjających okolicznościach też mógłby powalczyć o mistrza. Duet Sainz i Leclerc pokazuje jak można się uczciwie i fair ścigać , nie robić bączków jak Vettel itp.

  • 26. Lulu
    • 2024-10-27 23:36:20
    • *.

    Na to że Alonso dotrwa tak długo. I żadnej dominacji Astona nie będzie, bo od 2026r główna punktem bolidu będzie silnik a nie aero i nie wiem czy będzie to możliwe.

  • 27. Lulu
    • 2024-10-27 23:40:00
    • *.

    Ok po wyścigu kurz opada i emocje tez ,pora na Hiraizon forbiden west . I do kolejnego GP. Pozdrawiam

  • 28. Kii
    • 2024-10-27 23:41:50
    • *.96.62.64

    Lewis będzie szybszy od Leclerca tak samo jak wyjaśniłby Sainza więc po co ta dyskusja czy Ferrari dobrze zrobiło. Oczywiście, że dobrze. Hamilton swoje latka ma ale dalej ma to coś pokazał to w Silverstone i w SPA. Czerwoni w przyszłym sezonie będą mieli dream team i przy tak mocnym aucie jak mają teraz mają tytuły w kieszeni. Lewis musi się tylko wczuć w bolid i taki Leclerc będzie miał z nim bardzo ciężko a wy szukacie afery na siłę bo Carlos miał dobry wyścig w mistrzowskim bolidzie...

  • 29. Jacko
    • 2024-10-27 23:47:09
    • *.205.202.12.nat.ftth.dynamic.t-mobile.pl

    Max i tak ma szczęście, że nie dostał kary już na samym początku, za wywiezienie Carlosa. Ok, na starcie "można więcej", ale tu chodzi o sytuacje z tlokiem na torze, kilkoma samochodami koło siebie i brakiem miejsca, a nie gdy masz masę miejsca i specjalnie wywozisz rywala poza tor...

  • 30. Max3
    • 2024-10-27 23:49:10
    • *.centertel.pl

    Tak, Max brutalnie walczy. Szczerze, dałbym mu dzisiaj czarna flagę.... ale robi to bardzo inteligentnie, niewiem czy zauważyliście?! Zawsze tak ostro walczy z bezpośrednim rywalem o mistrzostwo. Tak robił z Lewisem, teraz robi z Lando. Bo kolizja jest mu na rękę, kiedy ten z tyłu goni go w punktach. Zresztą to widać, idzie na przepadłe.... słabo to wygląda, no ale cóż,po trupach do celu. Ma tylko jeden cel Kolejne mistrzostwo! I chyba mu się niestety to uda.... :(

  • 31. kiwiknick
    • 2024-10-27 23:52:15
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @25 przecież LeClerc robi bączki jak Vettel;)

  • 32. TomPo
    • 2024-10-27 23:58:35
    • *.180.61.166

    @29
    Dokladnie.
    Dziwilem sie ze komentatorzy kompletnie to przegapili, bo Max typowo w swoim stylu wypchnal SAI na pierwszych zakretach poza tor, przez co go wyprzedzil, bo ten musial jechac po trawie. Juz za samo to powinien dostac 5s kary, no ale pewnie zrzucili to na regule "pierwszego okrazenia". ale tak jak slusznie zauwazyles tam nie bylo tloku.

  • 33. Denieru
    • 2024-10-28 00:03:24
    • *.

    @32
    Nie przegapili a przynajmniej F1TV zwróciło na to uwagę ale błąd był po stronie Ferrari które powinno zgłosić manewr Maxa a tak Sainz oddał po cichu pozycję i wszyscy udawali że nic się nie stało, chyba że Włosi obawiali się taryfy ulgowej dla RBR podobnie jak to miało miejsce w Austin.

  • 34. MALCOLM
    • 2024-10-28 00:13:06
    • *.

    Gratulacje dla Carlosa. I jednocześnie tak szczerze jest mi go po prostu bardzo szkoda. Widząc go na najwyższym stopniu podium w kombinezonie Ferrari to myślę że to on zasługiwał w pełni na fotel w Ferrari a nie Hamilton. Ale cóż, kasa Hamiltona niestety wygrała z umiejętnościami Sainza. :(

  • 35. Kamil7
    • 2024-10-28 00:17:21
    • *.

    No nic.. niestety dzisiaj zasłużone kary dla Maxa, takie przepisy. Sądziłem że uda mu się jeszcze przegonić Mercedesy bo na pierwszym afinicznym odjeżdżał ale na twardych oponach kompletna porażka z tempem. Myślę że to jest teraz ich największy problem tzn ogarnąć odpowiednie okno pracy opon.
    Brawo dla Sainza, szkoda tylko że musi zrobić miejsce dla Hamiltona

  • 36. Litwak
    • 2024-10-28 04:14:33
    • *.

    Forza Ferrari jest szansa na mistrzostwo ale jazda. Norrisowi zabraknie pkt. Mercedes gdzieś zgubił formę. Max szkoda tego komentować dla mnie on nie potrafi jeździć. Nie sztuka jest jeździć z przodu, sztuka jest jazda w środku.

  • 37. mcjs
    • 2024-10-28 06:28:43
    • *.

    Lawson pokazał Perezowi "middle finger". Zero respektu dla Checo, i to w Meksyku. Jeśli robi to zawodnik siostrzanej ekipy, to też dużo mówi o aktualnej pozycji Pereza.

  • 38. EnderWiggin
    • 2024-10-28 07:10:05
    • *.icpnet.pl

    Może ktoś odpowiedzieć na pytanie jak można być tak głupim człowiekiem jak Max?
    Dopiero co w USA odwalił patologię, była wielka afera, nagonka na sędziów, naciski na zmianę przepisów, a gość po tygodniu w Meksyku odwala dokładnie to samo co. Nawet zwierzęta uczą się na błędach, a Verstappen nic, a nic.
    Gdyby sędziowie teraz to puścili można by zwijać interes i zamykać widowisko. Tak nie da się rywalizować gdy jeden z kierowców wozi się od bandy do bandy. Wszyscy inni kierowcy potrafią ze sobą uczciwie rywalizować tylko Verstappen ma z tym problem. Brak słów.

  • 39. Jacko
    • 2024-10-28 08:22:27
    • *.dynamic.chello.pl

    @33. Denieru
    Tu chodzi o komentatorów Viaplay.

    Ale to kolejny kamyczek do ogródka sędziów i dyrekcji wyścigu. Zamiast samemu śledzić i analizować wszystkie wydarzenia na torze, to przyzwyczaili się reagować na doniesienia zespołów i płacze kierowców.

    Wyobraźmy sobie co by się działo w piłce kopanej, gdyby sędzia reagował tylko na krzyki i jęki kopaczy. Totalny chaos na boisku oraz całkowite wypaczenie zasad i przepisów. W większości dyscyplin sportowych, dyskusja z sędziami jest w ogóle zabroniona.

  • 40. Denieru
    • 2024-10-28 09:12:05
    • *.117.99.7

    @39
    Cóż pierwsze okrążenie rządzi się swoimi prawami i z reguły sędziowie przymykają oczy na większość wykroczeń wyjątkiem są właśnie sytuacje w których to zespół zgłasza coś do "weryfikacji" co z reguły kończy się "brakiem dalszych działań" panelu sędziowskiego.

  • 41. Dzogurt92
    • 2024-10-28 10:06:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nieprawdopodobne jest to, jak duże braki przy walce koło w koło ma Crashtappen. Niby trzy tytuły są ale poziom jeśli chodzi o walkę na torze iście amatorski. Dawno nie widziałem kilkukrotnego mistrza z tak słabym rzemiosłem. To nie simracing.

  • 42. brain87pl
    • 2024-10-28 10:34:31
    • *.124.126.11.rybnet.pl

    Zespół Red Bull próbuje się bronić że kary dla Verstappena (zwłaszcza pierwsza) są niesłuszne. Horner i Marko uczestniczyli w konferencji na której przekonywali że Norris na tym kółku w zakręcie nr 4 miał na wierzchołku większą prędkość niż na innych okrążeniach wyścigu w tym miejscu. Sugerują że to Norris się nie zmieścił w zakręcie, a nie Verstappen go wypchnął.

  • 43. mordad
    • 2024-10-28 10:45:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pisałem o tym nie raz, dzisiaj powinni ogłosić, że ogórez wylatuje, a na jego miejsce jakiegoś juniora. Gorzej nie da się pojechać, a sytuacja Williamsa pokazuje, że nie jest to głupi pomysł.

  • 44. Denieru
    • 2024-10-28 16:12:14
    • *.

    @42
    FIA ma dostęp do tych danych więc nawet w przypadku w którym RBR będzie domagał się ponownego rozpatrzenia kar dla Verstappena ich podanie zostanie w ciągu 20 minut odrzucone, oni nawet próbują użyć tej samej argumentacji co McL w kwestii kar dla Norrisa z Austin.

  • 45. brain87pl
    • 2024-10-28 16:44:23
    • *.124.126.11.rybnet.pl

    @44.
    Wrzuciłem tamte info jako ciekawostkę bez wyrażania swojej opinie, ale też nie sądzę żeby coś to dało. Red Bull używa takiej samej argumentacji być może żeby pokazać hipokryzje McLarena, ale jedyne co wykazali to własną hipokryzje. Jeżeli zachowanie Verstapenna nie zostało ukarane mimo apelacji, to znaczy że takie zachowanie jest dozwolone, więc jasne że zawodnicy którzy wcześnie je krytykowali to zaadoptują je do swojego stylu jazdy. Być może Red Bull ma racje i Norris rzeczywiście mógł się nie zmieścić w zakręcie, ale skoro tydzień temu podobny manewr ze strony Verstappena był zdaniem RB cacy, to gdzie teraz problem?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo