komentarze
  • 1. RaptoRi
    • 2014-03-03 12:20:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5 silników, całkowicie nowej konstrukcji - odważnie :) Szczególnie zespoły korzystające z silników Renault mogą mieć spory problem... No nic, zobaczymy - już niecałe 2 tygodnie... :D

  • 2. Dexterus
    • 2014-03-03 12:41:50
    • *.dynamic.vectranet.pl

    Tjaa, zwłaszcza gdy mówimy o bateriach, które wydają się u Renaty cierpieć najbardziej. Nie zdziwię się, jeśli u angielskich buków można już obstawiać, ile kompletów silników wymienią poszczególne ekipy w tym sezonie :>

    Najlepsze zmiany z powyższej listy to dodanie kary 5sec przy pit-stopie oraz "dziedziczenie" punktów karnych z wyścigu na wyścig. Ciekawi mnie, czy to działa jednorazowo, czy do wyczerpania kary?

    Najbardziej niezrozumiałe dla mnie zmiany dotyczą skrzyni biegów: ograniczenia ilości wymian oraz zamrożenia przełożeń.

  • 3. kempa007
    • 2014-03-03 13:24:12
    • *.180.227.42

    Button po testach w Bahrajnie mowil, ze teraz te przekladnie i ogolnie czas zmiany biegow schodzi na drugi plan, bo silniki dysponuja poteznym momentem obrotowym- ponoc Magnussen zmienial biegi 5k rpm wczesniej i nie mialo to zadnego wplywu na roznice w osiagach.

  • 4. oldfashionman
    • 2014-03-03 13:38:18
    • *.ichf.edu.pl

    kempa007 jest błąd w 5 akapicie: "Jeżeli którykolwiek z wyżej wymienionych elementów zostanie użyty więcej niż pięć razy w sezonie (...)" silnik może być użyty nawet 19 razy ale nie wolno wymieniać żadnego elementu więcej jak 5 razy.

    Swoją drogą czy ekipy mogą montować po kilku wyścigach hybrydy z kilku silników?

    Czy nie wydaje wam się, że wszystkie zespoły solidarnie na przedostatnie GP wymienią nadprogramowy silnik, co spowodowane będzie tym, żeby w podwójnie punktowanym GP Abu Zhabi mieć możliwie świeżą jednostkę?

  • 5. RaptoRi
    • 2014-03-03 13:42:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie właśnie niezrozumiały jest cel "zamrożenia przełożeń". Zresztą zamrożenie rozwoju silników też wydaje się bez sensu... F1 to sport + technologia i jej rozwijanie powinno być elementem całej gry. Równie dobrze mogą zamrozić, rozkład masy, pakiety aero - tylko PO CO???

  • 6. oldfashionman
    • 2014-03-03 14:00:35
    • *.ichf.edu.pl

    @ RaptoRi Bernie odpowiedziałby; "redukcja kosztów"...

  • 7. ijox
    • 2014-03-03 14:08:07
    • *.toya.net.pl

    Red Bull dalej jeździ w Bahrajnie, korzysta z dnia filmowego, ale wolno mu zrobić tylko 18 kółek

  • 8. rokosowski
    • 2014-03-03 14:48:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5 Producenci silników nie mają nieograniczonej ilości pieniędzy dlatego chcą zamrożenia konstrukcji i stabilizacji kosztów. A stałe przełożenia to wcale nie jest taki głupi pomysł bo dzięki temu skończy się jazda na limiterze (na większości torów) co powinno ułatwić wyprzedzanie.

  • 9. fotoman
    • 2014-03-03 15:31:17
    • *.adsl.inetia.pl

    @3kempa007. mnie też to dziwi, ze dali 8 biegów w silnikach turbo, gdzie krzywa max momentu jest bardziej płaska, mz bez sensu

  • 10. oldfashionman
    • 2014-03-03 15:35:44
    • *.ichf.edu.pl

    @5 albo zacznie się jazda na limiterze :) wszystko zależy od dobranych przełożeń. Pytanie raczej jak bardzo realnie obniża koszty zamrożenie przełożeń. Nie znam się na konstrukcji skrzyni, ale nie wydaje mi się aby robiło to aż taką różnicę w kosztach tym razem pachnie to bardziej jak utrudnianie życia konstruktorom (przełożenia na mozne i monaco to skrajności) Z drugiej strony mają 8 biegów do przodu więc sprawa się trochę kompensuje. Niewątpliwie będzie ciekawie z tymi przełożeniami.

    W ogóle to odnoszę wrażenie, że zrobili za dużo zmian na raz jednocześnie dając za mało czasu na testy. Skutek taki, że będzie prowizorka totalna w Australii (na pewno wykonaniu niektórych zespołów co otwarcie przyznał Lotus). Pytanie ile w tym sportu ile umiejętności a ile szcześcia :D

  • 11. rokosowski
    • 2014-03-03 15:54:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10 W ogóle nie wpłynie. Przełożenia to może dziesiąte promila kosztów.

  • 12. oldfashionman
    • 2014-03-03 16:00:48
    • *.ichf.edu.pl

    @11
    dokładnie

  • 13. Orlo
    • 2014-03-03 17:58:09
    • *.koelner.pl

    Hehe, podoba mi się ta zmiana z karą 10 miejsc do tyłu w Q. Taka Marussia/Caterham jak raz dostaną taką karę, to są skazani na ostatnie miejsce startowe przez kilka następnych GP :D

  • 14. RyżyWuj
    • 2014-03-03 18:06:04
    • *.static.korbank.pl

    Za dużo tekstu. Poczekam aż mi to Borowczyk stopniowo z ekranu wyjaśni.

  • 15. Nesteaman
    • 2014-03-03 18:23:43
    • *.dynamic.mm.pl

    Obyś sie doczekał ;)

  • 16. scigacz00
    • 2014-03-03 19:09:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 Nie 11 kółek, tylko 100km ;)

  • 17. sequel
    • 2014-03-03 19:15:57
    • *.cdma.centertel.pl

    @16
    18 okrążeń na tym torze daje 100 km;)

  • 18. 6q47
    • 2014-03-03 20:44:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moment obrotowy obecnej hybrydy (plotki) jest większy od momentu poczciwego V8 mniej więcej o 150%.
    Czy te szacunki obejmują tylko gołe V6 turbo czy razem z ERS - nie wiem.
    Gdzieś kiedyś czytałem, że moment obrotowy V8 oscylował w granicach ok. 200Nm przy dość wysokich obrotach.
    Teraz jest znacznie wyższy przy niższych obrotach i zmiana przepisów odnośnie skrzyń biegów wydaje się logiczna.
    Jednym z plusów jest to, że teraz zespoły nie będą błądziły w ustawieniach skrzyni biegów i nie będziemy widzieli działania limitera, który niweczył skuteczne działanie DRS w sezonie 2013...
    Do głosu dojdzie skuteczność aerodynamiczana danej konstrukcji. Tym bardziej, że Pirelli dostarczy bardziej wytrzymałe opony, o które nie trzeba będzie "dbać" ze względu na zużycie, które to dbanie spędzało sen z powiek inżynierom i kierowcom w ustawieniach na wyścig.
    Co do słów ,, do woli bedą mogli wymieniać przełożenia w swoich bolidach,, , to zębatki mogą być wymieniane 5 razy w ciągu roku bez potrzeby zgłaszania tego faktu sędziom FIA.
    Tak było wcześniej, tzn. news z zeszłego roku - czy nastapiła zmiana?

  • 19. eveafterdark
    • 2014-03-03 21:50:22
    • *.inet-siec.pl

    2.4 L V8 miały około posiadały max moment obrotowy około 270-280 Nm. Pozdr

  • 20. scigacz00
    • 2014-03-03 23:10:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @18 Tak wszystko fajnie, tez myśle, że problem z oponami będzie poprawiony. Ale teraz wejdzie limit 100kg paliwa na wyścig, więc moze byc tak, że skonczą sie problemy z oponami, ale zaczną z oszczedzaniem paliwa.. No chyba, że te V6-ki bedą aż tak oszczedznieje

  • 21. kempa007
    • 2014-03-03 23:29:21
    • *.180.227.42

    A teraz sam mgu-k może mieć maks 200 Nm.

  • 22. kempa007
    • 2014-03-04 09:03:18
    • *.180.227.42

    4. oldfashionman czyli o co chodzi bo nie wiem...? Co to znaczy wedlug Ciebie, ze silnik moze byc uzyty 19 razy?

  • 23. kempa007
    • 2014-03-04 09:09:08
    • *.180.227.42

    13. Orlo nie bo kara obowiazuje tylko na dwa GP, czyli jak raz nie zalapia sie na kare to przesunieci beda tylko podczas następnego wyścigu... Niezly balagan sie szykuje :)

  • 24. oldfashionman
    • 2014-03-04 11:33:26
    • *.ichf.edu.pl

    @22 kempa007
    Teoretycznie tak. W skrajnym wypadku gdyby silnik był wytrzymały jak zwykły drogowy silnik to nie byłoby sensu go wymieniać przez cały sezon. Chodzi o to, że nie ma limitu na ilość "użycia" silnika tylko na ilość jego wymiany.
    Teraz w tekście jest OK. ;)

  • 25. oldfashionman
    • 2014-03-04 11:34:12
    • *.ichf.edu.pl

    @23
    Oj będzie bałagan :D

  • 26. kempa007
    • 2014-03-04 12:52:40
    • *.180.227.42

    tak, to byla zwykla "literowka"

  • 27. jareks88
    • 2014-03-04 19:25:01
    • *.choszczno.vectranet.pl

    A propos składów a przede wszystkim nowych numerów jakie wybrali zawodnicy. W zakładce KIEROWCY jest trochę błędów z numeracją zawodników ( 2 razy nr 6 i 14) i jeszcze chyba dwa inne

  • 28. hubertus
    • 2014-03-04 21:19:53
    • *.9.167.111

    osobiście uważam że za przewinienia te 5 sek w boksie przy zmianie kół to będzie najczęstsza i chyba najwłaściwsza kara w tym sezonie

  • 29. marekmlk
    • 2014-03-04 23:41:09
    • *.nat.student.pw.edu.pl

    MGU-K to nie generator energii kinetycznej, tylko bardzie zespolony silnik elektryczny i prądnica napędzany energia kinetyczna pochodzącą od kół. Podobnie, MGU-H to też silnik-prądnica napędzany turbiną lub napędzający sprężarkę (którą są oczywiści na sztywno połączone). MGU-H nie jest generatorem energii cieplnej, tylko ją wykorzystuje.
    Naprawdę, zamiast tłumaczyć na ślepo (i niedokładnie!) angielskie skróty, może warto trochę pomyśleć jak owe urządzenia działają?

  • 30. kempa007
    • 2014-03-05 14:00:52
    • *.180.227.42

    29. marekmlk wierz mi ze wiem jak one dzialaja i co to sa za urządzenia- przetlumaczyone jest tak jak jest, gdyz nie ma jakiegos sensownego odpowiednika po Polsku- z reszta po angielsku tez to nie brzmi za dobrze. Prosze podaj mi krótki polski odpowiednik nazwy tych urzadzen i juz je podmienie jezeli beda sensowne. A po drugie przeczytaj wcześniejsze artykuly z właszcza o tym jak dziala system ERS a później wytykaj błędy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo