komentarze
  • 1. bartexar
    • 2014-02-25 11:06:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Bardzo fajny i przydatny artykuł. Brawa dla Ciebie i podziw za wiedzę :).
    "Generator pracuje jako generator" masło maślane :D

  • 2. kempa007
    • 2014-02-25 11:40:04
    • *.180.227.42

    niestety, ale chodziło o wyjaśnienie kwestii, która jest tutaj fundamentalna.

  • 3. doa1996
    • 2014-02-25 12:03:11
    • *.ip.netia.com.pl

    Mnie też podobają się ostatnie artykuły, dobra robota! ;)

  • 4. belzebub
    • 2014-02-25 14:42:47
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Faktycznie takie artykuły pomagają powiększyć wiedzę, dzięki kempa007. A wracając do tematu, ERS może stać się kluczowym czynnikiem w tym sezonie dodatkowe 160 KM na okrążeniu i to przez ponad 30 sek. to dużo, myślę że da więcej, niż DRS i KERS razem wzięty w poprzednich sezonach. Ciekawe, czy znacząco ERS wpłynie na ilość wyprzedzeń?

  • 5. kempa007
    • 2014-02-25 14:53:40
    • *.29.207.58.citimedia.pl

    ERS nie będze w tym sezonie aktywowany przez kierowcę z tego co sie doczytalem, wiec pewniewiele będize zależało od ustawien i softu sterującego pracą... po paru wyścigach pewnie wszyscy wszystko rozpracują.

  • 6. Michael Schumi
    • 2014-02-25 17:29:18
    • *.ip.euro.net.pl

    Dobry artykuł kempa007, chętnie się czyta. Zachęcam do kolejnego pisania takich rzeczy. Może stworzyłbyś coś na wzór osobnego działu, w którym będzie można przeczytać o wszystkich takich artykułach w jednym miejscu?

  • 7. lukasz1
    • 2014-02-25 18:48:07
    • *.adsl.inetia.pl

    6. Michael Schumi Taki dział jest od dawna i nazywa się "technologia f1".

  • 8. tasm.dis
    • 2014-02-25 20:37:14
    • *.toya.net.pl

    Dla mnie to trochę dziwne podawać moc tych silników w KM. Standardowe silniki elektryczne mają w miarę stały moment obrotowy więc bardziej naturalne byłoby określenie maksymalnego momentu obrotowego jaki mogą produkować. W życiu normalnym było by to bez sensu ale w F1 możliwe jest przez to stworzenie silnika który przez cały zakres obrotów ma prawie tą samą moc co oznacza że moment obrotowy jest najwyższy w niskich zakresach obrotów i stopniowo maleje. Niby nic ale teoretycznie daje możliwość że silniki różnych ekip mogą mieć skrajnie różne osiągi przy tej samej mocy o co chyba włodarzom F1 nie chodziło.

  • 9. fracky
    • 2014-02-26 09:30:57
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Trochę baboli jest tym artykule:

    1) Byłbym bardzo ostrożny co do szacunków mocy nowych silników. Po pierwsze, sami producenci nie wiedzą tego dokładnie. Po drugie moc maksymalna to pojęcie względne. Po trzecie przed sezonem Pirelli informowało ,że spodziewają maksymalnej mocy dochodzącej nawet do 860 KM.

    2) Nigdzie w regulaminie technicznym nie ma napisane ,że ERS może zebrać tylko 4MJ na okrążenie. Może wykorzystać taką wartość a to spora różnica. Po za tym MGU-H nie ma żadnego limitu dotyczącego ilości produkowania energii.

    3) Kierowca będzie mógł uruchamiać ERS z poziomu kokpitu na żądanie.

  • 10. kempa007
    • 2014-02-26 10:03:30
    • *.180.227.42

    9. fracky W regulaminie jest napisane , ze bedąc na troze magazyn energii nie moze przekroczyc roznicy 4 MJ miedzy minimalnym i maksymalnym poziomem, czyli te facto tyle moze zebrac, jedynie MGU-H dodatkowo moze zasilac nieograniczona iloscia energii zarowno magazyn energii, jak i MGU-K co jest opisane w artykule, co doaktywacji przyciskiem to jedynie w komentarzu napisalem, bo nie bylem w stanie tego sprawdzic. Poprotu gdzies wyczytalem... a dane dotyczac silników pochodza od producenta i tak jak w przypadku pozostalych silnikow sa to szacunki

  • 11. kempa007
    • 2014-02-26 10:13:39
    • *.180.227.42

    no i dalej smiem twierdzic, ze ers niebedzie aktywowany przyciskiem... ale w regulaminie nie moge tego odszukac.

  • 12. kempa007
    • 2014-02-26 10:25:49
    • *.180.227.42

    9. fracky wiec skoro juz tak podwazasz to prosze zacytuj punkty regulaminu...

  • 13. kempa007
    • 2014-02-26 13:20:30
    • *.180.227.42

    8. tasm.dis jezeli chodzi o moment, to nie moze on przekroczyc 200 Nm z MGU-K.

  • 14. fracky
    • 2014-02-26 19:52:14
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @kempa007

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po co mam przywoływać pkt regulaminu skoro nie rozumiesz jego treści ?

    Skoro mnie ganiasz o odniesienia do regulaminu, to po co zmieniasz treść artykułu ? W poprzedniej wersji twierdziłeś ,że MGU-H jednak ma ograniczenia. Mało konsekwencji w działaniu.

    Przywołałeś odpowiednie ograniczenie na którym opieram swój zarzut i nadal go podtrzymuję. Jak widzę przy okazji dowiedziałeś się kilka nowych rzeczy. Przeczytaj sobie dokładnie ten punkt kilka razy, a na pewno zauważysz o co mi chodzi. W regulaminie jest mowa o RÓŻNICY między tymi STANAMI min i max energii. Trzeba pamiętać ,że obydwa generatory będą pobierać i produkować energię w sposób ciągły, a więc dopóki wartość różnicy energii nie osiągnie 4MJ nie ma złamania tego punktu regulaminu. Co więcej baterie nie muszą mieć wcale 4MJ pojemności, bo mogą mieć i będą miały mniej. Na prostej H będzie ładował baterię, a K ją pobierał, przy hamowaniach będzie odwrotnie.

  • 15. fracky
    • 2014-02-26 19:59:26
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    cdn.
    Energy Store może mieć pojemność 2MJ i spełniać swoją role oraz nigdy nie złamać ograniczenia Różnicy między min i max. Tutaj wyraźnie chodzi o wartość graniczną wielkości baterii.

    Twoje szacunki dotyczące mocy przypominają wstępne przewidywania Renault. Gdzie jest ten producent obecnie, każdy widzi, więc jego wartości nie są żadnym odnośnikiem do tych realnych, tym bardziej ,że podawali je przed testami na torze.

  • 16. frutek05941
    • 2014-02-27 12:50:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Systemu ERS kierowca używa podobnie jak KERS? Czyli poprzez naciśnięcie danego przycisku na kierownicy w dowolnym miejscu na torze?
    Jeśli tak to bardzo ważna będzie analiza torów, w których miejscach najlepiej używać systemu aby zyskać jak najwięcej. Do tego dochodzi skrzynia 8-biegowa, w której z tego co wiem nie będzie można regulować przełożeń, zgadza się?

  • 17. spiro81
    • 2014-02-27 15:46:08
    • *.165.enf.pl

    proszę kontynuujcie dyskusję jest jeszcze lepszą niż sam artykuł
    (bez urazy kempa007)

  • 18. kempa007
    • 2014-02-27 20:18:43
    • *.180.227.42

    14. fracky zmienilem artykul aby doprecyzowac, bo troche za bardzo go uogolnilem i nie potrzebnie zasugerowalem ograniczenia 2MJ dla MGU-H gdyz korzystalem miedzy innymi z informacji prasowej Renault piszac ten artykul. Nie wiem po co od razu wyskakujesz z tekstami "klania sie czytanie ze zrozumieniem"... nieco to bucowate, ale spoko. Jak widac wybiorczo wszystko traktuejsz i mylisz artykul z komentarzami. Poprosilem Cie abys zacytowal regulamin regulamin, ktory mowi, ze ERS aktywuje sie przyciskiem...

  • 19. kempa007
    • 2014-02-27 20:20:04
    • *.180.227.42

    a porownywanie formy Renault do informacji dotyczacych osiagow silnika to lekka przesada...

  • 20. fracky
    • 2014-02-27 21:39:32
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @kempa007

    Jak Ci mam podać skoro regulamin nie jest doprecyzowany w tej materii ? Należy się domyślić ,że istnieję pewna dowolność oraz prawie na pewno kierowca będzie miał do dyspozycji, kilka przycisków do kontroli pracy ERS. Na f1technical był wywiad z jednym z inżynierów i z jego słów jasno wynikało ,że będzie taka możliwość.

    Bucowate jest również, zmiana treści artykułu pod naporem krytyki, a następnie sugerowanie ,że wszystko było w porządku.

    P.S. Porównanie jest jak najbardziej na miejscu, bo firmie dane i zakładane osiągi się nie sprawdziły, a więc nie należy ich traktować poważnie. Gołym okiem widać ,że jednostki Merca są mocniejsze, a to przed sezonem w kuluarach było nagłośnione.

  • 21. kempa007
    • 2014-02-28 07:21:03
    • *.180.227.42

    20. fracky nigdzie nie napisalem, ze bylo w porzadku, po prostu dopracowalem, zeby tacy jak Ty nie czepiali sie szczegółów. Artykul stał sie teraz mniej czytelny, ale trudno. Widzis w nim jeszcze jakies bledy. Zamiast podejsc normlanie dotematu Ty zaczynasz dyskusje od obrazania innych i jak widze nietylko w moim kierunku... Nie mozna z Toba nromalnie podyskutowac. EOT z mojej strony.

  • 22. kempa007
    • 2014-03-11 08:17:30
    • *.180.227.42

    Zeby nie wprowadzac w bląd uzytkownikow, za oficjalnym przewodnikiem FIA podaje:
    "W rzeczywistości, w sezonie 2014 układ napędowy powinien być mniej skomplikowany dla kierowcy niż obecne silniki [V8], gdyż dla przykładu ERS-K [MGU-K] będzie automatyczny, w przeciwieństwie do KERS."

  • 23. pd_81
    • 2014-08-25 13:11:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie to nie jest miejsce na stawianie zarzutów!

  • 24. pd_81
    • 2014-08-25 13:14:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kempa007 - dzięki za artykuł - trochę mi wyjaśnił.
    Technologia połączenia turbiny ze sprężarką przepływową i generatorem nie jest nowa. Pierwszy artykuł nt czytałem ok 10 lat temu i dziwię się, że firmy bawią się w regulowane łopatki kierownic turbiny zamiast wprowadzić mały system hybrydowy. Już w 2007 roku można było kupić takie zestawy w USA ale działało tylko na prądzie.

  • 25. Miki42
    • 2014-10-18 12:37:13
    • Blokada
    • *.160.171.202

    W sezonie 2014 każdy bolid na starcie wyścigu będzie miał do dyspozycji tylko 100 kg paliwa (35 procent mniej niż w sezonie 2013). Co więcej maksymalny przepływ paliwa określono na 100 kg/godzinę
    kempa007 coś mi tu nie pasuje 100 Kg/h i 100Kg w zbiorniku na starcie jak wyścig trwa przeszło godzinę to nie możliwe by im paliwa nie brakło na cały wyścig coś tu pokręciłeś

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo