komentarze
  • 1. Lulu
    • 2024-11-23 13:23:48
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pewnie ze rozczarowujące. Też liczyłem na więcej

  • 2. tysu
    • 2024-11-23 16:19:27
    • *.31.50.43.mobile.internet.t-mobile.pl

    Niestety, ale dziadzia już nie daję rady w kwalach wykrzesać tego co kiedyś. Co raz więcej błędów. W Ferrari przy Leclercu to chyba będzie do 0 :D

  • 3. dexter
    • 2024-11-23 17:24:24
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Witaj @Lulu,

    Co slychac, wszystko w porzadku u Ciebie?

    W sumie nie jest tak zle. Mam na mysli, ze Mercedes byl mocny przez caly weekend i to bylo troche zaskakujace - zwykle "Srebrne Strzaly" sa mistrzami piatkowych treningow. I tym razem zaczelo sie podobnie: Mercedes objal podwojne prowadzenie w pierwszym wolnym treningu, a nastepnie pierwsze i trzecie miejsce w drugim wolnym treningu. To bylo troche zaskakujace, poniewaz w drugim wolnym treningu mozna przewaznie bylo zauwazyc pewna degresje. Jednak dzis Mercedes byl tak samo mocny jak pierwszego dnia. Russell zawsze byl w top3, a Hamilton wlasciwie tez byl w czolowce. Niestety, w Q3 popelnil dzis kolejny blad i bez wykreconego czasu zajmuje 10.miejsce. Niemniej jednak George pokazal juz cala swoja klase i doswiadczenie.

    Coz, Mercedes to naprawde "auto nispodzianka", Na "zielonym" torze o malej przyczepnosci (patrzac na asfalt), bolid radzi sobie dobrze. Poniewaz auto jest w stanie stosunkowo szybko wprowadzic temp. do opon i tym samym zwiekszyc grip. Ale! - jesli na torze jest wiecej gumy, czyli opona lepiej sie trzyma, opony beda bardziej wpadac w tzw. kompresje okresowa (podczas tej pracy warstwy materialu tworzacego opone nieustannie ocieraja sie o siebie i odbywa sie to w rytmie okresowym). Wychodzi z nich wtedy wiecej ciepla i staja sie zbyt gorace, a potem traca performance.

    Warunki byly w Las Vegas praktycznie idealne dla Mercedesa - dokladnie jak na "zielonym" torze. Temp. asfaltu jest niska, asfalt nie zapewnia duzej przyczepnosci, poniewaz kazdego wieczoru tor jest otwierany dla normalnego ruchu drogowego i wtedy schodzi cala guma - to wrecz idealne warunki dla Mercedesa!

    Taka ciekawostka: Renault jest rzeczywiscie b. podobne do Mercedesa i w krytycznych warunkach zawsze udaje im sie wprowadzic opone do odpowiedniego okna roboczego. Pamietasz Brazylie? Padalo, bylo chlodno i Alpine radzilo sobie dobrze na suchej nawierzchni, ale w deszczu az fruwaly po torze. Poniewaz oni naprawde dobrze zagrali w pokera oponami jesli chodzi o cisnienie (w przeciwienstwie do wielu innych zespolow). Wtedy pojazd wyscigowy nie odgrywa juz duzej roli.

    Najlepszy bolid F1 moze zablysnac tylko wtedy, gdy mozna przeniesc odpowiednia sile docisku. Ale, jesli tor wyscigowy bedzie mial niewielka przyczepnosc i bedzie zimno, trzeba wygenerowac wiekszy grip gdzie indziej - czyli na oponach. I wtedy auto nie odgrywa az tak duzej roli. Coz, Alpine pokazuje zachowanie b. podobne do Mercedesa.

    A jutro wszystko bedzie zalezec od pierwszego stintu i pytania: komu uda sie uratowac prawa przednia opone? Bo jest tak, ze znowu bedzie to tasa "zielona", poniewaz znow jest otwarty dla ruchu drogowego. Jest wprawdzie wyscig w programie F1, ale nie wygeneruje wystarczajaco gumy. Oznacza to, ze opony ponownie zostana poddane obciazeniu i jesli troche przesadzisz, to zaczna odklejac sie od bieznika. To jest tzw. "graining", a potem przewazanie juz nic nie funkcjonuje.

    A jesli zespoly beda chcialy ukonczyc wyscig skaldajacy sie z jednego zjazdu do boksow, to trzeba bedzie dojechac do okolo 20. okrazenia na oponach medium, aby moc nastepnie dokonczyc wyscig na twardej mieszance. I jesli ktos bezie mial juz graining w rundzie 5 lub 6, bedzie zagubiony i musi zaplanowac drugi stop. Poniewaz dodatkowy zjazd do boksow jest szybszy niz zmaganie sie z opona, ktora nie ma przyczepnosci. Zatem: zapowiada sie ciekawie.

  • 4. Lulu
    • 2024-11-23 20:43:38
    • *.

    Cześć i dzięki. I mnie luz , szkoda że Lewis ciągle coś, na pewno było by przyjemniej ;-)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2025 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo